- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Повец́ање постигнуц́а и мотивације у учењу математ...
Повец́ање постигнуц́а и мотивације у учењу математике и природних наука у школама
У нашим друштвима која се брзо мијењају а која су вођена технологијом, образовање из математике и науке је кључно да дјеца и млади имају неопходне вјештине, знање и начин размишљања да буду одговорни и активни грађани. Упркос нагласку на математици и научној писмености у Европском образовном простору, удио ученика који не достижу основне нивое постигнуц́а остаје знатно изнад договореног максимума од 15%.
Овај извјештај истражује шта образовни системи широм Европе чине да ојачају мотивацију ученика, повец́ају успјех и помогну онима који заостају у математици и науци. Обједињује квалитативне Eurydice податке о националним политикама и законодавству у 39 европских образовних система, као и квантитативне податке из неколико анкета о процјени ученика. Резултати истичу важност издвајања довољно времена за наставу, пружања правовремене подршке у учењу, обезбјеђивања специјализоване обуке наставника и систематског прац́ења постигнуц́а ученика. Дати су бројни примјери о томе како наставни планови и програми математике и науке могу подстац́и размишљање и повезати се са животима ученика.
Публикацију на енглеском језику можете преузети у наставку.