Примијењена анализа понашања (АБА) као подршка у инклузивном образовању

Објављено: 01.11.2024. 10:06 Аутор: Завод за школство

У складу са циљевима и активностима Стратегије инклузивног образовања 2019-2025, а на основу претходно одржаног, петодневног семинара „Примијењена анализа понашања (АБА) као подршка у инклузивном образовању”, данска фондација МАРГИТ НИЕЛСЕНС ФОНД (Цопенхаген Денмарк), обезбиједила је средства за финансирање обуке ВБ-МАПП (Вербал Бехавиор Милестонес Ассессмент анд Плацемент Програм), која је одржана 28. и 29. октобра 2024. године, у Заводу за школство.

У сврху одређивања индивидуализованих циљева за дјецу са сметњама из спектра аутизма, језичким тешкоћама и интелектуалним сметњама, ово је једна од највише коришћених процјена у свијету. Базира се на Скиннеровој анализи језика и примијењеној анализи понашања. Процјењују се језичке вјештине, социјална комуникација, разумијевање, визуална перцепција, игра и групне вјештине.

Полазнице и полазници обуке су се детаљно упознали са примјеном овог инструмента у сврху процјене кључних развојних тачака и препрека у усвајању нових вјештина и добили основне материјале потребне за његово спровођење.

Општи циљ семинара је повећање компетенција стручних сарадница и сарадника у раду са дјецом са тешкоћама у развоју, проблемима у понашању и усвајању нових вјештина.

Водитељка семинара била је Реа Вуксан, експерткиња са највишим нивоом лиценце за обуку, примјену и супервизију АБА програма. Организаторка семинара била је Анита Марић, савјетница за инклузивно образовање у Заводу за школство.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?