Саопштење са 31. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је данас одржала 31. сједницу, којом је предсједавао предсједник др Дритан Абазовић. На почетку сједнице, предсједник Абазовић је обавијестио чланове Владе да је одредио Ану Новаковић Ђуровић, министарку екологије, просторног планирања и урбанизма да руководи радом Министарства европских послова.

Влада је утврдила Предлог закона о заштити од јонизујућих зрачења, радијационој и нуклеарној сигурности и безбједности. Овим законом уређују се заштита живота и здравља људи и животне средине од штетног дејства јонизујућих зрачења, увоз, извоз и транзит извора јонизујућих зрачења и нуклеарних материјала, превоз радиоактивних извора и нуклеарних материјала, управљање радиоактивним отпадом, као и друга питања од значаја за радијациону и нуклеарну сигурност и безбиједност. У Предлог закона транспоновано је 11 директива Савјета ЕУ, једна Одлука и једна Уредба Савјета ЕУ. У овој области Црна Гора је страна уговорница 26 међународно-правних инструмената, чије су поједине одредбе, такође, транспоноване у предложени закон. Осим тога, у његовој изради коришћени су стандарди Међународне агенције за атомску енергију из области сигурности и безбједности. Посебна пажња је била посвећена и отклањању бизнис баријера и стварању конкурентног тржишта, које се посебно огледа у низу датих послова, чиме ће се отворити простор за нова правна лица или предузетнике.

Утврђен је Предлог Закона о измјенама и допуни Закона о зарадама запослених у јавном сектору. Иновираном законским рјешењем је предвиђено да се запосленом у Полицијском одјељењу образованом у складу са чланом 26 Закона о специјалном државном тужилаштву омогући остваривање права на додатак на основну зараду до 60 % висине основне зараде. У циљу стварања правног основа за преговарање коефицијената за зараде државних службеника и намјештеника са синдикатом, предложено је да се брише табеларни приказ групе послова са коефицијентима Група послова Д и да се за запослене чија су звања утврђена законом којим се уређује категоризација радних мјеста државних службеника и намјештеника и локалних службеника и намјештеника, коефицијенти утврђују Гранским колективним уговором, уз сагласност Владе, по претходно прибављеном мишљењу Министарства финансија. За запослене чија звања нијесу утврђена у оквиру категорија експертско-руководни кадар, експертски кадар и извршни кадар у складу са законом којим се уређује категоризација радних мјеста локалних службеника и намјештеника, коефицијенти ће се и даље утврђивати актом надлежног органа локалне самоуправе, уз претходно прибављену сагласност Министарства финансија. Такође је предложено и брисање одредбе којом је било прописано да се коефицијенти за зараде запослених у Скупштини, суду, државном тужилаштву и Секретаријату Тужилачког савјета утврђују посебним актом, из разлога утврђивања коефицијената Гранским колективним уговором као и за остале службенике и намјештенике. Поред осталог, предвиђено је да ће се до закључивања Гранског колективног уговора за област управе и правосуђа примјењивати важећи коефицијенти утврђени важећим прописима.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о порезу на доходак физичких лица, којим се прописује: нови извор прихода (друга примања); ослобађања од плаћања пореза за дигиталног номада и корисника подстицајних мјера за развој истраживања и иновација; измјене код ослобађања од плаћања пореза на доходак физичких лица; заштитна мјера у случају злоупотребе код преноса удјела у правном лицу. Важећим Законом су примања физичких лица која нијесу запослена код исплатиоца обухваћена личним примањима на која се порез плаћа по прогресивним стопама уз неопорезиви дио зараде. Предложено је да се ова и друга слична примања пропишу као посебан извор прихода, на који ће се порез плаћати по пропорционалној стопи од 15 %, имајући у виду да та примања нијесу зарада. Предложена су и праведнија рјешења у ослобађањима од плаћања пореза на доходак физичких лица, тако да ће бити задржано ослобађање за категорије примања на која се до сад није плаћао порез, а дио тих примања који прелази лимите утврђене Законом ће бити опорезован по правилима прописаним за друга примања. Предвиђено је увећање лимита отпремнине приликом одласка у пензију на који се не плаћа порез на доходак, са 1.000 на 1.500 еура, као и за све врсте јубиларних награда, за по 50 еура. Међу примањима на која се не плаћа порез на доходак физичких лица је уврштена и накнада за новорођено дијете, без обзира на њену висину. Важећим законским рјешењем је прописано да капитални добитак од удјела у правном лицу представља разлику између продајне и набавне вриједности удјела, али се не прецизира заштитна норма у случају када је продајна вриједност нереално исказана. Због тога је предложено да уколико је продајна вриједност нижа од тржишне, у том случају продајну вриједност утврђује надлежни порески орган у складу са законом којим се уређује порески поступак. Будући да судски поступци и поступци пред државним органима могу трајати дужи временски период, а у циљу праведног опорезивања личних примања насталих из тих поступака, предвиђена је обавеза исплатиоца примања, који до дана ступања на снагу овог закона није обрачунао, обуставио и уплатио порез на зараду која се исплаћује по окончању поступка, да то учини приликом исплате тог примања, по стопи која је важила на дан кад је оно требало да буде уплаћено.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање. Ријеч је о усклађивању са Предлогом закона о измјенама и допунама Закона о порезу на доходак физичких лица. Иновираним одредбама регулисано је: измјена дефиниције основице за обрачун и плаћање доприноса; јачање правне снаге за олакшице које могу остварити пољопривредни произвођачи; унапређење законског рјешења које прописује повраћај више плаћеног доприноса; детаљно прописивање примања на која се не плаћају доприноси; прописивање ослобођења од плаћања доприноса за корисника подстицајних мјера за развој истраживања и иновација, те дигиталног номада.

Влада је утврдила Предлог закона о допуни Закона о спречавању нелегалног пословања. Допуна има за циљ увођење, односно проширивање обима забране пословања за лица која имају преко 30 % учешћа у капиталу привредног друштва над којим је отворен стечај или поступак ликвидације, која не измирују пореске обавезе, односно чији су рачуни блокирани у поступку принудне наплате. У пракси је евидентиран све чешћи број појава да управо наведена лица постају власници удјела у другим привредним друштвима путем закључивања уговора о преносу удјела, те на тај начин избјегавају смисао ове норме, односно избјегавају плаћање пореских обавеза. Како би се то спријечило, проширен је обим забране пословања, тако што ће се она убудуће односити и на лица која накнадно на основу уговора о преносу удјела приступају привредном друштву као оснивачи, односно власници удјела.

Утврђен је Предлог закона о измјени Закона о рачуноводству. Основни разлог за измјену Закона је потреба усклађивања рока за добијање лиценци овлашћеног преговарача који је продужен на три године.

Влада је утврдила Предлог закона о потврђивању Другог додатног протокола уз Конвенцију о рачунарском криминалу о унапријеђеној сарадњи и откривању електронских доказа. Препознајући све већу употребу информационе и комуникационе технологије, укључујући интернет услуге, и растући рачунарски криминал који представља пријетњу демократији и владавини права и који многе државе сматрају и пријетњом људским правима, Протокол за циљ има да додатно унаприједи сарадњу у вези са рачунарским криминалом и способност органа кривичног правосуђа да прикупљају доказе у електронској форми за било које кривично дјело за потребе конкретних кривичних истрага или поступка путем додатних алата који се односе на ефикаснију узајамну помоћ и друге облике сарадње надлежних органа. Пропис ће, како се наводи у материјалу, имати позитиван утицај на правду односно на ефикасност међународне сарадње на овом плану, а допринијеће и снажној позицији Црне Горе као чланице Савјета Европе када је ријеч о укупној правосудној сарадњи у кривичним стварима.

Донијета је Уредба о допуни Уредбе о начину израчунавања индекса развијености јединице локалне самоуправе. Допуном је омогућено да се за новоформирану јединицу локалне самоуправе Зета индекс развијености израчуна на основу расположивих података надлежних органа управе и организација. Претходно су се за израчунавање индекса развијености за јединицу локалне самоуправе користили подаци за последње три године, а пошто је Општина Зета основана у току 2022. године, да би могла да користи подстицајне мјере које се додјељују сходно степену развијености, Уредба је допуњена.

Влада је усвојила Годишњи извјештај о спровођењу Државног плана управљања отпадом, за 2021. годину.

Усвојен је Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњавање завршних мјерила у Поглављу 27 - Животна средина и климатске промјене, за извјештајни период март - август 2022. године. Ријеч је о трећем полугодишњем Извјештају у којем се наводи да је у посматраном периоду реализовано 14 мјера од 57 планираних. Од почетка имплементације Акционог плана у фебруару 2021. године од планираних 290 мјера, реализоване су 184, или 63,1 %.

Влада је усвојила Извјештај о инспекцијском надзору у области јавних набавки (за период јануар – јун 2022. године). У Извјештају се наводи да је Инспекција за јавне набавке у овом периоду извршила 168 инспекцијских прегледа, (код једног субјекта инспекцијски преглед је извршен три пута, код шест субјеката два пута), код 160 субјеката – обвезника примјене Закона о јавним набавкама, у којима је утврђено укупно 137 неправилности (код 59 субјекта надзора). Од укупног броја инспекцијских прегледа, 27 је извршено по иницијативама, у којима је утврђено осам неправилности. У циљу отклањања утврђених неправилности, инспектори су изрекли 124 мјере указивања. Од укупно 137 утврђених неправилности отклоњено је 117, док осталих 20 неправилности нијесу отклоњене. За седам неправилности (неиспуњеност услова за обављање послова службеника за јавне набавке) није истекао рок за отклањање до краја извјештајног периода, док се пет неправилности није могло отклонити, с обзиром на то да се предметна радња не може вратити у пређашње стање. Поводом осам неправилности утврђених у контролама поступака набавки мале вриједности и хитних набавки, није поступано због истека рока за предузимање мјера.

Усвојена је Информација о потреби реализације помоћи превозницима у друмском саобраћају. У Информацији се наводи да је сектор јавног превоза путника у друмском саобраћају један од најпогођенијих сектора усљед пандемије вируса COVID–19 и високе цијене енергената. Због тога директна финансијска помоћ у висини од 500 еура по лиценцираној возној јединици (аутобусу) представља значајну подршку у циљу очувања и квалитетног одржавања возног парка, припреме за обављање превоза у зимским условима, као и због очувања успостављених линија на националном и међународном нивоу. Тим поводом, задужено је Министарство капиталних инвестиција да објави Јавни позив за достављање захтјева за додјелу једнократне помоћи превозницима у друмском саобраћају.

Влада је усвојила Информацију о трећем извјештају независног контролора о налазима чињеничног стања везано за пројекат изградње хотелског комплекса „Montis hotel&resorts" у Колашину са 5 звјездица, по кондо моделу пословања, припремљеном од стране друштва за ревизију „TPA Audit Tax&Accounting" доо Подгорица. У Информацији се наводи да је у извјештајном периоду, од 01.10.2021. до 31.03.2022. године, реализација пројекта текла добром динамиком. Укупно утрошена средства, према наводима контролора, износе 3.643.639 еура без ПДВ-а, што је у складу са динамичким планом. Од наведеног износа, 2.886.257 еура су улагања у грађевинске радове на терену. До сад је укупно уложено 4.877.608 еура, односно 54% од предвиђених улагања.

Донијет је Кадровски план за Министарство науке и технолошког развоја за 2022. годину.

Влада је дала сагласност да се Одбојкашком савезу Црне Горе из текуће буџетске резерве исплати 100.000 еура, као подршка за учешће мушке одбојкашке репрезентације на Европском првенству.

Усвојена је Информација о потреби преусмјеравања средстава Министарству одбране из текуће буџетске резерве у укупном износу од 180.000 еура. Новац ће бити преусмјерен у циљу извођења обуке првог црногорског контигента на полигону „Криволак“ у Републици Сјеверној Македонији који је планиран за упућивање у НАТО снаге појачане будности – EVA (Enhanced Vigilance Activitie) у Републици Бугарској.

Влада је усвојила Одлуку о измјени Одлуке о предузимању привремених мјера усљед појаве епидемије заразне болести COVID-19 од већег епидемиолошког значаја, којом се важење постојећих епидемиолошких мјера продужава до 16. децембра.

Потпредсједник Владе и министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Владимир Јоковић је поднио Влади Усмену информацију о потреби рјешавања проблема бивших запослених Фабрике електрода Плужине. Тим поводом, задужено је Министарство финансија да Влади достави предлог модела за исплату дуговања бившим радницима фабрике електрода.

Поред осталог, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

31. sjednica Vlade Crne Gore (30.11.2022.)


31. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о заштити од јонизујућих зрачења, радијационој и нуклеарној сигурности и безбједности ⃰ с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о зарадама запослених у јавном сектору Материјал Закључци
4.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о порезу на доходак физичких лица Материјал Закључци
5.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање Материјал Закључци
6.Предлог закона о допуни Закона о спрјечавању нелегалног пословања Материјал Закључци
7.Предлог закона о измјени Закона о рачуноводству Закључци Закључци
8.Предлог закона о потврђивању Другог додатног протокола уз Конвенцију о рачунарском криминалу о унапријеђеној сарадњи и откривању електронских доказа Материјал Закључци
9.Предлог уредбе о допуни Уредбе о начину израчунавања индекса развијености јединице локалне самоуправе Материјал Закључци
10.Годишњи извјештај о спровођењу Државног плана управљања отпадом у Црној Гори, за 2021. годину Материјал Закључци
11.Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњавање завршних мјерила у Поглављу 27- Животна средина и климатске промјене, за извјештајни период март - август 2022. године Материјал Закључци
12.Извјештај о инспекцијском надзору у области јавних набавки (за период јануар - јун 2022. године) Материјал Закључци
13.Информација о потреби реализације помоћи превозницима у друмском саобраћају Материјал Закључци
14.Информација о Трећем извјештају независног контролора о налазима чињеничног стања везано за пројекат изградње хотелског комплекса „Montis hotel resorts“ у Колашину 5*, по кондо моделу пословања, припремљеном од стране друштва за ревизију „TPA Audit Tax Accounting“ доо Подгорица Материјал Закључци
15.Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Управе за инспекцијске послове Материјал Закључци
16.Нацрт појединачног кадровског плана за Министарство науке и технолошког развоја за 2022. годину Материјал Закључци
17.Кадровска питања Закључци
17.1Предлог за разрјешење Управног одбора ЈУ „Специјалистичка ветеринарска лабораторија“ Материјал
17.2Предлог за именовање Управног одбора ЈУ „Специјалистичка ветеринарска лабораторија“ Материјал
17.3Предлог за постављење помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
17.4Предлог за постављење помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
17.5Предлог за постављење помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
17.6Предлог за постављење помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
17.7Предлог за постављење помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
17.8Предлог за постављење помоћника директора Управе прихода и царина Материјал
17.9Предлог за именовање чланова Одбора директора Инвестиционо-развојног фонда Црне Горе АД Материјал
17.10Предлог за престанак мандата чланице Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
17.11Предлог за престанак мандата члана Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
17.12Предлог за именовање чланице Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
17.13Предлог за именовање члана Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
17.14Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за нормативне послове и развој полиције у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.15Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за заштиту и спашавање у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.16Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за европске послове, међународну сарадњу и програме подршке у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.17Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за управне послове, држављанство и странце у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.18Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за нормативне послове и развој полиције у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.19Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за заштиту и спашавање у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.20Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за међународну сарадњу, европске интеграције и пројекте у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.21Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за управне послове, држављанство и странце у Министарству унутрашњих послова Материјал
17.22Предлог за именовање директора Јавне установе Центар за професионалну рехабилитацију Материјал
17.23Предлог за разрјешење члана Савјета за приватизацију и капиталне пројекте Материјал
17.24Предлог за именовање чланице Савјета за приватизацију и капиталне пројекте Материјал
17.25Предлог за разрјешење и именовање члана Надзорног одбора ЈУ Службени лист Црне Горе Материјал
17.26Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на VI ванредној Скупштини акционара АД ”Плодови Црне Горе” Подгорица Материјал
17.27Предлог за именовање Националног савјета за одрживи развој Материјал
17.28Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Управе за извршење кривичних санкција Материјал
17.29Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
17.30Предлог за постављење помоћнице генералног секретара Владе Црне Горе Материјал
17.31Предлог за именовање четири члана Савјета за приватизацију и капиталне пројекте Материјал
17.32Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за сарадњу са дијаспором- исељеницима Материјал
17.33Предлог за избор чланова Одбора директора ХТП ”Улцињска ривијера” АД Улцињ Материјал
17.34Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на ванредној Скупштини акционара ХТП ”Улцињска ривијера” АД Улцињ Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
18.Предлог одлуке о преносу права располагања на непокретностима Општини Котор ради остваривања јавног интереса – привођења намјени у складу са важећом планском документацијом Материјал Закључци
19.Предлог одлуке о преносу права располагања на непокретности Општини Жабљак ради остваривања јавног интереса – изградње рециклажног дворишта и претоварне станице Материјал Закључци
20.Информација о допуни Закључка Владе Црне Горе, бр.01 – 6116/2, од 29. септембра 2022. године Материјал Закључци
21.Информација о реализацији пројекта „Унапрјеђење енергетске ефикасности у јавним зградама“ са предлогом за даљу имплементацију пројекта Материјал Закључци
22.Захтјев за рјешавање сукоба надлежности између Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма – Директората за инспекцијске послове и лиценцирање – Урбанистичко-грађевинске инспекције и Секретаријата за инспекцијске послове Општине Бијело Поље Материјал Закључци
23.Захтјев за рјешавање сукоба надлежности између Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма – Директората за инспекцијски надзор – Урбанистичко-грађевинске инспекције и Секретаријата за уређење простора, заштиту животне средине и комунално стамбене послове – Комуналног инспектора Општине Жабљак Материјал Закључци
24.Захтјев за рјешавање сукоба надлежности између Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма – Директората за инспекцијски надзор – Урбанистичко-грађевинске инспекције и Секретаријата за инспекцијске послове Општина Пљевља Материјал Закључци
25.Захтјев за рјешавање сукоба надлежности између Министарство екологије, просторног планирања и урбанизма, Директората за инспекцијске послове и лиценцирање – Урбанистичко – грађевинске инспекције и Комуналне инспекције и Комуналне полиције, Општине Будва Материјал Закључци
26.Захтјев за рјешавање сукоба надлежности између Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма – Директората за инспекцијски надзор – Урбанистичко-грађевинске инспекције и Секретаријата за инспекцијски надзор Општине Никшић Материјал Закључци
27.Предлог платформе за учешће предсједника Владе др Дритана Абазовића на Европском молитвеном доручку и Самиту ЕУ-ЗБ, Брисел, 7. децембар 2022. године Материјал Закључци
28.Предлог платформе за посјету министарке културе и медија мр Маше Влаовић Светој Столици, у периоду од 5. до 6. децембра 2022. године Материјал Закључци
29.Предлог за измјену и допуну Закључака Владе Црне Горе, број: 07-2132, од 20. јула 2017. године Материјал Закључци
30.Предлог за коришћење средстава Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
31.Предлог за преусмјеравање средстава са потрошачке јединице Министарство унутрашњих послова на потрошачку јединицу Министарство вањских послова Материјал Закључци
32.Предлог за преусмјерење средстава са потрошачке јединице Генерални секретаријат Владе на потрошачку јединицу Кабинет предсједника Владе Материјал Закључци
33.Предлог за преусмјеравање средстава с потрошачке јединице Управа за извршење кривичних санкција на потрошачку јединицу Управа за катастар и државну имовину Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТВАЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
34.Предлог одлуке о измјени Одлуке о утврђивању коефицијената за зараде запослених у Јавној установи Народна библиотека „Његош“ Никшић Материјал Закључци
35.Предлог одлуке о утврђивању коефицијената за зараде запослених у Друштву са ограниченом одговорношћу за узгој, заштиту и лов дивљачи и риба Даниловград Материјал Закључци
36.Захтјев за давање сагласности за покретање поступка попуне радних мјеста у Управи за безбједност хране, ветерину и фитосанитарне послове која нису предвиђена Кадровским планом органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
37.Захтјев за давање сагласности за покретање поступка попуне радног мјеста у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде које није предвиђено Кадровским планом органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
38.Захтјев за давање сагласности за покретање поступка попуне радних мјеста у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде која нису предвиђена Кадровским планом органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
39.Захтјев за давање сагласности Владе Црне Горе у складу са чланом 26 став 5 Закона о зарадама запослених у јавном сектору Материјал Закључци
40.Питања и предлози
40.1Предлог одлуке о измјени Одлуке о предузимању привремених мјера усљед појаве епидемије заразне болести COVID-19 од већег епидемиолошког значаја Материјал Закључци
40.2Информацију о потреби преусмјеравања средстава Министарству одбране из текуће буџетске резерве у укупном износу од 180.000,00€ Материјал Закључци
40.3Предлог платформе за посјету министра унутрашњих послова Филипа Аџића институцијама ЕУ, Брисел, Хаг, 5-7. децембар 2022. године Материјал Закључци
40.4Усмена информација о потреби рјешавања проблема бивших запослених Фабрике електрода Плужине Закључци
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?