Саопштење са 31. (тематске) сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 31. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила сет закона који су од изузетног значаја за испуњење привремених мјерила у преговарачким поглављима 23 и 24, као и за добијање позитивног Извјештаја о испуњености привремених мјерила (IBAR).

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о одузимању имовинске користи стечене криминалном дјелатношћу с Извјештајем са јавне расправе. Измјене и допуне овог законског рјешења омогућиће ефикаснију борбу против организованог криминала и корупције као једног од главних проблема са којима се Црна Гора сусријеће у својим настојањима да постане пуноправна чланица Европске уније. Имовинска корист одузета у складу са одредбама овог Закона постаје државна имовина, па ће се иста користити за побољшање услова рада правосудних и других државних органа и остваривање права у складу са Законом о социјалној и дјечјој заштити. Досадашња пракса показала је да постоје очигледни недостаци у постојећем законском рјешењу, због чега су биле неопходне измјене и допуне у циљу побољшања његове примјене, те усклађивања са међународним стандардима. Првенствено, било је неопходно проширити спектар кривичних дјела у односу на која се може одредити одузимање имовинске користи, како би се на тај начин обухватила сва кривична дјела чијим извршењем би се могла стећи имовинска корист и евентуално држави причинити штета. Такође, у складу са убрзаном дигитализацијом и развојем технологије указала се потреба да се спектар имовине која се може одузети прошири и на дигиталну имовину, чиме се такође врши усклађивање са Кривичним закоником. У циљу ефикаснијег идентификовања имовине стечене криминалном дјелатношћу уводи се нови институт финансијског извиђаја у складу са одредбама Законика о кривичном поступку, током којег државни тужилац уз помоћ полиције прикупља доказе у вези имовине за коју постоји основана сумња да је стечена криминалном дјелатношћу, а који се докази могу користити и у кривичном поступку. Поред осталог, јасно је прецизирано која ће бити намјена одузете имовине којом располаже Влада.

Влада је утврдила Утврђен је Предлог закона о спречавању корупције с Извјештајем са јавне расправе. Циљ доношења овог Закона јесте да се унаприједи рад Агенције за спречавање корупције, допринесе уклањању недостатака уочених у досадашњој пракси, као и да се генерално унаприједе нормативни и правни механизми у смислу обезбјеђења адекватних предуслова за што ефикасније сузбијање и превенцију корупције. Разлог је и усаглашавање са најбољим међународним искуствима и праксама у циљу прописивања најбољих нормативних рјешења, спречавања потенцијалне корупције, као и ефикасног спровођења Закона у пракси. Будући да је функционалан систем за заштиту лица која пријављују неправилности битан сегмент у одржавању јаког демократског друштва, Законом је прописано да су лица која пријављују неправилности заштићена. Такође, Законом је регулисан поступак подношења пријаве звиждача, начин поступања по истој као и поступак по захтјеву за заштиту звиждача. Овим измјенама ће се додатно проширити обим материјалне примјене закона, права и обавеза звиждача, предвидјети нови канал пријављивања неправилности (јавно објелодањивање информација), те оснажити систем судске заштите звиждача.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о Судском савјету и судијама. Измјенама се приступило ради превазилажења проблема који су се појавили у практичној примјени овог прописа, као што су: рад Судског савјета; систем етичке и дисциплинске одговорности судија; избор судија и предсједника судова, те израда Плана слободних судијских мјеста, упућивање и премјештање судија, као и њихово оцјењивање. Такође, један од разлога за измјене Закона о Судском савјету и судијама садржан је и у лзвјештајима Европске комисије за Црну Гору, гдје су дате препоруке да се предузму мјере за јачање независности правосуђа, те да се ревидира дисциплински и етички оквир за судије како би се учврстила објективност, пропорционалност и ефикасност и осигурало дјелотворно спровођење овог оквира.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о Државном тужилаштву. Доношењу овог законског рјешења се приступило у циљу јачања самосталности, одговорности и ефикасности Државног тужилаштва и Тужилачког савјета. Сврха измјена овог прописа јесте унапређење законских одредби које се односе на избор државних тужилаца и руководилаца државних тужилаштава, њихово упућивање и распоређивање, оцјењивање и етичку и дисциплинску одговорност, састав и рад Тужилачког савјета, као и усаглашавање овог закона са међународним стандардима и препорукама Венецијанске комисије и Европске комисије. На тај начин допринијеће се јачању независности, непристрасности и одговорности правосуђа.

Утврђен је Предлог закона о измјени и допуни Закона о Специјалном државном тужилаштву. Измјенама овог Закона превазићи ће се проблеми који су се појавили у његовој практичној примјени због широко постављене надлежности Специјалног државног тужилаштва (СДТ), која резултира великим оптерећењем овог органа. Цијенећи стварне кадровске капацитете СДТ-а и сложеност предмета који су у њиховој надлежности, усвојеном измјеном се смањује надлежност СДТ-а на кривична дјела корупције на високом нивоу, која су извршили високи јавни функционери. На овај начин се обезбјеђује растерећење тужилаштва, али и Специјалног одјељења Вишег суда и Специјалног полицијског одјељења од поступања у коруптивним кривичним дјелима која објективно не представљају највећу опасност за друштво и државу.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о судовима. Измјенама и допунама се приступило у циљу усаглашавања са измјенама Закона о Судском савјету и судијама, Закона о Специјалном државном тужилаштву, као и са Законом о територијалној организацији Црне Горе.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допуни Закона о Центру за обуку у судству и државном тужилаштву. Измјенама Закона о Судском савјету и судијама и Закона о Државном тужилаштву предвиђено је скраћење трајања иницијалне обуке за кандидате за судије, односно кандидате за државне тужиоце, па је из тог разлога извршено усаглашавање Закона о Центру за обуку у судству и државном тужилаштву у дијелу одредаба којим се уређује трајање иницијалне обуке и потребног радог искуства за менторе који спровде иницијалну обуку.

Влада је утврдила Предлог закона о медијима. Новим Законом се унапређују одредбе које се односе на транспарентност власништва и транспарентност финансирања медија из јавних прихода, државну помоћ, Евиденцију медија, подразумијевајући и обавезан упис свих медија, уводе се нове одредбе којима се први пут даје дефиниција новинара, даље јачају новинарски извори и права новинара, али и јача надзор над испуњавањем законских обавеза од стране медијиа. Међу најважнијим новинама, истиче се рјешење по коме јавни сектор не може финансирати оснивача медија који није уписан у Евиденцију и који није објавио импресум и податке о власничкој структури у складу са овим законом. Такође, проценат финансирања Фонда за подстицање плурализма и разноврсности медија из текућег буџета Црне Горе повећава се са 0,09 % на 0,20 %, а уврштене су и нове, додатне теме од јавног интереса, међу којима су промоција борбе против говора мржње, узнемиравања путем интернета и ширења дезинформација и промоција заштите права жена, промоцију и унапређење родне равноправности и борбу против сексизма. Изричито се предвиђа откривање новинарског извора искључиво на основу одлуке суда, са циљем избјегавања тумачења да је за то довољан захтјев државног тужиоца. Поред осталог, омогућава се и покретање хитног судског поступка за забрану даљег ширења медијског садржаја, не само на на предлог државног тужиоца, већ и лица које тражи заштиту права таксативно наведених у овом закону.

Утврђен је Предлог закона о националном јавном емитеру – Јавном медијском сервису Црне Горе.Главни циљеви који се постижу Предлогом закона укључују даље јачање независности Јавног медијског сервиса, елиминисање било каквог политичког утицаја, те крајњу деполитизацију Јавног медијског сервиса, који као такав треба да служи искључиво јавном интересу и интересу градана/ки. Предлогом закона извршиће се имплементирање препорука из годишних извјештаја Европске комисије за Црну Гору, као и препоруке Савјета Европе.

Влада је утврдила Предлог закона о аудиовизуелним медијским услугама. Кључни циљеви који се постижу Предлогом закона подразумијевају гаранцију независности Агенције као регулатора, гаранцију стабилног, предвидивог и одрживог финансирања локалних јавних емитера, регулисање аудиовизуелних медијских услуга и услуга дистрибуције линеарних АВМ услуга, и надзор над поштовањем стандарда у области АВМ услуга, разграничење корегулације и саморегулације, промоција медијске писмености и др. Поред осталога, дефинисана су права и обавезе пружалаца услуга платформи за дијељење видео садржаја, односно систем регулације и надзора над њиховим радом. С обзиром да је заштита малољетника од садржаја доступних кроз АВМ услуге, који могу угрозити њихов развој, једна од кључних надлежности Агенције, новим законом су унапријеђена рјешења којима се прописују мјере заштите у зависности од природе услуга и могућности проактивног дјеловања корисника услуга. Имајући у виду потребу унапређења ефикасности и транспарентности поступка избора, именовања и разрешења чланова Савјета Агенције и савјета јавних емитера, Законом су ревидирана или допуњена постојећа рјешења како би се отклонили уочени недостаци или непрецизности. Једно од нових рјешења подразумијева и начин финансирања локалних јавних емитера чиме се гарантује стабилно, одрживо и независно функционисање локалних јавних емитера. Предлогом закона доприноси се и унапређењу надлежности Агенције на пољу надзора и спектра расположивих мјера које се могу изрећи пружаоцима АВМ услуга у случају повреде овог закона. Проширивање опсега мјера које стоје на располагању Агенцији у вршењу надзора је једна од препорука која је уважена проширивањем (враћањем) надлежности Агенцији да изриче новчане казне у случају повреде закона.

Влада се на данашњој сједници упознала са Информацијом о штетним посљедицама гашења система видео надзора јавних површина са негативним импликацијама на националну безбједност. Констатовано је да је ријеч о систему који је, посебно у сусрет предстојећој туристичкој сезони, вишеструко важан за безбједност државе и грађана и сузбијање активности организованих криминалних група. Тим поводом, закључено је да ће на ову тему, у најкраћем року, бити одржана сједница Вијећа за националну безбједност.

31. (tematska) sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

31. (тематска) сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о одузимању имовинске користи стечене криминалном дјелатношћу⃰ с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
2.Предлог закона о спречавању корупције⃰ с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о Судском савјету и судијама с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
4.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о Државном тужилаштву с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
5.Предлог закона о измјени и допуни Закона о Специјалном државном тужилаштву с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
6.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о судовима Материјал Закључци
7.Предлог закона о измјенама и допуни Закона о Центру за обуку у судству и државном тужилаштву Материјал Закључци
8.Предлог закона о медијима с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
9.Предлог закона о националном јавном емитеру – Јавном медијском сервису Црне Горе с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
10.Предлог закона о аудиовизуелним медијским услугама с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
11.Питања и предлози
11.1Усмена информација у вези Рјешења Агенције за заштиту личних података и слободан приступ информацијама које се односи на стављање ван функције система видео надзора јавних површина на територији Главног града Подгорица, општина Бар и Будва Закључци
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?