Саопштење са 32. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 32. сједници којом је предсједавао мр Алекса Бечић, потпредсједник Владе за безбједност, унутрашњу политику, европске и вањске послове, донијела Одлуку о додатку на основну зараду за обављање послова на одређеним радним мјестима. Основни разлог за доношење нове Одлуке је препорука Заштитника људских права и слобода за отклањање неправилности, с обзиром на то да је утврђено да је дошло до повреде људских права и слобода, односно до дискриминације запослених у погледу права на једнаку зараду за исти рад или рад једнаке вриједности. Важећа Одлука је у последње двије године мијењана чак осам пута, на несистематичан и селективан начин што је довело до нарушавања једног од основних начела Закона о зарадама запослених у јавном сектору, а које се односи на уједначеност зарада у јавном сектору за рад на истим или сличним пословима и радним мјестима који захтијевају исти ниво, односно подниво квалификација.

Донијета је Одлука о образовању Комисије за праћење реализације Програма за сузбијање неформалне економије у Црној Гори. Сврха овог Програма се највећим дијелом односи на смањење неформалности код регистрованих предузећа и предузетника, укључујући првенствено пореску евазију (непријављивање прихода или трампа легалном робом) и избјегавање плаћања пуних пореских обавеза (пријављивање дијела зарада запослених, пружање нерегистрованих услуга и сл.) Како би се, са једне стране, вршила ефикаснија контрола и спријечила неформална економија, а, са друге стране, олакшало пословање привреди, у циљу испуњавања планираних циљева, једна од предвиђених активности је и формирање Комисије за сузбијање неформалне економије као Владиног кровног тијела. Задаци Комисије су да координира активностима на праћењу реализације Програма, извјештава о његовој реализацији, односно о спроведеним активностима, као и да даје препоруке и усмјерава реализацију Програма. Комисију чине предсједник, замјеник предсједника и 13 чланова које посебном одлуком именује Влада. Предсједник Комисије и његов замјеник су представници органа државне управе надлежног за послове финансија.

Влада је усвојила Информацију везано за именовање Номинованог оператора тржишта електричне енергије – NEMO. Законом о енергетици је прописано да је номиновани оператор тржишта електричне енергије (NEMO) субјекат који обезбјеђује јединствено, дан-унапријед и унутардневно, повезивање тржишта електричне енергије, у сарадњи са оператором преносног система електричне енергије. Како је привредно друштво “Берза електричне енергије" д.о.о 26. 04. 2024. године поднијело захтјев за именовање NEMO, Министарство енергетике и рударства је захтјев са свом пратећом документацијом упутило Регулаторној агенцији за енергетику и регулисане комуналне дјелатности ради давања мишљења. Агенција је након извршене анализе констатовала да “Берза електричне енергије" испуњава законске услове за именовање NEMO. У дискусији је наглашено да је именовање номинованог оператора тржишта електричне енергије један од предуслова у процесу будућег повезивања тржишта електричне енергије Црне Горе са јединственим европским тржиштем електричне енергије. Тим поводом, Влада је донијела Одлуку о именовању Номинованог оператора тржишта електричне енергије.

Утврђен је Нацрт Измјена и допуна Државне студије локације "Дио Сектора 22 и Сектор 23", Општина Тиват, с Програмом одржавања Јавне расправе, у трајању од 15 радних дана. Циљ израде лзмјена и допуна ДСЛ "Дио Сектора 22 и Сектор 23", Општина Тиват, је да се сходно развојним потребама створе плански предуслови за обезбјеђивање услова за додатни развој дјелатности које су комплемантарне са развојем туризма, тј. да се постигне обезбјеђивање услова за даљи развој предметног подручја, уз поштовање принципа уређења заштите и коришћења простора. Основни циљ је реализација садржаја у предметном обухвату у складу са смјерницама Просторно урбанистичког плана Тиват, као и са Просторним планом посебне намјене за обално подручје Црне Горе. Укупна површина захвата плана је 124,73 ha. У захвату плана, обухват на мору је на удаљености 200 м од обале и износи 57,68 ha (46%), док површина копненог дијела плана износи 67,04 ha (54%).

Влада је усвојила Програм за подстицање енергетске ефикасности у објектима који пружају угоститељске услуге у домаћинству и сеоском домаћинству, и прихватила текст Споразума. Циљ Програма је повећање енергетске ефикасности у сектору туризма односно у објектима који пружају угоститељске услуге у домаћинству и сеоском домаћинству, са акцентом на смањењу потрошње енергије и пратећих трошкова, смањењу емисија угљен диоксида, унапређењу квалитета ваздуха, бољем коришћењу ресурса, као и унапређењу комфора и нивоа квалитета смјештаја у објектима. За реализацију Програма обезбијеђено је 500.000 еура, преко Инструмента за претприступну помоћ – IPA III, Пакет директне буџетске подршке Европске комисије (ЕК) Црној Гори за превазилажење енергетске кризе, док је за његову имплементацију одговоран Еко фонд. Реализација Програма подразумијева спровођење одговарајуће процедуре објављивања јавног позива, подношења пријаве од стране корисника и провјере испуњености услова за учешће прописаних јавним позивом.

Усвојен је Програм за подстицање енергетске ефикасности у хотелској индустрији, и прихватила текст Споразума. Програмом је предвиђено успостављање финансијског механизма за унапређење енергетске ефикасности и повећања употребе доступних извора обновљиве енергије од стране хотелских објеката, а што ће допринијети повећању квалитета пружених услуга. Јачањем споне енергетске ефикасности и иновација, кроз предметни Програм доприноси се смањењу потрошње енергије, смањењу енергетског интензитета и смањењу емисија угљен диоксида. На тај начин, стварају се претпоставке и за ефикасније коришћење ресурса (циркуларна економија), као и за даљи развој сектора туризма повећањем квалитета услуга кроз примјену иновативних технологија, чиме се ствара додата вриједност туристичког производа. Реализација програма подржана је из Инструмента за претприступну помоћ – IPA III, Пакет директне буџетске подршке Европске комисије Црној Гори за превазилажење енергетске кризе. За реализацију овог Програма издвојено је три милиона еура, а предвиђени број корисника Програма је до 30 хотела. Бесповратна средства која се додјељују предузећима у оквиру овог Програма представљају помоћ мале вриједности (де минимис помоћ) у смислу Закона о контроли државне помоћи (Сл. лист, 16/18). Имплементационо тијело овог Програма је Еко фонд.

Влада је усвојила Информацију о одливу средстава са Главног државног рачуна трезора, за извјештајни период од 01. 01. 2024. године - 31.03.2024. године. У Информацији се истиче да је у наведеном периоду, према подацима Министарства финансија, по основу извршних пресуда, те рјешења о извршењу у односу на непоступљена рјешења и фактуре, а у односу на органе које заступа Заштитник имовинско правних интереса Црне Горе, са Главног рачуна Државног трезора исплаћено 6.032.317 еура, док је у истом периоду у споровима пред судом Заштитник постигао успјех у укупном износу од 12.061.646, еура. У I кварталу текуће године Заштитник је примио 1.325 тужби којима су покренути парнични поступци пред Основним, Привредним и Врховним судом Црне Горе. Такође, Заштиник је примио и поступао у предметима извршења у укупном броју 2.758 (односи се на приговоре и предлоге за извршење), поступао у покренутим управним поступцима пред надлежним ПЈ – Управе за катастар и државну имовину, Комисијама за повраћај и обештећење, као и споровима пред Управним судом у укупном броју 309, у којим поступцима је изјављивао жалбе, давао потребна изјашњења и подносио тужбе Управном суду, 8 % више у односу на претходни квартал. Заштитник води уписник разних грађанских предмета који за овај квартал броји укупно 653, што је за 10 % више у односу на претходни. У другом кварталу Заштитник је на захтјев државних органа које заступа дао 20 правних мишљења из различите врсте правне проблематике, те формирао укупно 402 предмета из области заштитничке управе.

Усвојена је Информација о поступку експропријације непокретности у захвату Фазе II Аеродрома Тиват. Тим поводом, за корисника експропријације је одређено Министарство саобраћаја и поморства, које је задужено да обезбиједи неопходна средства за њену реализацију. Подручје предвиђено за вршење концесионе дјелатности на Међународном аеродрому Тиват обухвата површину од 157,86 копненог дијела и 8,83 ha акваторијума, и подијељено је на три фазе реализације. Захват И фазе обухвата 84,7 ha, а Фазе II 56 ха, док је фазом Ill обухваћена површина од 17,38 ha. лако је Концесионим актом предвиђено да ће се реализација Фазе ll одвијати у четвртој и петој години инвестиционог програма, на сједници је наглашено да је неопходно без одлагања приступити рјешавању имовинско-правних односа на катастарским парцелама које су у захвату ове Фазе, јер се ради о великом броју катастарских парцела које су у власништву приватних лица, те је  потребно благовремено извршити експропријацију непокретности.

Влада је усвојила Информацију о измјени рока за реализацију инвестиција и предају захтјева за исплату у оквиру Првог јавног позива кроз Мјеру 7 Диверзификација газдинства и развој пословања, подмјера 7.1 Подршка инвестицијама за развој руралног туризма и Петог јавнога позива кроз Мјеру 1 Инвестиције у физички капитал пољопривредних газдинстава у оквиру Програма развоја пољопривреде и руралних подручја Црне Горе у оквиру IPARD II програма (2014-2020). Рок за реализацију инвестиција из оба јавна позива продужен је за по мјесец дана, што, како је наглашено на сједници, неће утицати на крајњи рок исплате средстава кроз IPARD II програмско раздобље, а то је 31. децембар текуће године.

Усвојена је Информација о примјени члана 25 став 5 Закона о повраћају одузетих имовинских права и обештећењу. У том контексту Влада је дала сагласност да бивши власници доспјели царински дуг могу измирити обвезницама реституције, у складу са законом.

Влада је усвојила Платформу за спашавање и реструктурирање Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „др Симо Милошевић“ АД Игало. У циљу очувања и унапређења једног од најважнијих здравствених и туристичких ресурса наше земље, усвојена је Платформа за спашавање Института "Др Симо Милошевић" у Игалу. Предвиђено је низ мјера које ће омогућити модернизацију и унапређење рада Института, чиме ће се ојачати његова позиција реномираног центра за рехабилитацију и медицински туризам. Платформа, између осталог, има за циљ стабилизацију пословања Института, са посебним акцентом на очување радних мјеста, те унапређење квалитета услуга које Институт пружа. Како је подршка мањинских акционара од суштинског значаја за усвајање и реализацију овог плана, позивају се сви акционари да препознају важност заједничких напора и сарадње у овом критичном тренутку.

Усвојена је Информација о примјени члана 25 став 5 Закона о повраћају одузетих имовинских права и обештећењу. С тим у вези, Влада је дала сагласност да бивши власници доспјели царински дуг могу измирити обвезницама реституције, у складу са законом.

Влада је донијела ажурирани Дјелимични Кадровски план за органе државне управе и службе Владе Црне Горе за 2024. годину. Тим поводом Влада је задужила органе државне управе, који нијесу доставили нацрте Кадровских планова за 2024. годину и обезбиједили сагласност Министарства финансија, да у што краћем року изврше ову обавезу.

Усвојена је Информација о испуњености услова за раскид Уговора о концесији за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију сулфидне полиметаличне руде (Pb, Zn, Cu, FeS2 и осталих пратећих сулфида метала) на истражно-експлоатационом простору бившег рудника “Брсково" код Мојковца. У циљу рјешавања ситуације везане за предметни Уговор о концесији, претходно је Концесионар имао рок од 60 дана да отклони неправилности идентификоване у двије Студије о изводљивости експлоатације олова, цинка и пратећих корисних компоненти у лежиштима рудног поља Брсково, уз напомену да ће у случају неотклањања идентификованих неправилности у остављеном року Уговор бити раскинут, а банкарска гаранција наплаћена. Како је рок за отклањање неправилности истекао 25. маја текуће године, а Концесионар није у датом року отклонио неправилности, испуњени су услови за раскид Уговора. Тим поводом, задужен је ресорни министар, да у складу са Уговором о концесији достави писани отказ концесионару, активира банкарску гаранцију и спроведе све друге радње у циљу заштите права концедента.

Влада је донијела Одлуку о измјенама и допунама Одлуке о привременим мјерама за ограничавање цијена производа по посебног значаја за живот и здравље људи и листи производа. Одлука је резултат усаглашавања листе производа са Привредном комором и њен циљ јесте да се заштите рањиве категорије купаца, са нижим примањима а да се притом очува привредна дјелатност трговаца у малопродаји и велепродаји. Посебан акценат у одлуци је стављен на производе домачих произвођача, што додатно оснажује економију наше земље, подиже конкурентност домаће привреде и домаће производе чини доступним и повољнијим. Примјена одлуке, како је наглашено на сједници неће угрозити пословање привредних субјеката, а оствариће се значајан ефекат у заштити животног стандарда грађана. Трајање одлуке ограничено је до 30. јуна 2024. године.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних линку.

32. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог одлуке о додатку на основну зараду за обављање послова на одређеним радним мјестима Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о образовању Комисије за праћење реализације Програма за сузбијање неформалне економије у Црној Гори Материјал Закључци
4.Информација везано за именовање Номинованог оператора тржишта електричне енергије – НЕМО с Предлогом одлуке о именовању Номинованог оператора тржишта електричне енергије Материјал Закључци
5.Нацрт измјена и допуна Државне студије локације „Дио Сектора 22 и Сектор 23“, Општина Тиват с Предлогом програма јавне расправе Материјал Закључци
6.Предлог програма за подстицање енергетске ефикасности у објектима који пружају угоститељске услуге у домаћинству и сеоском домаћинству с Предлогом споразума Материјал Закључци
7.Предлог програма за подстицање енергетске ефикасности у хотелској индустрији с Предлогом споразума Материјал Закључци
8.Информација о одливу средстава са Главног државног рачуна трезора, за извјештајни период од 01.01.2024. године до 31.03.2024. године Материјал Закључци
9.Информација о поступку експропријације непокретности у захвату Фазе II Аеродрома Тиват Материјал Закључци
10.Информација о измјени рока за реализацију инвестиција и предају захтјева за исплату у оквиру Првог јавнога позива кроз Мјеру 7 Диверзификација газдинства и развој пословања, подмјера 7.1 Подршка инвестицијама за развој руралног туризма и Петог јавног позива кроз Мјеру 1 Инвестиције у физички капитал пољопривредних газдинстава у оквиру Програма развоја пољопривреде и руралних подручја Црне Горе у оквиру IPARD II програма (2014-2020) Материјал Закључци
11.Кадровска питања Закључци
11.1Предлог за именовање члана Управног одбора Фонда рада Материјал
11.2Предлог за разрјешење члана Партнерског савјета за регионални развој Материјал
11.3Предлог за именовање члана Партнерског савјета за регионални развој Материјал
11.4Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Генералног директората за билатералне послове у Министарсту вањских послова Материјал
11.5Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за међународно правне послове у Министарсту вањских послова Материјал
11.6Предлог за разрјешење директора ЈУ Црногорска кинотека - ОДГОЂЕНО
11.7Предлог за именовање савјетнице потпредсједника Владе за економску политику Материјал
11.8Предлог за избор члана Одбора директора „Плодови Црне Горе“ - АД Подгорица Материјал
11.9Предлог за одређивање пуномоћника – представника државног капитала на IX ванредној Скупштини акционара „Плодови Црне Горе“ - АД Подгорица Материјал
11.10Предлог за избор чланова Одбора директора ХГ ”Будванска ривијера” АД Будва Материјал
11.11Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на 24. редовној Скупштини акционара ХГ "Будванска ривијера" АД Будва Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
12.Предлог одлуке о објављивању Билатералног споразума између Црне Горе и Републике Косово о IPA III 2021−2027 Програму прекограничне сарадње „Црна Гора−Косово“ Материјал Закључци
13.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Савјета за конкурентност Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о оснивању Пословне јединице за управљање пројектом изградње аутопута Бар-Бољаре Материјал Закључци
15.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за експропријацију непокретности ради проширења ПК „Потрлица“, Општина Пљевља Материјал Закључци
16.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за непотпуну експропријацију непокретности ради изградње СТС 10/0,4 КВ 160(100) KVA „Блишково-Пониквице“ са прикључним DV 10 KV водом, Бијело Поље Материјал Закључци
17.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за непотпуну експропријацију непокретности ради изградње STS 10/0,4 KV; 100 KVA „Пољице“ са прикључним 10 KV кабловским водом и NN мрежа трафореона STS КО Кривошије Доње, Општина Котор Материјал Закључци
18.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу хотела, туристичког насеља односно туристичког ризорта на локацији КО Кумбор и КО Ђеновићи у Херцег Новом (без расправе) Материјал Закључци
19.Предлог основе за вођење преговора и закључивање Меморандума о разумијевању између Црне Горе коју представља Министарство саобраћаја и поморства и Републике Кипар коју представља Замјеник Министарства за поморство (без расправе) Материјал Закључци
20.Информација о потреби обезбјеђивања додатних просторних капацитета за потребе рада Центра за сајбер капацитете Западног Балкана (WB3C) Материјал Закључци
21.Информација о формирању Управљачког тијела (МЈУ-ЦА ПМА) и Оперативног тијела (МЈУ-ЦА ОА) Министарства јавне управе за пружање услуга повјерења и услуга електронске идентификације Материјал Закључци
22.Информација о статусу покренутих и реализованих активности и пројеката кроз Програм DIGITAL Материјал Закључци
23.Информација о закључивању Акционог плана о сарадњи између Министарства вањских послова Румуније и Министарства вањских послова Црне Горе за период 2024-2025. с Предлогом акционог плана Материјал Закључци
24.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Минстарства спорта и младих Црне Горе и Министарства младих и спорта Републике Бугарске у области младих и спорта с Предлогом меморандума Материјал Закључци
25.Информација о потреби исплате заостале подршке за 145 пољопривредних произвођача Материјал Закључци
26.Информација о закључивању Споразума између Министарства просвјете, науке и иновација Црне Горе и Националне ваздухопловне и свемирске администрације Сједињених Америчких Држава о сарадњи у оквиру GLOBE Програма с Предлогом споразума Материјал Закључци
27.Предлог акционог плана за спровођење Стратегије управљања људским ресурсима у Управи полиције (2019−2024), за 2024. годину с Извјештајем о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије управљања људским ресурсима у Управи полиције (2019−2024), за 2023. годину Материјал Закључци
28.Завршни извјештај о спровођењу Стратегије мањинске политике 2019-2023. године Материјал Закључци
29.Извјештај о учешћу делегације коју је предводио министар људских и мањинских права Fatmir Gjeka на одбрани Трећег периодичног извјештаја Црне Горе на 88. засиједању Комитета за елиминацију свих облика дискриминације жена CEDAW - 15. мај 2024. године Материјал Закључци
30.Предлог за стављање ван снаге Закључка Владе Црне Горе, број: 04-5563/2, од 26. новембра 2021. године Материјал Закључци
31.Предлог за допуну Закључка Владе Црне Горе, број: 07-011/23-3815/2, од 27. јула 2023. године Материјал Закључци
32.Предлог платформе за учешће министра саобраћаја и поморства, Филипа Радуловића, на Green Mobility Summit-u, у организацији Транспортне заједнице, који ће се одржати 6. и 7. јуна 2024. године, у Сарајеву, Босна и Херцеговина Материјал Закључци
33.Предлог платформе за учешће проф. др Анђеле Јакшић-Стојановић, министарке просвјете, науке и иновација, на Министарској конференцији држава чланица Европског простора високог образовања (Tirana EHEA Ministerial Conference), 30. маја 2024. године, Тирана, Република Албанија Материјал Закључци
34.ИНТЕРНО
35.Предлог платформе за званичну посјету министра вањских послова др Филипа Ивановића Румунији, 3. јуна 2024. године Материјал Предлог платформе за званичну посјету министра вањских послова др Филипа Ивановића Румунији, 3. јуна 2024. године - закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
36.Предлог мишљења на Предлог за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 3 став 1 Закона о морском добру („Службени лист РЦГ“, број 14/92) и чл. 1 до 7 Одлуке о доношењу просторног плана посебне намјене за обално подручје (без расправе) Материјал Закључци
37.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредаба члана 52 Закона о планирању простора и изградњи објеката („Службени лист ЦГ“, бр. 64/17, 44/19, 63/18, 82/20, 86/22 и 4/23), коју је поднио др Хамдија Шаркиновић, адвокат из Подгорице Материјал Закључци
38.Предлог за давање сагласности за суфинансирање изградње спортских објеката Материјал Закључци
39.Захтјев за давање сагласности за исплату накнаде члановима Комисије за концесије за право коришћења аеродрома Подгорица и Тиват Материјал Закључци
40.Питања и предлози
40.1Предлог платформе за спашавање и реструктурирање Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „др Симо Милошевић“ АД Игало Материјал Закључци
40.2Информација о примјени члана 25 став 5 Закона о повраћају одузетих имовинских права и обештећењу (“Службени лист РЦГ”, бр. 21/04, 12/07, 49/07,30/17, 70/17 и 33/24) Материјал Закључци
40.3Предлог одлуке о давању претходне сагласности општини Тузи ради отуђења непокретности Материјал Закључци
40.4Предлог мишљења на Предлог закона о Фонду стан за све (предлагачи посланици: Ана Новаковић Ђуровић, др Дритан Абазовић, Филип Аџић и Милош Конатар) Материјал Закључци
40.5Предлог платформе за радну посјету предсједника Владе Црне Горе Милојка Спајића институцијама Европске уније, 3. јун 2024. године, Брисел, Белгија Материјал Закључци
40.6Предлог ажурираног Дјелимичног Кадровског плана за органе државне управе и службе Владе Црне Горе за 2024. годину Материјал Закључци
40.7Информација о испуњености услова за раскид Уговора о концесији за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију сулфидне полиметаличне руде (Ph, Zn, Cu, FeS2 и осталих пратећих сулфидних метала) на истражно - експлоатационом простору бившег рудника "Брсково" код Мојковца Материјал Закључци
40.8Предлог одлуке о измјенама Одлуке о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи и листи производа Материјал Закључци
IV На увид:
41.1Извјештај о званичној посјети предсједника Владе Црне Горе Милојка Спајића Савезној Републици Њемачкој, 25−30. априла 2024. године Материјал
41.2Извјештај о радној посјети потпредсједника Владе Црне Горе за економску политику и министра економског развоја, Nika Gjeloshaja, Републици Косово, 15-16. мај 2024. године Материјал
41.3Извјештај о учешћу министра просторног планирања, урбанизма и државне имовине, Јанка Одовића, на Годишњој скупштини Националне алијансе за локални економски развој (NALED), 23-25. мај 2024. године, Београд, Република Србија Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?