Саопштење са 37. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 37. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о организовању тржишта у рибарству и аквакултури. Доношење овог Закона је неопходно ради усклађивања са правном тековином Европске уније, у циљу примјене програма подршке за сектор рибарства, уз подјелу надлежности и успостављање процедура какве су дефинисане прописима ЕУ. Предложеним законом се ствара основ за обезбјеђивање ефикасног функционисања тржишта производима рибарства и аквакултуре и уређује се: тржиште производа рибарства и аквакултуре, услови за означавање производа који се стављају на тржиште, јачање конкурентности произвођача путем формирања организација произвођача, уз адекватну контролу спровођења мјера организације тржишта. Такође, дају се основе за успостављање организованог тржишта кроз механизме организације тржишта и дефинисања јасних правила у погледу информисања потрошача. Дефинише се и надлежно тијело, услови, начини за извоз производа рибарства у државе ЕУ. Предложена законска рјешења допринијеће развоју сектора рибарства и створиће боље услове за формирање удружења произвођача. Све наведено је у циљу постизања веће конкурентности у сектору рибарства и аквакултуре.

Утврђен је Предлог закона о завршном рачуну буџета Црне Горе за 2023. годину. Према прелиминарним подацима Управе за статистику процјењује се да је у 2023. години бруто друштвени производ остварен у номиналном износу од 6.847,12 милиона еура. Текући приходи у 2023. години износили су 2.495,2 милиона еура, што је за 5,9 % више од планираног износа и чини 36,4% БДП-а. Важно је истаћи да су у посматраном периоду готово све категорије текућих прихода забиљежиле раст у односу на планирани износ и у односу на претходну годину. Буџетска потрошња у 2023. години износила је 2.555,3 милиона еура, што чини 37,3 % БДП-а. Социјална давања чине највећи дио буџетске потрошње (32,3%) и у 2023. години су износила 824,8 милиона еура, што је 23,6 % више у односу на претходну годину, а као резултат већег извршења по основу права из области социјалне заштите и права из области пензијског и инвалидског осигурања, усљед редовног и ванредног усклађивања ових издатака, сходно важећим законским прописима. Бруто зараде су други значајан чинилац буџетске потрошње (25,17 %) и износиле су 643,1 милиона еура, што је 1,5 % мање у односу на планирани износ и 18,5 % више у односу на претходну годину, а реализоване су у складу са важећим законским прописима, потписаним колективним уговорима и стварним обрачуном зарада. Капитални издаци у 2023. години износили су 238,6 милиона еура и 3,5 % су мањи у односу на план буџета, због ниже реализације планираних капиталних пројеката и 0,7 % су мањи у односу на претходну годину. Укупан државни дуг (без депозита), на дан 31. 12. 2023. године, износио је 4.059,9 милиона еура, или 59,3 % БДП-а. Укупан државни дуг укључујући депозите, на крају 2023. године, износио је 3.907,5 милиона еура  или 57,1 % БДП-а. Спољни дуг износио је 3.517,3 милиона еура, односно 51,4 % БДП-а, док је унутрашњи дуг износио 542,6 милиона еура, односно 7,9 % БДП-а. У стање државног дуга укључен је и дио дуга локалне самоуправе, у износу од 36,9 милиона еура, по основу уговора које је Министарство финансија закључило са међународним кредиторима, и даље прослиједило општинама у облику трансферних зајмова.

Влада је усвојила Информацију о динамици успостављања Регистра јавних предузећа и привредних друштава у већинском власништву државе и констатовала да је Регистар успостављен и објављен на web страници Министарства финансија. Објављени Регистар садржи информације које се односе на преглед регистрационих података и оснивачких аката, општих информација о предузећу, пословних података, затим правни статус и власничку структуру друштва, као и преглед финансијског посłовања сваког државног предузећа уз приказ кључних показатеља ликвидности, профитабилности и солвентности. С обзиром на обимност информација које садржи успостављени Регистар, али и на недостатак одређених података који се тичу појединих државних компанија, Министарство финансија је процесу прибављања и недостајућих података након чега ће се, у сарадњи са Министарством јавне управе, приступити обезбјеђивању адекватног софтверског рјешења за вођење предметног регистра.

Донијете су одлуке о проглашењу заштићених подручја – споменика природе „Сопот" и „Дражин врт’’. Студијом заштите је утврђено да ова подручја која се налазе у Општини Котор карактерише висок ниво биолошке разноврсности са значајним предионим, еколошким, културним и естетским вриједностима, те да их је неопходно очувати, заштити и прогласити заштићеним подручјем од националног значаја. Главни разлог због којег се ова подручја стављају под заштиту је вриједност биодиверзитета, посебно врста које се штите по основу примјене Директиве о стаништима, а нарочито Натура 2000 станишта, врсте заштићене националним законодавством као и врсте по категоријама угрожености Међународне уније за заштиту природе. У дискусији је наглашено да ће се стављањем под заштиту ових локалитета очувати природне вриједности и природни ресурси и створити услови за адекватно управљање заштићеним подручјем. Ширење мреже заштићених подручја, генерално, а нарочито стављање под заштиту морских подручја, посебно је значајно за процес приступања Црне Горе Европској унији, због демонстрирања правих – еколошких праваца рада Владе и њених институција који се директно тичу Директиве о стаништима. Такође, повећање површине под заштитом је у складу са циљем 3 Глобалног оквира за биодиверзитет Kunming-Montreal (Конвенција о биолошкој разноврсности), а то је да се до 2030. године заштити 30 % мора и 30 % копна.

Влада је донијела одлуке о измјенама Одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Доњи Радовићи Центар’’, Општина Тиват, као и Одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана ’’Голф и Доњи Радовићи Запад’’, Општина Тиват. Измјене се састоје у продужењу рока за израду ових планског документа на 12 мјесеци од дана потписивања уговора.

Усвојена је Информација о стању Посебног програма улагања од посебног значаја за привредни и економски интерес Црне Горе на 31. мај 2024. године (финансијски аспект). У Информацији се, поред осталог, наводи да према евиденцији Агенције за инвестиције, а на основу извјештаја независног ревизора, укупан износ средстава уплаћен инвеститорима у сврху улагања у пројекте са Листе развојних пројеката у области туризма од почетка реализације Програма до 31. маја 2024. године, износи 218.222.336,37 еура, док се на ESCROW рачунима апликаната на наведени датум, налази износ од 38.990.419,72 еура, што су средства која су депоновали апликанти чије су апликације у фази разматрања код надлежних органа.

Влада је усвојила Информацију у вези извршења одлуке Уставног суда Црне Горе у предметима U-III бр. 1648/19 - 1667/19 од 24. 10. 2023. године. Ријеч је о 320 бивших запослених у фабрици “Радоје Дакић”, којима ће на име нематеријалне штете бити исплаћено 640.000 еура, односно по 2.000 еура сваком понаособ.

Усвојена је Информација о закључењу Уговора о гаранцији за кредитни аранжман између Жељезничког превоза Црне Горе А.Д. Подгорица (ЖПЦГ) и Европске банке за обнову и развој (EBRD), за потребе финансирања набавке нових возова који би се користили у локалном превозу путника, и прихватила текст Уговора. Пројекат подразумијева куповину до три сета четвородјелних електромоторних гарнитура (EMV) које ће ЖПЦГ користити на цијелој жељезничкој мрежи Црне Горе, а замијениће старе, енергетски неефикасне гарнитуре са локомотивском вучом које су тренутно у саобраћају. Нови возови ће допринијети бољој услузи, већој безбиједности и приступачности жељезничког превоза за све грађане, као и смањењу емисије CO2. Очекује се да ће се пројекат завршити у року од три године од датума ступања на снагу. Такође, куповина нових возила смањиће оперативне трошкове и повећати приходе ЖПЦГ-а, што ће допринијети финансијској одрживости предузећа. EBRD зајам, уз гаранцију државе, покриће све трошкове пројекта, који укупно износе 30 милиона еура. Уговорена вриједност кредита износи 30 милиона еура са роком отплате од 15 година, укључујући грејс период од три године, уз полугодишњу отплату. Каматна стопа је варијабилна, састоји од шестомјесечног EURIBORA и маргине од 1 %, уз полугодишњу отплату. Рок расположивости кредитних средстава је 3 године од датума ступања на снагу Уговора. Средства из наведеног кредитног аранжмана би се повлачила сходно динамици реализације пројекта, при чему минималан износ повлачења средстава износи 1 милион еура.

Влада је усвојила Информацију о процесу припреме Реформске агенде за Инструмент ЕУ за реформе и раст, и прихватила Предлог основних реформских мјера и корака за Реформску агенду. Овај документ претходи усвајању финалног документа Реформске агенде, планираном за јул. Вриједност Инструмента ЕУ за реформе и раст, за цијели Западни Балкан износи 6 милијарди еура за период 2024 – 2027, док је, како је наглашено на сједници, према прописаној методологији Европске комисије, за Црну Гору одређен износ од око 383 милиона еура, од чега је око 255 милиона еура кредита под повољним условима и 128 милиона еура бесповратних средстава ЕУ. Од укупног износа подршке планирано је да половина, односно око 190 милиона еура буде додијељено у виду директне буџетске подршке, док ће друга половина средстава бити додијељена за финансирање инфраструктурних пројеката и имплементирана кроз механизам Западнобалканског инвестиционог оквира (ЗИО). У дискусији је истакнуто и да је, сходно најавама Европске комисије, планирано да се, од укупног износа, 7 % средстава додијели на почетку спровођења Плана раста, а остатак у шест полугодишњих транши подршке, у зависности од степена реализације планираних реформи. Влада је, након консултација са надлежним службама Европске комисије, идентификовала четири кључне области политика у којима ће даље бити дефинисане реформске мјере и то: пословно окружење и развој приватног сектора; дигитална и енергетска/зелена транзиција; развој људског капитала и владавина права/темељна права. Финални Предлог основних реформских мјера и корака за Реформску агенду садржи 32 индикативне приоритетне реформске мјере у оквиру четири области политика, 14 подобласти политика (сектора) и кораке дефинисане као неопходне за испуњавање реформи. Дефинисани кораци уједно садрже и показатеље успјеха односно индикаторе, који ће бити основ за праћење напретка у спровођењу реформских мјера и процјену ЕУ о испуњености услова за додјелу средстава.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

37. sjednica Vlade Crne Gore (20.06.2024.)

37. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о завршном рачуну буџета Црне Горе за 2023. годину Материјал Закључци
3.Предлог закона о организовању тржишта у рибарству и аквакултури Материјал Закључци
4.Информација о динамици успостављања регистра јавних предузећа и привредних друштава у већинском власништву државе Материјал Закључци
5.Предлог одлуке о проглашавању заштићеног подручја Споменик природе „Сопот“ Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о проглашавању заштићеног подручја Споменик природе „Дражин врт“ Закључци Материјал
7.Предлог одлуке о измјени Одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Доњи Радовићи Центар“, Општина Тиват Материјал Закључци
8.Предлог одлуке о измјени Одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Голф и Доњи Радовићи Запад“, Општина Тиват Материјал Закључци
9.Информација о стању Посебног програма улагања од посебног значаја за привредни и економски интерес Црне Горе на 31. мај 2024. године (финансијски аспект) Материјал Закључци
10.Информација у вези извршења одлуке Уставног суда Црне Горе у предметима U-III бр. 1648/19 -1667/19, од 24. 10. 2023. године Материјал Закључци
11.Кадровска питања Закључци
11.1Предлог за постављење помоћнице директора Управе за људске ресурсе Материјал
11.2Предлог за постављење помоћника директора Управе за људске ресурсе Материјал
11.3Предлог за постављење помоћника директора Управе за људске ресурсе Материјал
11.4Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за систем финансирања локалне самоуправе и политику зарада у Министарству финансија Материјал
11.5Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за буџетску инспекцију, сузбијање неправилности и превара у Министарству финансија Материјал
11.6Предлог за давање сагласности за постављење главног управног инспектора у Министарству јавне управе Материјал
11.7Предлог за престанак вршења дужности в.д. секретарке Министарства јавне управе Материјал
11.8Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства јавне управе Материјал
11.9Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Директората за образовање и васпитање припадника мањинских народа и других мањинских националних заједница у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.10Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Директората за предшколско и основно образовање и васпитање у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.11Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Директората за иновације и паметну специјализацију у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.12Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за цјеложивотно учење у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.13Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за образовање припадника мањинских народа и других мањинских националних заједница у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.14Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за иновације и паметну специјализацију у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.15Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за високо образовање и студентски стандард у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.16Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за предшколско и основно образовање и васпитање у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.17Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за гимназијско и стручно образовање у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.18Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за научноистраживачку дјелатност у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
11.19Предлог за разрјешење члана Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за кластер 2 – Унутрашње тржиште - ОДГОЂЕНО
11.20Предлог за одређивање чланице Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задужене за кластер 2 – Унутрашње тржиште - ОДГОЂЕНО
11.21Предлог за престанак мандата члана Дисциплинске комисије Материјал
11.22Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на редовној Скупштини акционара „Монтенегроберза“ АД Подгорица Материјал
11.23Предлог за разрјешење предсједника и десет чланова Савјета за управљање Подручјем Котора Материјал
11.24Предлог за именовање предсједника и десет чланова Савјета за управљање Подручјем Котора Материјал
11.25Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за унапређење конкурентности привреде у Министарству економског развоја Материјал
11.26Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за инвестициони и регионални развој у Министарству економског развоја Материјал
11.27Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за конзуларне послове и сарадњу са исељеништвом у Министарству вањских послова Материјал
11.28Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за НАТО и политику брзбједности у Министарству вањских послова Материјал
11.29Предлог за одређивање пуномоћника – представника државног капитала на редовној Скупштини акционара „Montecargo" АД Подгорица Материјал
11.30Предлог за именовање савјетнице потпредсједника Владе за политички систем, правосуђе и антикорупцију Материјал
11.31Предлог за избор чланова Одбора директора "Montenegroberza" АД Подгорица Материјал
11.32Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на редовној Скупштини акционара „Лука Бар“ АД Бар Материјал
11.33Предлог за избор чланова Одбора директора "Лука Бар" АД Бар Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
12.Предлог одлуке о образовању структуре за спровођење Споразума о стабилизацији и придруживању (без расправе) Материјал Закључци
13.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за експропријацију непокретности у КО Требјешица на територији Главног града Подгорица ради изградње аутопута Бар - Бољаре, дионица Смоковац – Матешево (без расправе) Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за непотпуну и потпуну експропријацију непокретности ради изградње ТС 10/0.4 KV, 1x630 KVA „Број 1“ са уклапањем у ВН Мрежу - ДУП „Јаворовача“ - УП ТС 124, КО Жабљак I, КО Мотички Гај I, Општина Жабљак (без расправе) Материјал Закључци
15.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - соларне елекране „Косаница“, а у складу са чланом 218ц Закона о планирању простора (без расправе) Материјал Закључци
16.Информација о реализованим активностима Црне Горе на плану пружања подршке Украјини у одбрани њеног територијалног интегритета и суверенитета и санирању посљедица руске војне агресије (без расправе) Материјал Закључци
17.Информација о полазним основама за преговоре са OPEC Фондом за међународни развој у вези кредитирања Зајма за развојне политике (DPL aranžman - Development Policy Loan) (без расправе) Материјал Закључци
18.Информација о полазним основама за закључивање Уговора о кредиту са Европском банком за обнову и развој (ЕБРД) за потребе финансирање Пројекта реконструкције јавних здравствених установа Клиничког центра Црне Горе, Опште болнице Бијело Поље и Опште болнице Цетиње у циљу унапређења енергетске ефикасности објеката с Нацртом уговора о кредиту (бет расправе) Материјал Закључци
19.Информација о потписивању Споразума о поравнању међусобних потраживања по Уговору о размјени старог наоружања, војне опреме и муниције за нову муницију уз примјену принципа једнаких вриједности узајамних давања Инт. број 80701-12/16-7 од 10. 11. 2016. године с Предлогом споразума (без расправе) Материјал Закључци
20.Информација о другом Извјештају о налазима чињеничног стања припремљеном од стране друштва за ревизију „Цертитудо“ д.о.о. Подгорица, у вези са реализацијом пројекта Изградње хотела „Magnum“, Колашин, по кондо моделу пословања (без расправе) Материјал Закључци
21.Информација о петом и шестом Извјештају независног контролора о налазима чињеничног стања у вези са реализацијом пројекта изградње хотела „Цруисер”, Будва, по мјешовитом моделу пословања, припремљеним од стране друштва за ревизију „Crowe MNE“ д.о.о. Подгорица (без расправе) Материјал Закључци
22.Информација о закључивању уговора о донацији између Амбасаде Народне Републике Кине у Црној Гори и Министарства саобраћаја и поморства Црне Горе с Предлогом уговора о донацији (без расправе) Материјал Закључци
23.Информација везано за случај збрињавања младунчета мрког медвједа (без расправе) Материјал Закључци
24.Извјештај са одржане V сједнице Мјешовите комисије за економску и индустријску сарадњу између Владе Црне Горе и Владе Републике Чешке (без расправе) Материјал Закључци
25.Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства просторног планирања, урбанизма и државне имовине (без расправе) Материјал Закључци
26.Предлог за измјену и допуну Закључка Владе Црне Горе, број: 08-609/24-2025/2, од 11. априла 2024. године (без расправе) Материјал Закључци
27.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-010/23-4788/2, од 25. октобра 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
28.Предлог мишљења на амандмане на Предлог закона о измјенама Закона о међународној и привременој заштити странаца (предлагачи посланици Василије Чарапић и Борис Богдановић) (без расправе) Материјал Закључци
29.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 1 став 2 Закона о порезу на непокретности („Службени лист ЦГ”, бр. 25/19, 49/22 и 152/22), коју је поднио Филип Кажић, адвокат из Подгорице (без расправе) Материјал Закључци
30.Предлог одлуке о накнадама за коришћење општинских путева Општине Зета (без расправе) Материјал Закључци
31.Предлог одлуке о условима и начину остваривања права на варијабилни дио зараде запослених у Јавној установи културе „Херцег Фест“ Херцег Нови (без расправе) Материјал Закључци
32.Предлог за давање сагласности за продају непокретности у својини Црне Горе, и то катастарске парцеле број 4698/15, површине 152 m² и катастарске парцеле број 4698/16, површине 95 m², обије уписане у лист непокретности број 2382, КО Цетиње I, Пријестоница Цетиње с Предлогом уговора о купопродаји непокретности (без расправе) Материјал Закључци
33.Предлог за давање сагласности ЈУ Гимназија „Слободан Шкеровић“, Подгорица за давање у закуп непокретности уписаних у листу непокретности број 589 КО Подгорица II, општина Подгорица у својини Црне Горе (без расправе) Материјал Закључци
34.Предлог за давање сагласности ЈЗУ Општа болница Никшић за продају демонтиране алуминијске браварије која је уклоњена усљед замјене браварије на објектима исте кроз спровођење Програма енергетске ефикасности у Црној Гори (без расправе) Материјал Закључци
35.Захтјев за давање сагласности Владе Црне Горе за исплату накнада члановима жирија и извјестиоцима, запосленим у јавном сектору, за обављене послове на анализи и врједновању конкурсних радова у оквиру Конкурса за идејно архитектонско рјешење објекта музеја савремене умјетности, природњачког музеја и парка културе и умјетности са пратећим садржајима у функцији културе, у Подгорици (без расправе) Материјал Закључци
36.Питања и предлози
36.1Завршни извјештај о реализацији Стратегије за унапређење квалитета живота LGBTI особа у Црној Гори 2019-2023. године Материјал Закључци
36.2Информација о закључењу Уговора о гаранцији за кредитни аранжман између Жељезничког превоза Црне Горе АД Подгорица (ЖПЦГ) и Европске банке за обнову и развој (ЕБРД), за потребе финансирања набавке нових возова који би се користили у локалном превозу путника с предлозима уговора Материјал Закључци
36.3Информација о процесу припреме Реформске агенде за Инструмент ЕУ за реформе и раст с Предлогом основних реформских мјера и корака за Реформску агенду за Инструмент ЕУ за реформе и раст Материјал Закључци
36.4Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства спорта и младих Црне Горе и Министарства младих и спорта Народне Демократске Републике Алжир о сарадњи у области спорта и младих Материјал Закључци
37.На увид
37.1Извјештај о званичној посјети министра вањских послова др Филипа Ивановића Румунији, 3-4. јуна 2024. године Материјал
37.2Извјештај о учешћу делегације Владе Црне Горе, предвођене министром саобраћаја и поморства Филипом Радуловићем, на Green Mobility Summit-у, у организацији Транспортне заједнице, који је одржан 6-7. јуна 2024. године, у Сарајеву, Босна и Херцеговна Материјал
37.3Извјештај о учешћу министра саобраћаја и поморства Филипа Радуловића, на рандом састанку у оквиру којег је реализовано потписивање STCW Споразума између Владе Црне Горе и Владе Републике Кипар 11. јуна 2024. године, Лимасол, Република Кипар Материјал
37.4Извјештај о учешћу министра енергетике и рударства проф. др Саше Мујовића на Београдском енергетском форуму који је одржан 13. маја 2024. године, у Београду, Република Србија Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?