Саопштење са 43. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 43. сједници којом је предсједавао потпредсједник Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику мр Алекса Бечић, утврдила Предлог закона о роковима измирења новчаних обавеза. Предложеним законским рјешењем рокови измирења новчаних обавеза између привредних субјеката, као и рокови измирења новчаних обавеза између јавног сектора и привредних субјеката у потпуности се усклађују са Директивом 2011/07/ЕУ о борби против закашњелог плаћања у комерцијалним трансакцијама. У том смислу, скратиће се рокови измирења новчаних обавеза, што ће довести до побољшања пословног амбијента и обезбиједиће бољу ликвидност посебно у секторима малих и средњих предузећа који трпе значајне посљедице усљед неизмиривања новчаних обавеза у року. Постојећи закон, такође, не дефинише појмове поступка наплате за неспорна потраживања, задржавање права власништва и транспарентности које предвиђа наведена Директива, па се новим законским рјешењем ови појмови адекватно транспонују у наше законодавство. Поред осталог, предложеним рјешењем смањује се износ посебне накнада за трошкове проузроковане повјериоцу дужниковим закашњењем са измирењем новчане обавезе у комерцијалним трансакцијама са 50 еура на 40 еура, у складу са Директивом која прописује минимум од 40 еура. У дискусији је наглашено да ће примјена новог закона допринијети побољшању готовинских токова сектора предузећа и обезбиједити адекватну примјену мјера које повјериоцима омогућавају да у потпуности остваре права у складу са законом. Такође, допринијеће побољшању ликвидности у сектору малих и средњих предузећа, а биће обезбијеђен и ефикаснији надзор над спровођењем закона.

Утврђен је Предлог закона о отпису камате на доспјеле пореске обавезе. Предложено законско рјешење ће омогућити отпис обрачунате камате пореским дужницима који поднесу све пореске пријаве доспјеле до 31. децембра 2024. године и који у року од 60 дана од дана почетка примјене овог закона у цјелини плате основни порески дуг. Како је наглашено у дискусији, право на отпис камате порески дужник остварује на основу захтјева за отпис камате, након чега Пореска управа доноси одговарајуће рјешење. Овај закон ће, такође помоћи пореским обвезницима да избјегну бројне проблеме који могу настати због пореског дуга (блокада рачуна, дугорочна неликвидност и сл.), те ће обезбиједити предуслове за редовно измирење пореских обавеза у наредном периоду. Како је речено током расправе, циљеви овог Закона су смањење пореског дуга; бржа наплата буџетских прихода по основу наплате пореског потраживања; избјегавање последица које порески обвезници могу имати због пореског дуга, као и обезбјеђивање дугорочне ликвидности пореских обвезника, док су очекивања значајно смањење пореског дуга, ликвиднији порески обвезници и увећање наплате заосталих пореских потраживања.

Влада је утврдила Предлог закона о органској производњи са Извјестајем са јавне расправе. Доношењем овог законског рјешења уређују се начела органске производње, општа и посебна правила која се односе на органску производњу, означавање и рекламирање, дистрибуцију, стављање у промет, увоз и извоз, сертификацију, службене контроле, као и друга питања од значаја за органску производњу. Новим Законом се пружа основ за одрживи развој органске производње, уз обезбјеђивање ефикасног функционисања тржишта органских производа и фер конкуренције. Осим тога, овим Законом се осигурава веће повјерење потрошача и заштита њиховог интереса, а оно што је од посебног значаја јесте чињеница да ће Црна Гора његовим доношењем бити још један корак ближе затварању преговарачког поглавља 11. Како је истакнуто у дискусији, у складу са националним правним оквиром, Црна Гора као држава кандидат за чланство у Европској унији, преузела је обавезу да усклади национално законодавство у области органске производње са релевантним правним тековинама ЕУ. Имајући у виду да је Европска комисија 2021. године усвојила Акциони план развоја органске производње, са амбициозним циљем да удио органске производње у укупним обрадивим површинама до 2030. године достигне 25%, као и чињеницу да се од доношења претходног закона о органској производњи 2013. године па све до данас нијесу вршиле његове измјене и допуне, доношење новог закона о органској производњи и релевантних подзаконских аката је био логичан слијед.

Усвојена је Анализа институционалног и регулаторног оквира за пословање јавних предузећа и привредних друштава у већинском власништву државе. Тим поводом, задужено је Министарство финансија да, у сарадњи са свим надлежним ресорима, најкасније до краја године:

  • припреми нацрт документа којим ће бити јасно дефинисана власничка политика државе у јавним предузећима и привредним друштвима у већинском државном власништву, уз јачање власничке функције и оријентисање више ка централизованом моделу управљања,
  • припреми нацрт новог законског рјешења којим ће се на јединствен и свеобухватан начин уредити систем управљања и надзора над сектором државних предузећа као и све специфичности везане за функционисање и пословање ових друштава и
  • припреми стратешки документ за управљање јавним предузећима и привредним друштвима која су у већинском државном власништву са акционим планом даље реформе у сектору државних предузећа, најкасније до краја И квартала 2025. године.

Влада је усвојила Информацију о потреби сагледавања могућности увођења посебног кривичног дјела напада на лица која обављају здравствену дјелатност кроз измјене и допуне Кривичног законика Црне Горе. Увођењем новог кривичног дјела у Кривични законик којим би се инкриминисали напади на здравстене раднике при обављању здравствене дјелатности, остварила би се заштитна функција кривичног права прије свега кроз генералну превенцију, одвраћањем потенцијалних починилаца од оваквих напада, али и прописивањем строжијих кривичних санкција које одговарају прузрокованој друштвеној опасности. Имајући у виду да здравствени радници обављају један од најхуманијих позива, препозната је потреба да држава буде одлучна у заштити оних који свакодневно стоје на бранику здравља. Такоде, нормативним заокруживањем и потпуном и квалитетном регулацијом кривичних дјела оснажиће се и континуирани напори Министарства здравља и Владе Црне Горе усмјерени на охрабривање здравствених радника да се сва дјела којима се угрожава њихов интегритет редовно пријављују надлежнимм органима. Тим поводом, задужено је Министарство правде да размотри могућност увођења посебног кривичног дјела напада на лица која обављају здравствену дјелатност кроз измјене и допуне Кривичног законика Црне Горе и о томе информише потпредсједника Владе за политички систем, правосуђе и антикорупцију.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

43. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

43. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о роковима измирења новчаних обавеза Материјал Закључци
3.Предлог закона о отпису камате на доспјеле пореске обавезе Материјал Закључци
4.Предлог закона о органској производњи с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
5.Анализа институционалног и регулаторног оквира за пословање јавних предузећа и привредних друштава у већинском власништву државе Материјал Закључци
6.ИНТЕРНО
7.Информација о потреби сагледавања могућности увођења посебног кривичног дјела напада на лица која обављају здравствену дјелатност кроз измјене и допуне Кривичног законика Црне Горе Материјал Закључци
8.Кадровска питања Закључци
8.1Предлог за избор члана Одбора директора Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „Др Симо Милошевић“ АД Игало Материјал
8.2Предлог за одређевиње пуномоћника – представника државног капитала на XXIII редовној Скупштини акционара Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „Др Симо Милошевић“ АД Игало Материјал
8.3Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за фармакологију, прекурсоре и козметичке производе у Министарству здравља Материјал
8.4Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за IPA и друге пројекте и инфраструктуру у здравству у Министарству здравља Материјал
8.5Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за здравствену заштиту, регулисане професије и надзор над функционисањем струковних регулаторних тијела (комора) у Министарству здравља Материјал
8.6Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за јавно здравље и биомедицину у Министарству здравља Материјал
8.7Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за дигитално здравље у Министарству здравља Материјал
8.8Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за политику одбране у Министарству одбране Материјал
8.9Предлог за опозив изванредног и опуномоћеног амбасадора Црне Горе у Краљевини Белгији, на резидентној основи, са сједиштем у Бриселу Материјал
8.10Предлог за опозив изванредног и опуномоћеног амбасадора Црне Горе у Великом Војводству Луксембург, на нерезидентној основи, са сједиштем у Бриселу Материјал
8.11Предлог за опозив изванредне и опуномоћене амбасадорке Црне Горе у Републици Грчкој, на резидентној основи, са сједиштем у Атини Материјал
8.12Предлог за опозив изванредне и опуномоћене амбасадорке Црне Горе у Републици Кипар, на нерезидентној основи, са сједиштем у Атини Материјал
8.13Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Генералног директората за економску и јавну дипломатију у Министарству вањских послова Материјал
8.14Предлог за разрјешење секретара Националног савјета за борбу против корупције Материјал
8.15Предлог за именовање секретара Националног савјета за борбу против корупције Материјал
8.16Предлог за престанак вршења дужности в.д. директора ЈУ Виша стручна школа „Полицијска академија“ Даниловград Материјал
8.17Предлог за именовање државне секретарке у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
9.Предлог закона о потврђивању аката Свјетског поштанског савеза Материјал Закључци
10.Предлог уредбе о измјени Уредбе о повјеравању дијела послова Министарства просторног планирања, урбанизма и државне имовине јединицама локалне самоуправе Материјал Закључци
11.Предлог одлуке о објављивању Споразума између Министарства просвјете, науке и иновација Црне Горе и Националне ваздухопловне и свемирске администрације Сједињених Америчких Држава о сарадњи у оквиру GLOBE Програма Материјал Закључци
12.Предлог одлуке о образовању Интерресорне комисије за супротстављање хибридним пријетњама – ОДГОЂЕНО Закључци
13.Предлог одлуке о утврђивању висине новчане накнаде припаднику/ци Војске Црне Горе за вријеме учешћа у НАТО поморској операцији „Sea Guardian“ Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о статусној промјени на Универзитету Црне Горе Материјал Закључци
15.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за потпуну експропријацију непокретности ради изградње TS 10/0,4 kv, 1x1000 KVA „Доњи Калимањ“ на UP E3 са уклапањем у VN и NN мрежу (замјена постојеће BTS 10/0,4KV, 1x630 KVA „Доњи Калимањ“) КО Тиват, Општина Тиват Материјал Закључци
16.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за непотпуну експропријацију непокретности ради изградње енергетског објекта STS 10/0,4KV 160KVA „Вусање 4“ са прикључним 10KV водом и уклапањем у NN мрежу Материјал Закључци
17.Предлог стратегије развоја високог образовања Црне Горе за период 2024-2027. година Материјал Закључци
18.Предлог акционог плана за спровођење Стратегије за цјеложивотно предузетничко учење 2020-2024. за 2024. годину са Извјештајем о реализацији активности на плану развоја цјеложивотног предузетничког учења у 2023. години Материјал Закључци
19.Извјештај о реализацији Програма рада Владе за I и II квартал 2024. године Материјал Закључци
20.Информација о потписивању Уговора о донацији ADR возила између Мисије ОЕБС-а у Црној Гори и Министарства одбране Црне Горе с Предлогом уговора Материјал Закључци
21.Информација о продаји вишка наоружања и војне опреме Материјал Закључци
22.Информација о уништењу вишка наоружања и војне опреме Материјал Закључци
23.Информација о значају организације друге Међународне конференције Montenegro Financial Markets, 24-25. септембра 2024. године с Предлогом уговора Материјал Закључци
24.Информација о исплати накнада члановима Интерресорне радне групе за реализацију закључака Владе Црне Горе, инт. број: 07-810/23-109/3 од 19. октобра 2023. године Материјал Закључци
25.Завршни извјештај о реализацији Акционог плана 2021 – 2023 за спровођење Стратегије заштите и унапређења менталног здравља у Црној Гори 2019 – 2023, за 2023. годину Материјал Закључци
26.Извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије развоја женског предузетништва 2021-2024, за 2023. годину Материјал Закључци
27.Годишњи извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије за сузбијање недозвољеног посједовања, злоупотребе и трговине малокалибарским и лаким оружјем и муницијом од 2019. до 2025. године, за 2023. годину Материјал Закључци
28.Завршни извјештај о спровођењу Стратегије за смањење ризика од катастрофа за период 2018−2023. година Материјал Закључци
29.Предлог закључка о коришћењу годишњих одмора у Влади Црне Горе, министарствима и другим органима управе у 2024. години Материјал Закључци
30.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-430/24-508/2, од 15. фебруара 2024. године, са сједнице од 8. фебруара 2024. године Материјал Закључци
31.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-421/24-3763/2, од 11. јула 2024. године, са сједнице од 11. јула 2024. године Материјал Закључци
32.Предлог за преусмјеравање средстава с потрошачке јединице Министарство европских послова на потрошачку јединицу Министарство вањских послова Материјал Закључци
33.Предлог за преусмјеравање средстава с потрошачке јединице Скупштина Црне Горе на потрошачку јединицу Министарство просвјете, наука и иновација Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
34.Предлог мишљења на Предлог закона о измјенама и допунама Законика о кривичном поступку (предлагачи посланици Василије Чарапић и Миодраг Лаковић) Материјал Закључци
35.Предлог за давање сагласности Општини Никшић за пренос права располагања на непокретности уписане у посједновном листу број 1620 КО Озринићи, општина Никшић у својини Црне Горе с Предлогом меморандума о сарадњи Материјал Закључци
36.Предлог за давање сагласности за закуп непокретности у државној својини - пословног простора у ванпривреди, евидентираног као ПД1, површине 60m², који се налази у згради број 1, на катастарској парцели 3331, уписан у ЛН 583 КО Подгорица II, Главни град Подгорица с Предлогом уговора о закупу непокретности Материјал Закључци
37.Предлог за давање сагласности за закуп непокретности у државној својини, односно зграде број 1, површине 165m², по начину коришћења – пословна зграда у привреди, као и зграде број 2, површине 80m² (без расправе) Материјал Закључци
38.Предлог за давање сагласности Фонду за иновације Црне Горе д.о.о. на коришћење простора у оквиру Научно-технолошког парка Црне Горе д.о.о. Материјал Закључци
39.Предлог за давање сагласности Општини Гусиње за изградњу фискултурне сале и тениског терена на дијелу катастарске парцеле 18/1 ЛН бр. 621 КО Гусиње с Предлогом споразума Материјал Закључци
40.Питања и предлози
40.1Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-010/24-2232/2, од 18. априла 2024. године, са сједнице од 18. априла 2024. године Материјал Закључци
40.2Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-040/24-1384/2, од 21. марта 2024. године, са сједнице од 14. марта 2024. године Материјал Закључци
40.3Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-040/24-1386/2, од 21. марта 2024. године, са сједнице од 14. марта 2024. године Материјал Закључци
40.4Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-040/24-1527/2, од 28. марта 2024. године, са сједнице од 21. марта 2024. године Материјал Закључци
40.5Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-040/24-1893/2, од 11. априла 2024. године, са сједнице од 4. априла 2024. године Материјал Закључци
40.6Предлог уредбе о измјенама Уредбе о организацији и начину рада државне управе Материјал Закључци
40.7Предлог за давање сагласности за установљење права службености, ради полагања кабловског вода XPOO - A* 240 mm2 (K 240), од NN блока MBTS 10/0.4 kV, 1*630 kVA „Стадион Тузи“, извод 3 до новоуграђеног MRO-а, у Општини Тузи, у корист Општине Тузи Материјал Закључци
40.8Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о образовању Комисије за унапређење модалитета јачања међусобних односа Црне Горе и Републике Италије у области рада, образовања, здравства и социјалне политике Материјал Закључци
40.9Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о Савјету за демографију Материјал Закључци
40.10Предлог одлуке о измјени Одлуке о Савјету за права дјетета Материјал Закључци
40.11Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Координационог тијела за заштиту и унапређење јавног интереса у области приређивања игара на срећу Материјал Закључци
IV НА УВИД:
41.1Извјештај о учешћу министра вањских послова др Филипа Ивановића на састанку министара вањских послова држава чланица у оквиру засједања Савјета за вањске послове, Луксембург, 24. јун 2024. године Материјал
41.2Извјештај о учешћу делегације Црне Горе на састанку шефова држава и влада НАТО чланица у Вашингтону, Сједињене Америчке Државе, 9−11. јул 2024. године Материјал
Напомена:Материјал за тачку 8.17 биће објављен након верификације.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?