Саопштење са 46. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 44. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, дала сагласност на Предлог одлуке о одобрењу директног дугорочног кредита кориснику кредита Електропривреда Црне Горе“ АД Никшић. Електропривреда је поднијела захтјев Инвестиционо развојном фонду за директни кредит у износу од 10  милиона еура за финансирање пројекта „Solari 5000+ 70MW“ који подразумијева посредовање у финансирању, набавци и пуштању у рад фотонапонских система домаћинствима и пословним субјектима у Црној Гори. Тим поводом, Инвестиционо-развојни фонд је донио Одлуку о утврђивању предлога Одлуке о одобрењу директног дугорочног кредита кориснику кредита Електропривреда Црне Горе АД Никшић у наведеном износу, на период отплате од 96 мјесеци (не укључујући grace период), са grace периодом 24 мјесеца и каматном стопом од 4,00 % на годишњем нивоу (пропорционалан систем обрачуна камате). Пројекат 5000+ је већ почео и инсталисана је снага од 11,268 kw. Такође подаци показују да је интересовање веома велико са пријављених преко 16.000 домаћинстава и правних лица. Вриједност пројекта може износити максимално 82 милиона еура и укупна инсталисана снага може износити укупно око 70 MW. Имајући у виду наведене разлоге, те да се одобрењем предметног кредитног аранжмана обезбјеђује континуитет у реализацији већ започетог пројекта, који има за циљ оријентацију на обновљиве изворе енергије као и умањење рачуна за електричну енергију крајњим корисницима, Кредитно-гаранти одбор ИРФ ЦГ А.Д. је дао позитивно мишљење у вези финансирања предметног пројекта.

Донијета је Одлука о измјени Одлуке о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Главног града Подгорице. Како је појашњено на сједници, чланом 3а важеће Одлуке, између осталог, прописана је забрана грађења у обухвату Детаљног урбанистичког плана ,,Универзитетски центар - Измјене и допуне“. Међутим, накнадним сагледавањем проблематике процијењено је да је ургентно потребно укинути забрану, како би се омогућила реализација развојних планова Универзитета.

Влада је донијела Одлуку о доношењу Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Махала“, Општина Зета. Површина обухвата Измјена и допуна ДУП-а износи 373,35 ha, у циљу стварања планских претпоставки за организацију и уређење овог простора у смислу задовољавања потреба корисника простора и локалне самоуправе. Сходно развојним потребама потребно је створити планске предуслове за урбани развој насеља, сузбијање непланске градње, побољшање друштвеног стандарда, саобраћајне и комуналне инфраструктуре. Територија коју захвата предметни План простире се на двије катастарске општине: КО Голубовци и КО Махала. Измјене и допуне плана се заснивају на уклапању нових садржаја у постојеће изграђено ткиво, као и промјену дјелова простора гдје се анализом дошло до закључка да претходни план није задовољио садашње друштвене и економске трендове, а гдје је могуће спровести нове интервенције са минималним утицајем на животну средину. У зони изузетно девастираног простора у коридору водотока Мораче, гдје се интервенцијама и ремоделацијама терена планирају садржаји богатих зелених простора, водених површина, етно села, трим стаза, бициклистичких стаза и других садржаја анимације и рекреације у слободном простору, неопходна је претходна санација простора у смислу рекултивације или регенерације, што подразумијева обавезну израду детаљних истраживања и студија  као предуслов за израду одговарајућег конкурсног рјешења за уређење обале. Препорука је да се цјелокупан девастиран простор уз ријеку Морачу (чији су дијелови ван захвата овог ДУП-а) сагледа интегрално.

Донијета је Одлука о доношењу Локалне студије локације „Доњи Штој“, Општина Улцињ. Површина захвата ЛСЛ износи 362 ha, у циљу „стварања просторно планских предуслова за развој туризма, легализацију постојећих нелегалних објеката, сузбијање неконтролисаног ширења насеља, формирање идентитета насеља, побољшање садржаја друштвеног стандарда и комуналне инфраструктуре“. Захват ЛСЛ се протеже правцем сјеверозапад – југоисток, дуж локалне саобраћајнице која од центра Улциња води ка Ади Бојани. Окружење захвата чини вриједни природни амбијент пјашчаних плажа, површина медитеранског биља, борове шуме и Парк природе Улцињска солана. Досадашња изградња, како се наводи, на простору Доњег Штоја одвијала се дијелом у складу са Детаљним урбанистичким планом „Доњи Штој - викенд насеље“ из 1988. г., а дијелом стихијски, без грађевинских дозвола и ваљане пројектне документације. Тако је изграђен велики број нелегалних објеката, као и објеката са непримјереним естетским карактеристикама и габаритима, неуређеним двориштима и недостатком мјеста за паркирање. Укупан број евиднтираних објеката износи 2566. Изграђене површине заузимају 40.3% површине захвата ЛСЛ, док остали дио чине пољопривредне површине, ливаде и шума-макија.

Влада је усвојила Информацију о рјешавању исплате признатих, а неисплаћених потраживања у цјелости за 88 пензионера Комбината алуминијума Подгорица. Министарство рада, запошљавања и социјалног дијалога је, цијенивши комплетну хронологију у вези са предметним захтјевом, као и приложену документацију, утврдило да дуговање неисплаћених потраживања износи 1,151,463.29 еура, и то на основу Списка повјерилаца којима су призната, а нијесу исплаћена потраживања у цјелости, будући да у стечајној маси тренутно нема средстава за расподјелу стечајним повјериоцима, овјереног од стране стечајне управе КАП-а Ст.бр.199/13. Из наведеног неспорно произилази закључак да је Влада дужна да регулише своја дуговања према 88 пензионера Комбината алуминијума. Тим поводом, задужено је Министарство финансија да ради испуњења ове обавезе из средстава Текуће буџетске резерве изврши преусмјеравање средстава у износу од 1.151.463,29 еура на одговарајуће позиције Министарства рада, запошљавања и социјаног дијалога.

Усвојена је Информација Заштитника имовинско-правних интереса Црне Горе за извјештајни период од 01. 04. 2024. године до 30. 06. 2024. године. У Информацији је истакнуто да је одлив средстава из буџета усљед принудне наплате у првој половини ове године, већ достигао укупан одлив средстава из буџета за цијелу претходну 2023. годину, што је аларм да се мора приступити хитном рјешавању овог проблема. У питању је износ од cca 11.561.647,80 еура, од чега цца од 15 % - 30 % чини износ на име трошкова извршних поступака у виду накнада и награда адвокатима, извршитељима, на име камата и провизија, што чини износ од цца 1.800.000 - 3.600.000 еура. У извјештајном периоду је настављен прилив тужбених захтјева државних службеника и намјештеника против Државе Црне Горе и њених органа, који се односе на накнаду штете у вези права из рада и по основу рада. Ова врста поступака чини највећи проценат покренутих спорова против Државе, односно њених органа, међу којима предњаче Министарство унутрашњих послова и Министарство одбране. Значајан број предмета чине потраживања затезне камате на већ исплаћена потраживања по основу рада и из радног односа. По ставу Уставног суда Црне Горе, иста потраживања прате правну природу потраживања из рада и по основу рада те нема застаре, док међу пресудама основних судова наилазимо и даље на опречна мишљења и пресуђења у погледу овог потраживања. Заштитик је покренуо више од стотину поступака за раскид уговора о кредитима који су дати под повољним условима јер корисници нису измиривали своје обавезе. Досадашња пресуђења су опречног става, док Заштитник стоји на ставу и истрајаваће у захтјевима за повраћај комплетног износа добијеног по основу тих уговора. Канцеларије Заштитника у Котору и Бијелом Пољу поред радних спорова у највећем броју поступају по захтјевима за утврђење права својине, накнаде на име фактичке експропријације непокретности накнаде штете услед губитка економског интереса власника у односу на остатак експроприсане непокретности.

Влада је дала сагласност за суфинансирање спортских клубова из I категорије спортова који се налазе на програму Олимпијских игара, у укупном износу од 170.000 еура. На овај начин, Влада односно Министарство спорта и младих даје снажан допринос развојним политикама истакнутих црногорских спортских клубова и њиховој даљој афирмацији на међународној спортској сцени. У питању су афирмисани спортски клубови са традицијом, у оквиру чега се водило рачуна о равномјерној регионалној заступљености, родној равноправности, као и о јавном интересу у области спорта. Такође, водило се рачуна да се подрже и спортски клубови за развој младих талената у циљу попупаризације бављења спортом међу младима. У том смислу, одабрана су по два спортска клуба из фудбала, кошарке, ватерпола, рукомета, одбојке и атлетике и то: ФК „Горштак“ Колашин, ЖФК „Брезница“ Пљевља, КК „Сутјеска“ Никшић, ЖКК „Приморје“ Херцег Нови, Пливачки ватерполо клуб „Будућност“ Подгорица, Пливачки ватерполо клуб „Будва - Будванска ривијера“, РК „Ловћен“ Цетиње, ЖРК „Будућност“ Подгорица, ОК „Будва“ Будва, ЖОК „Галеб“ Бар, Атлетски клуб „Сања“ Бар и Атлетски клуб „Рудар“ Пљевља. Министарство ће појединачно опредијелити средства на основу претходно достављених програма који се односе на обављање спортских дјелатности и реализацију спортских активности.

Донијета је Одлука о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи и листи производа. У том контексту, оцијењено је да су одлуке које су до сада доношене од стране Владе на основу Закона о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од значаја за живот и здравље људи имале повољно дејство на смањење цијена основних животних намирница и да су у значајној мјери заштитиле животни стандард грађана, посебно најугроженијих категорија у чијој структури потрошње основни прехрамбени производи заузимају највеће учешће. На основу претходно наведеног Влада је одлучила да у наредном периоду настави са ограничавањем максималних маржи у износима до 5% у велепродаји и 7% у малопродаји за сљедеће производе: пшенично брачно (тип 400 и 500), шећер, сунцокретово уље и кухињска со. Примјена Одлуке је до сада показала одговарајући степен адекватности, примјереност тренутној економској ситуацији и без угрожавања континуитета снабдјевености довела до значајног смањења малопродајних цијена. Додатно, ради потпуне стабилизације цијена и заштите животног стандарда најугроженијих категорија становништва, Влада ће додатно ограничити марже на максималних 10 % у велепродаји и малопродаји, на све артикле из група производа које су наведене у прилогу 2 ове одлуке и максималних 10 % у велепродаји и максималних 15 % у малопродаји на све артикле из група производа које су наведене у прилогу 3 Одлуке. Посебан акценат у одлуци је стављен на производе домачих произвођача, што додатно оснажује економију наше земље, подиже конкурентност домаће привреде и домаће производе чини доступним и повољнијим. Примјена одлуке неће угрозити пословање привредних субјеката, а оствариће се значајан ефекат у заштити животног стандарда грађана. Наглашено је да је у питању свеобухватна акција јер се не односи само на по један артикал из одређене групе производа већ се односи на све артикле из дате категорије производа, тако да обухвата у сваком већем малопродајном ланцу и више стотина категорија производа. Одлука се неће примјењивати на трговце који обављају дјелатност трговине на мало, чији продајни објекти на територији Црне Горе не прелазе укупну површину од 600 m2.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

46. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

46. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог одлуке о одобрењу директног дугорочног кредита кориснику кредита „Електропривреда Црне Горе“ АД Никшић Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о измјени Одлуке о изради Измјена и допуна Просторно - урбанистичког плана Главног града Подгорица Материјал Закључци
4.Предлог одлуке о доношењу Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Махала“, Општина Зета Материјал Закључци
5.Предлог одлуке о доношењу Локалне студије локације „Доњи Штој“, Општина Улцињ Материјал Закључци
6.Информација о рјешавању исплате признатих, а неисплаћених потраживања у цјелости за 88 пензионера Комбината алуминијума Подгорица Материјал Закључци
7.Информација Заштитника имовинско-правних интереса Црне Горе за извјештајни период од 01. 04. 2024. године до 30. 06. 2024. године Материјал Закључци
8.Предлог за давање сагласности за суфинансирање спортских клубова из I категорије спортова који се налазе на програму Олимпијских игара Материјал Закључци
9.Кадровска питања Закључци
9.1Предлог за разрјешење три члана Вијећа за националну безбједност Материјал
9.2Предлог за именовање три члана Вијећа за националну безбједност Материјал
9.3Предлог за разрјешење два члана Бироа за оперативну координацију Материјал
9.4Предлог за именовање чланице Бироа за оперативну координацију Материјал
9.5Предлог за именовање члана Бироа за оперативну координацију Материјал
9.6Предлог за именовање државне секретарке у Министарству саобраћаја Материјал
9.7Предлог за именовање државног секретара у Министарству дијаспоре Материјал
9.8Предлог за именовање државног секретара у Министарству туризма Материјал
9.9Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за спровођење државних смјерница у области архитектуре у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
9.10Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за спортску инфраструктуру у Министарству спорта и младих Материјал
9.11Предлог за разрјешење предсједнице Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
9.12Предлог за разрјешење чланице Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
9.13Предлог за разрјешење члана Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
9.14Предлог за именовање предсједника Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
9.15Предлог за именовање чланице Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
9.16Предлог за именовање члана Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
9.17Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералне директорице Директората за развој туризма и израду прописа у области туризма у ранијем Министарству туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Материјал
9.18Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства културе и медија Материјал
9.19Предлог за разрјешење Савјета за ревизију Материјал
9.20Предлог за именовање Савјета за ревизију Материјал
9.21Предлог за одеђивање вршиоца дужности генералног директора Директората за међународну сарадњу и међународну правну помоћ у Министарству правде Материјал
9.22Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Пореске управе Материјал
9.23Предлог за именовање државне секретарке у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
9.24Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћнице директора Управе за статистику Материјал
9.25.Предлог за избор чланова Одбора директора „Одржавање жељезничких возних средстава“ АД - Подгорица Материјал
9.26.Предлог за одређивање пуномоћника – представника државног капитала на поновљеној ванредној Скупштини акционара „Одржавање жељезничких возних средстава“ АД - Подгорица Материјал
9.27.Предлог за избор чланова Одбора директора “Жељезнички превоз Црне Горе” АД Подгорица Материјал
9.28.Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на поновљеној XVIII ванредној Скупштини акционара “Жељезнички превоз Црне Горе” АД Подгорица Материјал
9.29.Предлог за именовање савјетнице предсједника Владе Црне Горе за медије Материјал
9.30.Предлог за престанак вршења дужности в.д. секретара ранијег Министарства туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Материјал
9.31.Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства туризма Материјал
9.32.Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералне директорице Директората за локалну самоуправу у Министарству јавне управе Материјал
9.33.Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за локалну самоуправу у Министарству јавне управе Материјал
9.34.Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералног директора Генералног директората за мултилатералне послове у Министарству вањских послова Материјал
9.35.Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за мултилатералне послове у Министарству вањских послова Материјал
9.36.Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за међународну сарадњу и ЕУ фондове у ранијем Министарству туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
10.Предлог одлуке о продужењу мандата припадника полиције у Мировној мисији Уједињених нација на Кипру - UNFICYP Материјал Закључци
11.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Котор ради отуђења непокретности Материјал Закључци
12.Предлог одлуке о доношењу Детаљног просторног плана коридора далековода 2x400 KV Пљевља 2 - Бајина Башта за дионицу на територији Црне Горе Материјал Закључци
13.Предлог одлуке о измјени Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Колашин и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Просторно-урбанистичког планаПредлог одлуке о измјени Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Колашин и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о измјени Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Урбанистичког пројекта „Марко Радовић“ у Главном граду Подгорица и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Урбанистичког пројекта Материјал Закључци
15.Нацрт измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Сутоморе – центар“, Општина Бар с Предлогом програма одржавања јавне расправе Материјал Закључци
16.Предлог одлуке о висини и расподјели средстава за финансирање Пописа пољопривреде за 2024. годину Материјал Закључци
17.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Комисије за праћење реализације Програма за сузбијање неформалне економије у Црној Гори Материјал Закључци
18.Предлог амандмана на Предлог закона о измјени Закона о високом образовању Материјал Закључци
19.Информација о полазним основама за преговоре са Међународном банком за обнову и развој у вези кредитирања Зајма за развојне политике Материјал Закључци
20.Информација о полазним основама за закључивање Уговора о кредиту са Европском банком за обнову и развој за потребе финансирања Пројекта унапређења енергетске ефикасности у објектима образовања у Црној Гори с Нацртом уговора о кредиту Материјал Закључци
21.Информација о измјени члана Јединице за имплементацију пројекта за праћење кредитних аранжмана са Европском банком за обнову и развој (Реконструкција магистралних путева) Материјал Закључци
22.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Владе Црне Горе, Универзитета Црне Горе и Друштва са ограниченом одговорношћу „Научно-технолошки парк Црне Горе“ Подгорица за стварање услова за технолошки трансфер у Црној Гори с Предлогом меморандума Материјал Закључци
23.Информација у вези потребе добијања сагласности за одобравање исплате варијабилног дијела зараде за мјесец август 2024. године Материјал Закључци
24.Извјештај о резултатима друге рунде преговора ради закључивања Уговора између Владе Црне Горе и Владе Украјине о избјегавању двоструког опорезивања и спрјечавању избјегавања плаћања пореза на доходак и на имовину с Предлогом уговора Материјал Закључци
25.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Управе царина Материјал Закључци
26.Предлог платформе за учешће министарке европских послова Маиде Горчевић на GLOBSEC Форуму 2024 у Прагу, Република Чешка, 30. 08 - 01. 09. 2024. године Материјал Закључци
27.Предлог за преусмјеравање средстава с потрошачке јединице Министарство унутрашњих послова на потрошачку јединицу Министарство вањских послова Материјал Закључци
28.Предлог за преусмјеравање средстава с потрошачке јединице Пореска управа на потрошачку јединицу Управа за државну имовину Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
29.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности и законитости Прилога 2 Упутства о начину обрачуна зараде и накнаде за вријеме привремене спријечености за рад („Службени лист ЦГ“, бр. 8/22, 20/22 и 35/23), коју је поднијела Жељезничка инфраструктура Црне Горе АД Подгорица Материјал Закључци
30.Питања и предлози
30.1Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Колашин ради отуђења непокретности Материјал Закључци
30.2Усмена информација у вези питања од значаја за примјену Устава Закључци
30.3Предлог одлуке о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи и листи производа Материјал Закључци
30.4Предлог платформе за учешће потпредсједника Владе за вањске и европске послове др Филипа Ивановића на Бледском стратешком форуму, Блед, Република Словенија, 2-3. септембар 2024. године Материјал Закључци
30.5Предлог платформе о учешћу потпредсједника Владе Црне Горе, Милуна Зоговића и министарке саобраћаја, Маје Вукићевић, на билатералном састанку са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије Гораном Весићем, у организацији Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и поводом организовања радног састанка потпредсједника Владе Црне Горе, Милуна Зоговића и министарке саобраћаја, Маје Вукићевић са директором Сталног секретаријата Транспор Материјал Закључци
IV НА УВИД
-Извјештај о званичној посјети потпредсједника Владе и министра вањских послова Црне Горе мр Ервина Ибрахимовића Републици Турској, 8-9. августа 2024. године Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?