Саопштење са 51. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 51. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о патентима. Доношењу Закона приступило се како би се омогућило надлежном органу да може закључивати уговоре о сарадњи са државним или међудржавним патентним заводима за пружање информационих услуга укључујући уговоре за припрему извјештаја о претраживању и писаног мишљења, као и да лице које намјерава да прибави извјештај о претраживању са писаним мишљењем да ли његов проналазак испуњава одређене услове прописане овим законом, подноси надлежном органу превод патентне пријаве на енглеском језику и сноси трошкове поступка. Носиоцу патента се омогућава да, уколико није поднио пријаву патента за исти проналазак ни једном заводу који је прецизиран важећим законом, може затражити од надлежног органа да прибави резултат испитивања патентибилности његовог проналаска путем једног од међудржавних завода, с којима има потписан уговор о сарадњи. Разлика у односу на досадашње законско рјешење састоји се у чињеници да је до сада било могуће да носилац патента прибави резултат испитивања патентибилности његовог проналаска само путем једног од државних патентних завода државе са којом надлежни орган има потписан уговор о сарадњи. Поред осталог, утврђено је да подносилац захтјева за поништавање патента сноси трошкове надлежног органа и трошкове које наплаћује државни патентни завод са којим је закључен уговор о сарадњи, а у вези са поступком поништаја патента. Предложеним измјенама и допунама је важећи закона усаглашен са Споразумом о примјени члана 65 Конвенције о признавању европских патената у дијелу прецизирања језика на којем је носилац патента дужан да достави надлежном органу патентни спис.

Усвојен је Извјештај о реализацији активности из Програма за сузбијање неформалне економије у Црној Гори 2024 – 2026 (за првих шест мјесеци 2024. године). Циљ Програма је смањење учешћа неформалне економије у БДП, док се сврха Програма највећим дијелом односи на смањење неформалности код регистрованих предузећа и предузетника, укључујући првенствено пореску евазију (непријављивање прихода или трампа легалном робом) и избјегавање плаћања пуних пореских обавеза (пријављивање дијела зарада запослених, пружање нерегистрованих услуга и сл). Програм донекле обухвата и механизме смањења нелегалних активности које такође утичу на ниже приходе буџета и нижи економски раст од потенцијалног. Општи циљ Програма је смањење учешћа неформалне економије у укупној привредној активности који је операционализован кроз пет оперативних циљева који се остварују сублимацијом рјешења у превазилажењу идентификованих узрока неформалне економије, која обухватају:

  • стимулативне и превентивне акције у циљу поједностављења процедура и смањења трошкова пословању привреде и регистровању запослености;
  • активности на подизању друштвене свијести о негативним импликацијама неформалне економије и јачање улоге образовања;
  • репресивне акције и активности одвраћања кроз јачање надзора и примјена одговарајућих санкција у односу на оне који имају користи од прикривеног рада, као и заштита неформално регистрованих.

Извјештај садржи детаљан преглед планираних активности по свим оперативним циљевима, са статусом реализације.

Влада је усвојила Извјештај о реализацији Програма изградње, одржавања, реконструкције и модернизације жељезничке инфраструктуре за 2023. годину. Годишњи програм садржи радове на одржавању према врстама, обиму и износу финансијских средстава, трошкове за управљање и регулисање саобраћаја, планиране радове на модернизацији, реконструкцији и изградњи инфраструктуре. У Извјештају се наводи да је Жељезничкој инфраструктури у 2023. години из средстава Буџета уплаћен износ од 14.994.064 еура, од чега 9.998.091 еура за текуће одржавање, а 4.995.973 еура за плаћање доспјелих обавеза по међународним кредитима. У 2023. години, ЖИЦГ АД – Подгорица је, по основу накнада за закуп пословних простора и коришћење земљишта, као и за накнаде по основу коришћења постављених оптичких, електроенергетских и телекомуникационих каблова у пружном појасу, фактурисала (без ПДВ-а) износ од 846.547 еура. На основу оствареног обима рада у 2023. години, за трасе путничких и теретних возова фактурисано је 796.601 еура (без ПДВ-а) оператерима, од чега Жељезничком превозу 112.304 еура, а Montecargu 684.297 еура. Због проблема у ликвидности, жељезничка предузећа дугују Жељезничкој инфраструктури на крају 2023. године 3.118.005 еура, од чега: Жељезнички превоз 654.609 еура, а Монтецарго 2.463.396 еура. Укупне обавезе ЖИЦГ по основу отплате међународних кредита за реконструкцију и модернизацију на крају 2023. године износе 29.441.894 еура. Узимајући у обзир претходно наведено као и чињеницу да годишње обавезе за зараде запослених износе cca 8,5 милиона еура (просјечан број запослених у току 2023. године је 804 са просјечном зарадом од 634 еура), обавезе према добављачима из пословних средстава 1.329.888 еура, а обавезе по основу пореза и доприноса на зараде 4.320.624 еура, евидентно је да ЖИЦГ не може из пословних средстава да финансира било какво инвестиционо улагање као ни враћање међународних кредита, тако да  средства за улагање у инфраструктуру која се опредјелјују из Буџета на годишњем нивоу треба да буду значајно већа.

Донијета је Одлука о висини износа студентског кредита и стипендије за најбоље студенте. У складу са Одлуком, минимални студентски кредит износи 150 еура, просјечни 171 еура и максимални студентски кредит 215 еура, док је висина стипендије за најбоље студенте 300 еура. Ова одлука је донијета како би се подржали студенти у остваривању својих образовних циљева, узимајући у обзир доступна финансијска средства и законске оквире. Министарство просвјете, науке и иновација сваке године додјељује студентске кредите и стипендије студентима који студирају на установама високог образовања у Црној Гори, као и црногорским држављанима који студирају у иностранству, под условом да су уписали семестар одговарајуће године студија. Право на студентски кредит и стипендију може се остварити једном за одређену годину студија и ниво образовања. Износи се исплаћују у десет мјесечних рата. Према актуелном законском рјешењу, висину студентског кредита и стипендије за најбоље студенте утврђује Влада на приједлог Министарства, зависно од расположивих средстава. Висина студентског кредита не може бити мања од 25 % минималне зараде за запослене до петог нивоа квалификације образовања, док висина стипендије за најбоље студенте не може бити мања од 50 % минималне зараде за исту категорију запослених.

Влада је усвојила Информацију о пројекту „Никшић 2030: Европска пријестоница културе“. Европска пријестоница културе је иницијатива Европске уније која је започета 1985. године и представија један од најамбициознијилх културних пројеката у Европи. Циљ је промоција разноликости богатства европских култура и истицање особина које дијеле, уз подршку међусобном разумијевању, интеркултурном дијалогу и осјећају припадности заједничком културном простору. Престижна титула Европска пријестоница културе стиче се на период од годину дана, а сваке године су носиоци најмање два града из држава чланица Европске уније. Црна Гора има право кандидатуре као земља која је у претприступним преговорима. Општина Никшић је припремила кандидатуру у циљу пружања одговора на све задатке које процес апликације носи са собом. Овај пројекат доноси значајну корист за град, регију и државу у којој се налази и то на културном, едукативном, социјалном, економском и туристичком плану. То је, како се наводи у Информацији, јединствена прилика за обнову градова и регија, унапријеђење имиџа, као и уношење иновација у културни живот градова и подршка снажењу туристичке понуде. Кандидатура Општине Никшић заснива се на идеји Отвореног града, која је укоријењена у локалном наративу града и инспирисана визијом трогирског архитекте Јосипа Сладеа Шиловића, аутора првог урбанистичког плана Никшића из 1883. године. Овај концепт представија Никшић као мјесто сусрета различитих култура и стилова. Идеја Отвореног града је у складу са принципима Новог европског Баухаус-а: Отворени град је лијеп, инклузиван и одржив град, град у коме су сви једнаки и сви имају прилику закреативни развој.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

51. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

51. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о патентима Материјал Закључци
3.Извјештај о реализацији активности из Програма за сузбијање неформалне економије у Црној Гори 2024 - 2026 (за првих шест мјесеци 2024. године) Материјал Закључци
4.Извјештај о реализацији Програма изградње, одржавања, реконструкције и модернизације жељезничке инфраструктуре за 2023. годину Материјал Закључци
5.Кадровска питања Закључци
5.1Предлог за престанак мандата помоћника генералног секретара Владе Црне Горе Материјал
5.2Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
5.3Предлог за разрјешење члана Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за кластер 1 – Темељна поглавља Материјал
5.4Предлог за одређивање чланице Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задужене за кластер 1 – Темељна поглавља Материјал
5.5Предлог за разрјешење члана Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за кластер 6 – Вањски односи Материјал
5.6Предлог за одређивање члана Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за кластер 6 – Вањски односи Материјал
5.7Предлог за постављење генералне директорице Директората за заштиту и једнакост лица са инвалидитетом у Министарству људских и мањинских права Материјал
5.8Предлог за престанак мандата директорице Управе за инспекцијске послове Материјал
5.9Предлог за престанак мандата помоћника директора Управе за инспекцијске послове Материјал
5.10Предлог за престанак мандата помоћника директора Управе за инспекцијске послове Материјал
5.11Предлог за разрјешење директора Института за јавно здравље Материјал
5.12Предлог за одређивање в.д. директорице Института за јавно здравље Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
6.Предлог закона о потврђивању Споразума о примјени члана 65 Конвенције о признавању европских патената (без расправе) Материјал Закључци
7.Предлог амандмана на Предлог закона о потрошачким кредитима (без расправе) Материјал Закључци
8.Предлог одлуке о образовању Интерресорне комисије за супротстављање хибридним пријетњама (без расправе) Материјал Закључци
9.Предлог одлуке о допуни Одлуке о изради Измјена и допуна Просторно - урбанистичког плана Општине Тиват (без расправе) Материјал Закључци
10.Предлог мапе пута за истраживачку инфраструктуру Црне Горе (2024−2028) (без расправе) Материјал Закључци
11.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Агенције за инвестиције Црне Горе и „Enterprise Greece“ с Предлогом меморандума (без расправе) Материјал Закључци
12.Информација о чланству Таџикистана у Конституенци EBRD-а којој припада Црна Гора (без расправе) Материјал Закључци
13.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства вањских послова Црне Горе и Министарства вањских и европских послова и трговине Републике Малте у области дипломатске обуке с Предлогом меморандума (без расправе) Материјал Закључци
14.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства вањских послова Црне Горе – Дипломатске академије Црне Горе и Министарства вањских послова Републике Перу –Дипломатске академије Перуа „Хавијер Перес де Куељар“ (без расправе) Материјал Закључци
15.Информација о потписивању Ноте о приступању министра одбране Краљевине Низоземске Меморандуму о разумијевању о мултинационалној сарадњи у вези са успостављањем мреже НАТО центара за обуку пилота у Европи (скраћено: NFTE MOU) (без расправе) Материјал Закључци
16.Информација о закључивању Споразума о научној сарадњи између Министарства просвјете, науке и иновација и Националног истраживачког савјета Италије (CNR) с Предлогом споразума (без расправе) Материјал Закључци
17.Информација о потреби регулисања имовинско-правног статуса нафтних складишта у државном посједу и припадајуће инфраструктуре у дјелимичном власништву Црне Горе (без расправе) Материјал Закључци
18.Информација о предлогу за закључење судског поравнања у поступку који је настао поводом извођења радова на изградњи електроенергетске инфраструктуре за потребе напајања комплекса „Ђаловића пећина“ у Бијелом Пољу (без расправе) Материјал Закључци
19.Информација о давању сагласности за закључење уговора о ангажовању независног инжењера за пројекат жичаре Котор - Ловћен с Предлогом уговора (без расправе) Материјал Закључци
20.Информација о потписивању Уговора о закупу пословног простора за потребе смјештаја Пореске управе - ЦРПС-а (без расправе) Материјал Закључци
21.Извјештај о спровођењу Националног програма жељезничке инфраструктуре за период 2021-2023. године (без расправе) Материјал Закључци
22.Предлог финансијског исказа за 2023. годину са Извјештајем менаџмента о пословању и Извјештајем независног ревизора о извршеној ревизији финансијских извјештаја за 2023. годину за „Аеродроми Црне Горе“ АД Подгорица (без расправе) Материјал Закључци
23.Информација о уступању на располагање путничког моторног возила Министарства јавне управе Министарству регионално-инвестиционог развоја и сарадње са невладиним организацијама (без расправе) Материјал Закључци
24.Нацрти кадровских планова Министарства одбране и Пореске управе за 2024. годину (без расправе) Материјал Закључци
25.Предлог за измјену и допуну Закључка Владе Црне Горе, број: 07-040/23-4853/2, од 27. октобра 2023. године, са сједнице од 27. октобра 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
26.Предлог за измјену и допуну Закључка Владе Црне Горе, број: 08-040/23-6204/2, од 27. децембра 2023. године, са сједнице од 27. децембра 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
27.Предлог платформе за званичну посјету потпредсједника Владе за међународне односе и министра вањских послова Црне Горе мр Ервина Ибрахимовића Републици Малти, 10−11. октобра 2024. године (без расправе) Материјал Закључци
28.Предлог платформе за учешће министарке европских послова Маиде Горчевић на конференцији ФОРУМ 2000 у Прагу, Република Чешка, 13−15. октобра 2024. године (без расправе) Материјал Закључци
29.Предлог платформе за учешће министарке европских послова Маиде Горчевић на Форуму цивилног друштва и тинк танкова (CSF), 9−11. октобра 2024. године, у Берлину, СР Њемачка (без расправе) Материјал Закључци
30.Предлог платформе за посјету министарке културе и медија др Тамаре Вујовић Савезној Републици Њемачкој, Берлин, 9−13. октобра 2024. године (без расправе) Материјал Закључци
31.Предлог платформе о учешћу министарке туризма мр Симониде Кордић, са делегацијом, на Министарском самиту поводом отварања „Центра за истраживање и мониторинг обале и наутичког туризма на Источном Медитерану“, Costa Navarino, Грчка (без расправе) Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
32.Предлог одговора на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности и законитости Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства здравља и Правилника о измјенама Правилника о унутрашњој организацији (без расправе) Материјал Закључци
33.Предлог правилника о измјенама и допуни Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Основног државног тужилаштва у Колашину (без расправе) Материјал Закључци
34.Захтјев за давање сагласности за попуну два радна мјеста у Министарству просвјете, науке и иновација која нису предвиђена Кадровским планом за 2024. годину (без расправе) Материјал Закључци
35.Питања и предлози
35.1Предлог платформе за учешће министра пољопривреде, шумарства и водопривреде Владимира Јоковића на министарској конференцији Међународне организације за винову лозу и вино (OIV) на позив министра Министарства пољопривреде и прехрамбеног суверенитета Материјал Закључци
35.2Предлог одлуке о измјени и допуни Одлуке о додатку на основну зараду за обављање послова на одређеним радним мјестима Материјал Закључци
35.3Предлог одлуке о висини студентског кредита и стипендије за најбоље студенте Материјал Закључци
35.4Информација о пројекту "Никшић 2030: Европска пријестоница културе" Материјал Закључци
35.5Предлог платформе за учешће министра екологије, одрживог развоја и развоја сјевера, Дамјана Ћулафића, на министарској конференцији о Зеленој агенди за Западни Балкан, 7-8. октобар 2024. године, Хамбург, СР Њемачка Материјал Закључци
35.6ИНТЕРНО - ОДГОЂЕНО
35.7ИНТЕРНО
35.8Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал Закључци
35.9Усмена информација о функционалној анализи министарстава и органа управе над којима врше надзор у погледу људских ресурса Закључци
36.На увид:
36.1Извјештај са учешћа министарке европских послова Маиде Горчевић на састанку Савјета за опште послове ЕУ (GAC), 24. септембар 2024. године, у Бриселу, Белгија Материјал
36.2Извјештај о учешћу министра људских и мањинских права Fatmira Gjeke на годишњем министарском састанку држава потписница Декларација партнера Западног Блакана о интеграцији Рома/киња у склопу процеса проширења Европске уније, Берлин Материјал
36.3Извјештај о учешћу министра просторног планирања, урбанизма и државне имовине, Славена Радуновића на Међународном сајму геодезије, геоинформација и управљања земљиштем, INTERGEO 2024, 24-26. септембар 2024. године, Штутгарт, СР Њемачка Материјал
36.4Извјештај о учешћу министарке саобраћаја, Маје Вукићевић, на позив министра грађевинарства и транспорта, Јаноса Лазара, на састанку министара транспорта, Будимпешта, Мађарска, 19-20. септембра 2024. године Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?