Саопштење са 66. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је на данас одржаној 66. сједници којом је предсједавао предсједник др Дритан Абазовић, донијела Одлуку о објављивању Споразума између Европске уније, са једне стране и Црне Горе, са друге стране, о учешћу Црне Горе у тематској цјелини за запошљавање и социјалне иновације (EaSI) у оквиру Европског социјалног фонда плус (ESF+). Споразум је потписан размјеном потписа у Подгорици, 17. јануара 2023. године и у Бриселу 31. јануара 2023. године. Програм Уније за запошљавање и социјалне иновације (EaSI) је финансијски инструмент Европске уније који има за циљ промовисање одрживог запошљавања, обезбјеђивање адекватне и достојанствене социјалне заштите, борбу против социјалног искључивања и сиромаштва и унапређење услова рада. У дискусији је истакнуто да спремност Црне Горе да учествује у Програму показује зрелост земље у процесу европских интеграција и омогућава ближе упознавање са политикама и начелима функционисања Европске уније у домену политике запошљавање и социјалне политике.

Усвојена је Друга иновирана Стратегија Црне Горе за транспозицију и имплементацију правне тековине Европске Уније за Поглавље 12 – Безбједност хране, ветеринарска и фитосанитарна политика са Општим акционим планом и Посебним акционим планом за сузбијање и искорјењивање класичне куге свиња. Овим стратешким документом Црна Гора је представила Европској комисији јасан план мјера и активности које ће се спроводити, како би се осигурала пуна усклађеност са правном тековином ЕУ за Поглавље 12, у погледу ове три политике, законодавства и имплементације, административних капацитета, као и неопходних финансијских средстава, до датума приступања. Активности из акционог плана су, између осталог, усмјерене на изградњу и опремање граничних ветеринарских и фитосанитарних инспекцијских мјеста, унапређење и развој лабораторија, спроводење мјера за сузбијање и искорјењивање болести животиња, програм безбједности хране, спровођење фитосанитарних мјера, ка ои изградњу и опремање система нешкодљивог уклањања нуспроизвода животињског поријекла.

Влада је усвојила Информацију о потреби финансирања трошкова путовања за представника Црне Горе при Европској комисији за демократију путем права (Венецијанска комисија). Црна Гора је примила ноту Европске комисије за демократију путем права, од 3. фебруара 2023. године, којом се указује на неопходност промјене досадашње праксе плаћања путних трошкова свим члановима Комисије. Како су обавијештене све државе које делегирају своје чланове за учешће у раду Комисије, неопходно је отпочети са новом праксом покривања путних трошкова од стране државе која делегира свог представника у Комисији. Имајући у виду да су налази и мишљења Венецијанске комисије од круцијалног значаја за даљу изградњу и унапређење правног поретка Црне Горе, те консолидацију демократских пракси на унутрашњем плану, Влада је задужила Министарство вањских послова да сноси путне трошкове за учешће представника Црне Горе у раду Комисије.

Усвојена је Информација о закључењу Уговора о гаранцији за кредитни аранжман између Жељезничког превоза Црне Горе и ЕУРОФИМЕ (Специјализована финансијска институција за финансирање набавке и оправке возних средстава) за потребе ургентног генералног ремонта возних средстава која се користе за жељезнички путнички саобраћај и прихваћен текст Уговора о кредитирању у износу од два милиона еура и Уговора о гаранцији. За Уговор о финансирању опреме предвиђен је период отплате од 7 година, без граце периода, уз мјешечну отплату и фиксну каматну стопу од 6,29% која се састоји од фиксне каматне стопе од 3,43% и административне накнаде од 2,86%. У Информацији се наводи да ће реализацијом овог пројекта радни возни парк задовољити потребе реда вожње, као и захтјеве туристичких агенција у дијелу увођења посебних туристичких возова у циљу промоције и развоја туризма у Црној Гори. Ремонт вагон ресторана би значајно побољшао квалитет услуге на међународној линији Бар-Баоград. Реализацијом овог кредита ЖПЦГ би значајно побољшао текућу ликвидност, на начин да би средства добијена по основу надокнаде по основу ОЈП уговора као и приходи од продаје карата у потпуности били преусмјерени на измирење текућих обавеза и дијела обавеза из ранијег периода.

Влада је усвојила Информацију о припреми, организацији и спровођењу пописа становништва, домаћинстава и станова 2023. године. У Информацији се подсјећа да је Скупштина Црне Горе 12. децембра 2022. године донијела Закон о попису становништва, домаћинстава и станова којим се уређују правила за припрему, организацију и спровођење ове изузетно значајне активности. Према Уредби, коју је донијела Влада на сједници од 9. фебруара 2023. године, попис ће се спровести у периоду од 1. до 15. новембра 2023. године. Циљ Пописа становништва, домаћинстава и станова је обезбјеђивање података о укупном броју и територијалном распореду основних јединица пописа (лица, домаћинстава и станова), његовим основним демографским, образовним, миграционим, економским и другим обиљежјима. Коначни резултати пописа становништва служе као основа за доношење јавних политика, стратегија и планова, за разне научно-истраживачке радове и слично. Наглашено је да, у оквиру реализације Законом и Уредбом предвиђених обавеза, Управа за статистику спроводи завршне припреме у вези са организацијом пописа које се одвијају у складу са дефинисаним планом активности. С тим у вези, спроводе се све планиране процедуре јавних набавки које се односе на: штампу пописног материјала, набавку ИТ опреме, спровођење јавне кампање, набавку канцеларијског материјала и у току је њихова реализација. Усвојени су пописни упитници и обрасци, као и одговорајућа методолошка упутства и исти су достављени на упознавање Европској комисији / Eurostat-у. У финалној фази су активности које се тичу ажурирања пописних кругова у оквиру просторног регистра јединица локалних самоуправа. Формиране су пописне комисије, на које ће се пренијети дио организационих надлежности у дијелу организације и реализације одабира и обука учесника пописа, и њихове распоређености на терену, сходно Закону. Израђен је програм за унос и обраду података, а, у циљу појачане заштите и безбједности током уноса и обраде пописних података, Управа за статистику је спровела додатне мјере у виду имплементације софтвера DLP (Data Lost Protection) који ће појачати мјере безбједности од сајбер напада. Потврђујући своју одлучност да се попис спроведе у предвиђеном року, Влада је задужила све одговорне институције да интензивирају сарадњу са Управом за статистику у циљу реализације завршних предпописних активности. Такође, Министарство финансија и Управа за статистику задужени су да до 15. октобра 2023. године обезбиједе техничко-просторне услове за унос и обраду података за попис, односно спровођење пописних и постпописних активности.

Усвојена је Информација о потреби рјешења неисплаћених зарада некадашњих радника као и пензионера Фабрике електрода „Пива“ АД Плужине (II рата). У дискусији је истакнуто да је I рата у износу од 348.700 еура реализована у мају ове године. Влада је дала сагласност да се средства у износу од 355.536 еура исплате из Текуће буџетске резерве бившим запосленима као и пензионерима Фабрике електрода „Пива“ Плужине (II рата од укупно III рате) до краја октобра 2023. године. Министарство рада и социјалног старања задужено је да припреми и Влади на разматрање достави Информацију о потреби рјешења неисплаћених зарада некадашњих радника као и пензионера Фабрике електрода „Пива“ АД Плужине (III рата) како би Министарство финансија обезбиједило средстава из Текуће буџетске резерве, сходно достављеној спецификацији за исплату III рате до краја 2023. године.

Влада је усвојила Информацију о анализи постојећег стања и потреби рјешавања питања просторних капацитета правосудних органа у Главном граду Подгорици са акцентом на потребе државних тужилаштава. Циљ овог документа је приједлог концепта за пројектовање нове зграде тужилаштва у оквиру комплекса правосудних институција на Старом Аеродрому, припрему и спровођење будућих активности на побољшању просторних и функционалних, услова технологије и безбједности, као и енергетске ефикасности. Овај документ може да послужи као концепт и предлог рјешења за измјештање, док ће се прецизнији, односно коначни габарити и капацитети разрађивати и утврдити након израде Идејних и Главних пројеката нових објеката за смештај правосудних органа. Предлаже се смештај свих тужилаштва у један објекат - Зграду Ц спратности По+П+8 , са једним нивоом подземне гараже, са заједничким приземљем са писарницом и 8 спратова у којима би били смештени сви потребни садржаји. За комплетну реализацију пројекта неопходно је обезбједити средства од око 12.000.000 еура, као и трошкове управљања пројектом, уколико пројекат води нека међународна организација. Концепт планирања објеката правосуђа у овој фази групише четири суда у двије зграде на једној парцели (како је дефинисано у претходној информацији), а све тужилачке органе у зграду која се налази на сусједној парцели. Процијењено трајање измјене планске документације, издавање УТУ, израде пројетне документације, спровођење тендера и изградњу објекта је око 5 година. Додатна година за реализацију пројекта мора бити превиђена уколико дође до кашњења у некој од фази пројекта, што је код овако комплексних пројеката чест случај. У том контексту, Влада је задужила Министарство екологије, просторног планирања и урбанизма да сагледа могућност измјене и допуне ДУП-а Коник – Стари аеродром III у циљу стварања неопходних услова за адекватно привођење намјени катастарске парцеле за потребе рјешавања просторних капацитета правосудних органа (државних тужилаштава) са сједиштем у Главном граду Подгорици и о томе информише Владу.

Усвојена је Информација о Предлогу меморандума о разумијевању између Управе за извршење кривичних санкција и Њемачке невладине организације „Help-Hilfe zur Selbsthilfe, и прихваћен текст Меморандума. Циљ потписивања Меморандума о разумијевању, како је наглашено је пружање подршке у имплементацији стратешког циља из Акционог плана за спровођење Стратегије извршења кривичних санкција 2023-2024. године. Реализацијом пројектних компоненти наведених у Меморандуму постићи ће се ширење радних активности за затворенике у оквиру затворског система, а тиме и њихова успјешнија рехабилитација и реинтеграција кроз радно окупациону терапију. Такође, обезбјеђују се средства за реализацију активности које би у наредном периоду довеле до уштеде буџетских средстава смањењем утрошка електричне енергије. Тим поводом, задужена је Управа за извршење кривичних санкција да на основу Меморандума изврши пренос средстава на жиро рачун Helpa и то по 22.300 еура у 2023. и 2024. години.

Влада је издала урбанистичко техничке услове за израду техничке документације за изградњу објеката за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - соларне електране, а по захтјевима:

  • QAIR MONTENEGRO“ д.о.о. Подгорица на локацији Рудине, општина Никшић,
  • GREEN ENERGY PROVIDER“ д.о.о. Подгорица на локацијама Мужевице и Крстац, општина Никшић,
  • GREEN ENERGY INVESTMENT“ д.о.о. Подгорица на локацији Шипачно II, општина Никшић и
  • Phyllon д.о.о. Тузи на локацији Диноша, општина Тузи.

Дата је сагласност за давање у закуп непокретности у својини Црне Горе, на период од 25 година, више катастарских парцела на локалитету Мрке, Главни град Подгорица. У дискусији је истакнуто да давање у закуп непокретности има за циљ приводење намјени земљишта у складу са Детаљним просторним планом аутопута Бар – Бољаре, на којем је планирана изградња бензинских станица са одмориштима, ради пружања додатних услуга корисницима ауто-пута, али и остварења додатних финансијских прихода за Монтепут. Тим поводом, Влада је задужила Милана Љиљанића, извршног директора Монтепута, да формира Комисију која ће спровести поступак давања у закуп непокретности путем јавних позива.

Влада је донијела Одлуку о преносу права располагања на непокретностима Главном граду Подгорица ради остваривања јавног интереса - изградње парковске површине са пратећим садржајем. У питању је земљиште у улици Влада Ћетковића у Толошима, укупне површине 4.119 m2, а које се налазе у захвату Детаљног урбанистичког плана „Стамбена заједница VI Крушевац – дио“. Главни град – Подгорица, како је наглашено у дискусији, планира да наведеној површини изгради нове, модерне и приступачне парковске површине, са игралиштем за дјецу и пратећим садржајима, шта ће у пракси значајно побољшати квалитет живота свих грађана/ки који живе у захвату наведеног плана. У том смислу, посебно је истакнута чињеница да наведене парцеле последњих деценија служе за нелегално заустављање и паркирање великих камиона, те да су исте у јако запуштеном стању. Ревитализација наведеног простора кроз изградњу парка, уз ширење недостајућих зелених површина, представљаће пројекат је од јавног интереса.

Дата је сагласност за давање у закуп непокретности у својини Црне Горе, на период од 30 године, ради изградње вјетроелектране, катастарских парцела у Липовској Бистрициопштина Колашин. Тим поводом задужен је министар финансија, мр Александар Дамјановић, да формира Комисију која ће спровести поступак давања у закуп непокретности путем јавног надметања, при чему почетна цијена закупнине на годишњем нивоу износи 539.000 еура.

Поред осталог, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

66. sjednica Vlade Crne Gore (14.09.2023.)

66. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог одлуке о објављивању Споразума између Европске уније, са једне стране и Црне Горе, са друге стране, о учешћу Црне Горе у тематској цјелини за запошљавање и социјалне иновације (EaSI) у оквиру Европског социјалног фонда плус (ESF+) Материјал Закључци
3.Друга иновирана Стратегија Црне Горе за транспозицију и имплементацију правне тековине Европске уније за Поглавље 12 - Безбједност хране, ветеринарска и фитосанитарна политика са Општим акционим планом и Посебним акционим планом за сузбијање и искорјењивање класичне куге свиња Материјал Закључци
4.Информација о потреби финансирања трошкова путовања за представника Црне Горе при Европској комисији за демократију путем права (Венецијанска комисија) Материјал Закључци
5.Информација о закључењу Уговора о гаранцији за кредитни аранжман између Жељезничког превоза Црне Горе АД Подгорица (ЖПЦГ) и EUROFIME (Специјализована финансијска институција за финансирање набавке и оправке возних средстава) за потребе ургентног генералног ремонта возних средстава која се користе за жељезнички путнички саобраћај, у износу до 2.000.000,00 еура с предлозима уговора Материјал Закључци
6.Информација о припреми, организацији и спровођењу пописа становништва, домаћинстава и станова 2023. године Материјал Закључци
7.Информација о потреби рјешења неисплаћених зарада некадашњих радника као и пензионера Фабрике електрода „Пива“ АД Плужине (II рата) Материјал Закључци
8.Информација о анализи постојећег стања и потреби рјешавања питања просторних капацитета правосудних органа у Главном граду Подгорици са акцентом на потребе државних тужилаштава Материјал Закључци
9.Информација о Предлогу меморандума о разумијевању између Управе за извршење кривичних санкција и Њемачке невладине организације „Help-Hilfe zur Selbsthilfe“ Материјал Закључци
10.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - соларне електране, а по захтјеву „QAIR MONTENEGRO“ д.о.о. Подгорица Материјал Закључци
11.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - соларне електране, а по захтјеву „GREEN ENERGY PROVIDER“ д.о.о. Подгорица Материјал Закључци
12.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - соларне електране, а по захтјеву „GREEN ENERGY INVESTMENT“ д.о.о. Подгорица Материјал Закључци
13.Предлог урбанистичко техничких услова за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - соларне електране, по захтјеву Phyllon д.о.о. Тузи а у складу са чланом 218ц Закона о планирању простора и изградњи објеката Материјал Закључци
14.Предлог за давање сагласности за давање у закуп непокретности у својини Црне Горе, на перид од 25 година, и то катастарске парцеле бр. 458/13, 447/4, 810/9, 458/14, 447/2, 809/11, 810/8, 810/7, 458/12, 458/15 и 458/11 (без расправе) Материјал Закључци
15.Предлог за давање сагласности за давање у закуп непокретности у својини Црне Горе, на перид од 25 година, и то катастарске парцеле бр. 809/7, 809/8, 809/9, 808/3, 815/7, 815/13, 815/14, 809/10, 815/5, 815/11, 821/7, 821/9 и 815/10 уписане у лист непокретности број 323 КО Мрке, Главни град Подгорица у циљу изградање бензинске станице са пратећим садржајима Материјал Закључци
16.Кадровска питања Закључци
16.1Предлог за разрјешење предсједника Савјета Агенције за надзор осигурања Материјал
16.2Предлог за именовање предсједника Савјета Агенције за надзор осигурања Материјал
16.3Предлог за избор чланице Одбора директора „Плодови Црне Горе“ АД Подгорица Материјал
16.4Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на VII ванредној Скупштини акционара „Плодови Црне Горе“ АД Подгорица Материјал
16.5Предлог за престанак мандата директора Државног архива Материјал
16.6Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за трговинску сарадњу и економске односе са иностранством у ранијем Министарству економског развоја Материјал
16.7Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства економског развоја и туризма Материјал
16.8Предлог за именовање међународног Жирија за додјелу Његошеве награде Материјал
16.19Предлог за разрјешење државног секретара у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Материјал
16.10Предлог за постављење генералног директора Директората за плаћања у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
17.Нацрт измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Махала“, Општина Зета с Предлогом програма одржавања јавне расправе Материјал Закључци
18.Информација о закључивању Споразума о донацији између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Републике Словеније с Предлогом споразума Материјал Закључци
19.Извјештај о примјени Одлуке о привременом ослобађању од прибављања визе за држављане Арапске Републике Египат, Републике Узбекистан и Краљевине Саудијске Арабије Материјал Закључци
20.Извјештај о спровођењу Националног плана за одрживу употребу средстава за заштиту биља за 2022. годину Материјал Закључци
21.Предлог за рјешавање сукоба надлежности између Секретаријата за инспекцијски и комунални надзор Општине Тиват и Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма - Директората за инспекцијски надзор - Дирекције за урбанистичко-грађевински надзор, у предмету вршења инспекцијске контроле постављања лименог димњака на објекту хотела „Сан“, на катастарској парцели 120, КО Тиват Материјал Закључци
22.Предлог за уступање на привремено управљање и коришћење непокретности у својини Црне Горе Општини Плужине, без накнаде, на период од 5 година, уз могућност продужења с Предлогом уговора о уступању на привремено управљање и коришћење непокретности у својини државе Општини Плужине, без накнаде Материјал Закључци
23.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Управе за катастар и државну имовину Закључци
24.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе коју предводи министар људских и мањинских права Fatmir Gjeka на годишњем министарском састанку држава потписница Декларације партнера Западног Балкана о интеграцији Рома/киња у склопу процеса проширења Европске уније, 22. септембар 2023. године, Скопље, Република Сјеверна Македонија Материјал Закључци
25.Предлог платформе о учешћу црногорске делегације коју предводи министар рада и социјалног старања Адмир Адровић, на састанку на високом нивоу „Будућност рада и социјалног дијалога“, који ће се одржати од 21. до 23. септембра 2023. године, у Сантиаго де Цомпостела, Шпанија – ОДГОЂЕНО
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
26.Предлог одлуке о утврђивању коефицијената за зараде запослених у Туристичкој организацији Пријестонице Цетиње Материјал Закључци
27.Предлог одлуке о утврђивању коефицијената за зараде запослених у Друштву са ограниченом одговорношћу „Агенција за развој и подршку пословању“ Цетиње Материјал Закључци
28.Захтјев за давање сагласности за попуну радних мјеста која нијесу предвиђена Дјелимичним кадровским планом за органе државне управе и службе Владе Црне Горе за 2023. годину Материјал Закључци
29.Захтјев за давање сагласности за попуну радног мјеста које није предвиђено Кадровским планом за 2023. годину Материјал Закључци
30.Захтјев за давање сагласности за попуну радног мјеста, самостални/а савјетник/ца I у Служби за правне, опште послове и јавне набавке, Канцеларији за опште, правне послове и јавне набавке - 1 извршилац, на неодређено вријеме, за потребе Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма, које није предвиђено Кадровским планом за 2023. годину Материјал Закључци
31.Захтјев за давање сагласности за попуну радног мјеста које није предвиђено Кадровским планом Управе за заштиту културних добара за 2023. годину Материјал Закључци
32.Питања и предлози
32.1Предлог одлуке о преносу права располагања на непокретностима Главном граду Подгорица ради остваривања јавног интереса - изградње парковске површине са пратећим садржајем Материјал Закључци
32.2Предлог за давање сагласности за давање у закуп непокретности у својини Црне Горе - дијела катастарске парецеле број 257/3 и катастарских парцела бр. 257/2, 257/4, 257/6, 257/7, 257/8, 257/9, 315, 321/2, 321/3, 332/1, 326/4, 282/2, 355/2, 356 и 357, све КО Липовска Бистрица, Општина Колашин, у циљу изградње вјетроелектране Материјал Закључци
33.Предлог за давање сагласности на Тендерску документацију у поступку давања у дугорочни закуп непокретности у својини Црне Горе, на перид од 25 година, и то катастарске парцеле бр. 458/13, 447/4, 810/9, 458/14, 447/2, 809/11, 810/8, 810/7, 458/12, 458/15 и 458/11 уписане у лист непокретности број 323 КО Мрке, Главни град Подгорица у циљу изградање бензинске станице са пратећим садржајима с Предлогом уговора – ИНТЕРНО
34.Предлог за давање сагласности на Тендерску документацију у поступку давања у дугорочни закуп непокретности у својини Црне Горе, на перид од 25 година, и то катастарске парцеле бр. 809/7, 809/8, 809/9, 808/3, 815/7, 815/13, 815/14, 809/10, 815/5, 815/11, 821/7, 821/9 и 815/10 уписане у лист непокретности број 323 КО Мрке, Главни град Подгорица у циљу изградање бензинске станице са пратећим садржајима с Предлогом уговора – ИНТЕРНО
35.Предлог за давање сагласности на Аукцијску документацију у поступку давања у дугорочни закуп непокретности у својини Црне Горе, на период од 30 година, и то дијела катастарске парцеле број 257/3 и катастарских парцела бр. 257/2, 257/4, 257/6, 257/7, 257/8, 257/9, 315, 321/2, 321/3, 332/1, 326/4, 282/2, 355/2, 356 и 357, све КО Липовска Бистрица, Општина Колашин, у циљу изградње вјетроелектране – ИНТЕРНО
Напомена:Материјал за тачку 23. (Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Управе за катастар и државну имовину) биће објављен након техничке редакције.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?