Саопштење са 66. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 66. сједници којом је предсједавао потпредсједник Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику мр Алекса Бечић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о превозу опасних материја. Измјене и допуне се врше у циљу усаглашавања са општим принципима Савјета Европе у овој области, као и у циљу постепене хармонизације у области превоза опасних материја са легислативом Европске уније. Такоде, дефинише се формирање Савјета за управљање и координацију у области превоза опасних материја, као и његов састав и надлежности. Предложеним одредбама у односу важећи законски текст, постиже се:

  • континуирано праћење превоза опасних материја од свих релевантних институција у чијој надлежности је предметна област, а што ће бити омогућено кроз рад Савјета,
  • континуирано усклађивање и спровођење постојећих прописа с рјешењима, нормама и препорукама предвиђеним међународним уговорима и
  • даље усклађивање са новим промјенама које су присутне у другим системским прописима.

Донијета је Уредба о измјенама Уредбе о начину и висини елемената на основу којих се формирају максималне цијене нафтних деривата. У измјенама Уредбе једину суштинску промјену представља увођење накнаде за обавезне резерве нафтних деривата на безоловне бензине Еуро супер 98 и 95 и Еуродизел, док остале измјене чине правно-техничко сређивање претходно важећег акта, без промјене обавеза за увознике и без промјене висине других обрачунских елемената. Доношење Уредбе представља неопходан предуслов за извршење обавеза прописаних у складу са Акционим планом формирања обавезних резерви нафтних деривата, који је Влада донијела на сједници 26. децембра 2024. године. Акциони план представља обавезу у оквиру првог завршног мјерила из преговарачког поглавља 15 - Енергетика, који се односи на обавезу усклађивања с правном тековином ЕУ о обавезним нафтним резервама. Законом о сигурности снабдијевања нафтним дериватима предвиђено је да се финансирање обавезних резерви нафтних деривата обезбјеђује кроз накнаду за обавезне резерве нафтних деривата, која је саставни дио продајне цијене тих деривата. Како је уређено, накнада за обавезне резерве је саставни дио продајне цијене нафтних деривата прије опорезивања тих деривата и обрачунава се и плаћа на сљедеће деривате: безоловни бензин (тарифне ознаке CN 2710 12 45 до 2710 12 49), гасна уља (тарифне ознаке CN 2710 19 41 до 2710 19 49) и течни нафтни гас (тарифне ознаке CN 2711 12 11 00 до 2711 19 00 00). Такоиђе, прописано је да накнаду прикупљају увозници нафтних деривата. Чланом 50 истог Закона предвиђено је да до утврђивања висине накнаде за обавезне резерве нафтних деривата у складу са одлуком Владе, висина те накнаде (без ПДВ-а) износи 0,03 еура по литру безоловног бензина и еуродизела, односно 0,03 еура по килограму течног нафтног гаса.

Влада је донијела Уредбу о висини трошкова у поступку издавања дозволе за стављање биоцидних производа у промет и употребу. Уредба доноси јасно дефинисану структуру трошкова, усклађену са европским законодавством и најбољим праксама ЕУ, чиме се доприноси правној сигурности и олакшава спровођење законских обавеза у области биоцидних производа. Уредба предвиђа да трошкове поступака сносе подносиоци захтјева, чиме се осигурава финансијска одрживост система без додатног оптерећења за државни буџет. Доношење ове Уредбе представља још један корак у приближавању Црне Горе стандардима ЕУ и јачању регулаторних капацитета, што је од кључне важности за процес европских интеграција. Такође, Уредба уводи јасно дефинисане трошкове за различите поступке у вези са одобравањем биоцидних производа. Разликују се трошкови за одобрење нових производа, обнову дозвола и измјене, а узета је у обзир сложеност поступка. За производе и документацију који су већ оцијењени или одобрени у ЕУ, предвиђени су значајно нижи трошкови. Тиме се подстиче усклађивање са европским законодавством и олакшава приступ произвођачима који послују на међународном нивоу. Како је наглашено, Уредба омогућава бољу организацију административних поступака кроз транспарентно финансирање, што укључује покривање трошкова стручне оцјене и ангажовања неопходних ресурса.

Донијета је Одлука о измјени Одлуке о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи и листи производа. Одлуком се трајање акције “Лимитиране цијене” продужава до 30. априла 2025. године. Свеобухватна акција ограничавања маржи чија је примјена почела 6. септембра прошле године, у сваком већем малопродајном ланцу обухвата више стотина артикала који су груписани у 73 врсте производа. Приликом дефинисања листе производа првенствено се водило рачуна да грађани осјете конкретне бенефите од наведене акције па листа обухвата већи број производа који улазе у састав Синдикалне потрошачке корпе, али свакако да је Влада, са друге стране, имала у виду и чињеницу да се црногорска економија претежно базира на услугама и да је наша земља високо увозно зависна, те се водило рачуна да утврђивањем листе не буде угоржено пословање привредних субјеката. Цијене производа и услуга, мјерене индексом потрошачких цијена, у децембру мјесецу у односу на новембар 2024. године у просјеку су ниже 0,1%. Пад цијена забиљежен је у групама производа храна и безалкохолна пића за -1,1 %, те је у односу на ту категорију производа забиљежена дефлација. На основу података Еуростата, Црна Гора се нашла међу земљама са најнижом стопом инфлације. Већу стопу инфлације, према њиховим подацима, од Црне Горе имају нпр Њемачка, Француска, Шпанија, Грчка, Хрватска итд. Имајући у виду свеобухватност акције као и чињеницу да се иста односи на велетрговине као и малопродајне ланце, те да се примјењује у висе од 80% укупних малопродајних објеката у Црној Гори, извјесно је да је акција Лимитиране цијене 44 Владе Црне Горе утицала на стабилизацију цијена основних животних намирница и без угоржавања контунуитета снабдјевености довела до очекивних жељених резултата, при чему привредна дјеланост трговаца није била угрожена.

Влада је донијела Програм за подстицање развоја пословања скијалишта у Црној Гори за 2025. годину. Тим поводом задужено је Министарство туризма да из својих средстава опредијели износ од 300.000 еура за ту намјену, као и да објави јавни позив у складу са Програмом. Циљ Програма је да се додатно креира повољнији пословни амбијент који ће, подстицањем развоја скијалишта у Црној Гори, допринијети подстицању унапређења квалитета туристичке понуде, повећању конкурентности, диверзификацији туристичког производа, повећању туристичког промета, које све сљедствено воде отварању нових радних мјеста. Имплементација мјере подршке предвиђене овим Програмом у пуном капацитету треба да допринесе повећању учешћа туристичког промета у БДП-у, повећању стопе запослености у туризму и угоститељству и унапређењу туристичке понуде Црне Горе. Како је наглашено на сједници, кроз Јавни позив ће се омогућити да заинтересовани субјекти унаприједе постојеће пословање и допринесу не само повећању економске активности, већ и подизању квалитета и стандарда на скијалиштима.

Усвојена је Информација о измирењу обавеза доспјелих 21. јануара 2025. године у оквиру кредитних аранжмана закључених између Црногорске пловидбе АД Котор и кинеске Exim банке, као и Барске пловидбе АД Бар и кинеске Exim банке, за које је Држава издала гаранције. Тим поводом, Влада је прихватила Захтјев кинеске Exim банке за измирење доспијелих обавеза, по основу издате гаранције за Уговор о преференцијалном кредитном зајму за купце за куповину два брода, закључен између кинеске Exim банке и Црногорске пловидбе АД Котор, у укупном износу од 2.406.136 америчких долара. Такође, Влада је прихватила Захтјев кинеске Exim банке за измирење доспјелих обавеза, по основу издате гаранције за Уговор о зајму за куповину два брода, закљученим између кинеске Exim банке и Барске пловидбе АД Бар, у укупном износу од 1.815.442 америчких долара.

Влада је усвојила Информацију о иницијативи за успостављање физичког обезбјеђења лица, објеката и имовине у образовно-васпитним установама у Црној Гори. За спровођење ове активности, Влада је одобрила 800.000 еура.

Усвојена је Информација о спровођењу програма субвенционирања рачуна за електричну енергију и Упутство о поступку и начину спровођења програма субвенционирања рачуна за електричну енергију за период од 1.01.2025. године до 31.12.2025. године. Тим поводом, Влада је задужила Министарство социјалног страња, бриге о породици и демографији да спроведе програм субвенционирања рачуна за електричну енергију. Како је истакнуто на сједници, за период примјене Упутства о поступку и начину спровођења програма субвенционирања рачуна за електричну енергију, јануар-децембар 2024. године, износ субвенције износио је 3.797.869,28 еура.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних линку.

66. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

66. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о превозу опасних материја Материјал
3.Предлог уредбе о измјенама Уредбе о начину и висини елемената на основу којих се формирају максималне цијене нафтних деривата Материјал
4.Предлог уредбе о висини трошкова у поступку издавања дозволе за стављање биоцидних производа у промет и употребу Материјал
5.Предлог одлуке о измјени Одлуке о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи и листи производа Материјал
6.Предлог програма за подстицање развоја пословања скијалишта у Црној Гори за 2025. годину Материјал
7.Информација о измирењу обавеза доспјелих 21. јануара 2025. године у оквиру кредитних аранжмана закључених између Црногорске пловидбе АД Котор и кинеске Exim банке, као и Барске пловидбе АД Бар и кинеске Exim банке, за које је Држава издала гаранције Материјал
8.Информација о иницијативи за успостављање физичког обезбјеђења лица, објеката и имовине у образовно-васпитним установама у Црној Гори Материјал
9.Информација о спровођењу програма субвенционирања рачуна за електричну енергију и Упутство о поступку и начину спровођења програма субвенционирања рачуна за електричну енергију за период од 1.01.2025. године до 31.12.2025. године Материјал
10.Кадровска питања
10.1Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за буџетску инспекцију, сузбијање неправилности и превара у Министарству финансија Материјал
10.2Предлог за одређивање вршиоца дужности секретара Министарства правде Материјал
10.3Предлог за одређивање вршиоца дужности секретара Министарства људских и мањинских права Материјал
10.4Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за интеркултурализам у Министарству људских и мањинских права Материјал
10.5Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за унапређење и заштиту права мањинских народа и других мањинских националних заједница у Министарству људских и мањинских права Материјал
10.6Предлог за разрјешење двије чланице Савјета Агенције за мирно рјешавање радних спорова Материјал
10.7Предлог за именовање два члана Савјета Агенције за мирно рјешавање радних спорова Материјал
10.8Предлог за престанак вршења дужности в. д. секретарке Министарства енергетике Материјал
10.9Предлог за разрјешење чланова Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу "Црногорски оператор тржишта електричне енергије" – Подгорица
10.10Предлог за именовање чланова Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу "Црногорски оператор тржишта електричне енергије" – Подгорица
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
1.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Мојковац за продају непокретности Материјал
12.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Даниловград ради отуђења непокретности Материјал
13.Предлог одлуке о објављивању Протокола између Владе Црне Горе и Владе Републике Турске о обуци и сарадњи у области војног здравства потписаног у Истанбулу, 23. октобра 2024. године Материјал
14.ИНТЕРНО
15.Информација о Меморандуму о разумијевању између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Уједињеног Краљевства Велике Британије и Сјеверне Ирске о унапређењу билатералне одбрамбене и безбједносне сарадње с Предлогом меморандума Материјал
16.Информација о неопходности потписивања Споразума са „Институтом за грађевинарство“ доо из Подгорице и Уговора са „Гео-метар“ доо из Подгорице, а у вези са измирењем обавеза за извршене услуге и уписом у катастар Еко-ефикасне зграде у Подгорици Материјал
17.Информација о имплементацији Регионалне конвенције о Пан-Еуро-Медитеранским преференцијалним правилима поријекла и њеним измјенама Материјал
18.Информација о потреби обезбјеђивања додатних просторних капацитета за потребе рада Центра за сајбер капацитете Западног Балкана (WB3C) – ОДГОЂЕНО
19.Информација о потписивању Ноте о приступању Финске Меморандуму о разумијевању који се односи на организацију, администрацију и финансирање Међународне школе SHAPE (SIS) Материјал
20.Финансијски план Централне банке Црне Горе за 2025. годину Материјал
21.Полугодишњи извјештај о раду Координационог тијела за праћење спровођења Декларације партнера Западног Балкана о интеграцији Рома/киња у склопу процеса проширења Европске уније за 2024. годину, за период јул-децембар Материјал
22.Извјештај о раду Министарства дијаспоре за 2024. годину Материјал
23.Предлог платформе за учешће министра екологије, одрживог развоја и развоја сјевера, Дамјана Ћулафића на Министарској конференцији „Изазови у прилагођавању на климатске промјене у Југоисточној Европи“, 4 - 5. фебруар 2025. године, Брдо код Крања, Република Словенија Материјал
24.Предлог платформе за посјету др Тамаре Вујовић, министарке културе и медија, Међународном филмском фестивалу у Ротердаму, Низоземска, од 31. јануара до 3. фебруара 2025. године Материјал
25.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе, коју предводи др Тамара Вујовић, министарка културе и медија, на Самиту Западног Балкана о култури, образовању и иновацијама, Будимпешта, 3. и 4. фебруар 2025. године Материјал
26.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе на Националном молитвеном доручку у Вашингтону, Сједињене Америчке Државе, у периоду 5-6. фебруара 2025. године Материјал
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
27.Предлог мишљења на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о ваздушном саобраћају (предлагачи посланици: Јелена Кљајевић, Милан Кнежевић, Владислав Бојовић и Драган Бојовић) Материјал
28.Предлог плана рада, Предлог финансијског плана „Монтепут“ д.о.о. Подгорица за 2025. годину и Извјештај о реализацији Финансијског плана „Монтепут“ д.о.о. Подгорица за 2024. годину Материјал
29.Информација у вези потребе добијања сагласности за одобравање исплате варијабилног дијела зараде за мјесец јануар 2025. године запосленима у Управи за извршење кривичних санкција Материјал
30.Предлог за давање сагласности Универзитету Црне Горе за давање у закуп непокретности уписаних у Лист непокретности број 974 КО Подгорица I, општина Подгорица, у својини Црне Горе Материјал
31.Предлог за давање сагласности за установљење права службености постављања надземног прикључног 10 kV кабловског вода у корист правног лица „Црногорски електродистрибутивни систем“ д.о.о. Подгорица и то на дјеловима катастарских парцела уписаних у лист непокретности број 664 и 774 КО Мајсторовина, Општина Бијело Поље с Предлогом уговора о установљењу права службености Материјал
32.Захтјев за давање сагласности за исплату накнаде члановима Радног тима за унапређење законодавног оквира у области здравственог туризма у Црној Гори Материјал
33.Питања и предлози
33.1Предлог платформе за учешће министарке европских послова Маиде Горчевић на свечаности поводом потписивања и додјеле уговора крајњим корисницима I позива SPF пројекта EmBRACE у оквиру Interreg VI-A IPA програма Хрватска - Босна и Херцеговина - Црна Гора 2021-2027, која ће се одржати 4. фебруара 2025. године, у Мостару, Босна и Херцеговина Материјал
33.2Информација о припреми јавног огласа за давање концесије за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију неметаличне минералне сировине техничко-грађевинског камена лежишта „Љешевићи-Гајеви“, Општина Котор с Извјештајем са јавне расправе и Предлогом концесионог акта Материјал
33.3Извјештај о пословању ДОО „Црногорски оператор тржишта електричне енергије“ - Подгорица, за период 01.01.2023 - 31.12.2023. године, са Финансијским исказима и Извјештајем независног ревизора и Предлог одлуке о расподјели добити Друштва са ограниченом одговорношћу „Црногорски оператор тржишта електричне енергије“ - Подгорица за 2023. годину Материјал
33.4Предлог програма рада и финансијског плана Друштва са ограниченом одговорношћу ’’Црногорски оператор тржишта електричне енергије’’- Подгорица, за 2025. годину Материјал
33.5Предлог одлуке о додјели Уговора о обавези пружања услуга превоза путника од јавног интереса за период 01.01. – 31.01.2025. године Материјал
33.6Предлог платформе за радну посјету потпредсједника Владе за вањске и европске послове др Филипа Ивановића Бриселу, Краљевина Белгија, од 3. до 6. фебруара 2025. године Материјал
IV НА УВИД
-Извјештај о радној посјети потпредсједника Владе и министра вањских послова Црне Горе, мр Ервина Ибрахимовића, Сједињеним Америчким Државама, 23-27. децембра 2024. године Материјал
-Извјештај о посјети министра јавне управе, мр Marasha Dukaja, Риму, Република Италија, 16-17. јануар 2025. године Материјал
НАПОМЕНА:Материјал за тачке 10.9 и 10.10 биће објављен након верификације.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?