- Влада Црне Горе
Саопштење са 71. сједнице Владе Црне Горе
Саопштење са 71. сједнице Владе Црне Горе
Влада је, на данас одржаној 71. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о измјени Закона о концесијама. Важећим Законом уређени су услови, начин и поступак давања концесија, предмет концесија и друга питања од значаја за остваривање концесије. Предложеном измјеном Закона дефинише се да област игара на срећу није предмет давања концесије. Циљ је усклађивање са предиоженим Законом о играма на срећу који је утврдила Влада ЦГ на сједници од 26. децембра 2024. године, којим се дефинише уступање права на приредивање одлуком Владе ЦГ, односно одобрењем органа управе за послове игара на срећу (Управа за игре на срећу) привредним друштвима који испуњавају услове из овог закона. Сходно наведеном, Предлогом Закона о играма на срећу поменуто право неће бити преношено уговором о концесији. Такође, измјенама овог Закона се отклањају могуће недоумице у правном систему и евентуални проблеми у тумачењу прописа.
Утврђен је Предлог закона о измјени и допуни Закона о својинско-правним односима. Разлози за доношење овог закона садржани су, прије свега, у потреби да се овај закон усклади са правном тековином Европске уније, прије свега са Споразумом о стабилизацији и придруживању, који је Црна Гора потписала 2007. године, а исти је ступио на снагу 2010. године, годину дана након доношења Закона о својинско правним односима. Овај споразум представља међународни уговор има супрематију над домаћим законодавством, из чега произилази и обавеза да се изједначи третман држављана Европске уније са црногорским држављанима, у циљу потпуне хармонизације ове области и осигурања једнаког третмана ЕУ грађана, у тренутку када Споразум о стабилизацији и придруживању буде ван снаге (даном уласка у ЕУ). Чланом 1 Предлога додаје се нови члан 415а којим се обезбјеђује национални третман физичким и правним лицима из дрżава чланица Европске уније у погледу стицања права својине, док се чланом 2 врши ускладивање са измјеном из члана 1 Предлога закона.
Влада је утврдила амандмане на Приједлог закона о играма на срећу. Амандманом 1 је извршена допуна члана 12 Предлога Закона са циљем да се дефинише оглашавање приредивача игара на срећу, услуга које они пружају, као и погодности у вези са услугама. На овај начин се омогућује лакше тумачење одредби члана 17 Предлога Закона којим се дефинишу забране и могућности у погледу оглашавања.
Амандманом 2 је извршена измјена члана 17 став 1 Предлога Закона на начин да се јасно дефинишу забране у дијиелу оглашавања приредивача, нихових услуга и погодности дефинисаних Амандманом 1.
Амандманом 3 се врши допуна члана 19 Предлога закона на начин што се послије става 4 додаје нови став којим се прописају овлашћења Министарству да подзаконским актом уреди ближи начин оглашавања на споļјним дјеловима простора за игре на срећу из става 2 овог члана, као и спољни изглед простора за игре на срећу из става 3 овог члана.
Амандманом 4 се врши измјена члана 22 став 1 Предлога закона на начин да се даје свеобухватнија дефиниција образовних установа у којима се остварује основно и средње образовање, као и да удаљеност удаљеност објеката у којима се приређују игре на срећу од образовних установа не може бити мања од 150 метара.
Утврђен је текст амандмана на Предлог закона о енергетици. Ради се о укупно 19 амандмана међу којима се посебно истиче Амандман 1, којим се додаје ново поглавље Маркирање течних горива нафтног поријекла и биогорива. У оквиру овог поглавља се утврђује обавеза маркирања горива која се стављају на тржиште Црне Горе, односно која су намијењена снабдијевању пловних објеката у међународном саобраћају. Уређује се поступак регистрације односно уписа складишта нафтних деривата и биогорива за сопствене потребе капацитета преко двије тоне и станица за снабдијевање сопствених превозних средстава за које се не издаје лиценца за обављање енергетске дјелатности у евиденцију коју води Министарство, са циљем контролисања, односно маркирања горива и код ових лица. Такође, прописана је обавеза правног лица и предузетника који обавља дјелатност трговине на мало или велико течним горивима нафтног поријекла и биогоривима да испоруку може извршити само власнику складишта који је уписан у регистар складишта течног горива нафтног поријекла и биогорива за сопствене потребе. Поред осталог, прописана је обавеза и рокови лица које врши маркирање, и обавеза издавања потврде о извршеном маркирању ако је задовољавајућа концентрација маркера присутна у течном гориву нафтног поријекла и биогоривима. Предложеним амандманима додаје се и инспектор за угљоводонике који ће вршити контролу маркирања и утврђују његова права и дужности.
Влада је донијела Уредбу о измјени и допуни Уредбе о критеријумима и начину додјељивања статуса истакнутог културног ствараоца. Разлози за доношење измјенама и допуна Уредбе, како је наглашено у дискусији, налазе се у чињеници да је постојеће рјешење којим се утврђује овај статус анахроно, застарјело и превазиђено јер је дјеловање умјетника и стручњака у култури препознато у различитим областима, сходно прописима из области културе и важећа Уредба их не препознаје, што је био и основ да овим иновираним рјешењем буду таксативно препознате области дјеловања. Поред тога, иновираном Уредбом посебно је ојачана улога струковних удружења који могу самостално поднијети Министарству образложени предлог за додјелу статуса истакнутог културног ствараоца. Такође, имајући у виду чињеницу да су предложеним измјенама и допуна дефинисане области у којíма се додјељује статус истакнути културни стваралац, те да посебна пажња није била посвећена улози струковних удружења у раду стручне комисије, као и да на јасан начин није била прописана процедура избора досадашњих поједних чланова стручне комисије, указала се потреба за прецизнијим дефинисањем и иновирањем чланова исте, а све у складу са упоредним искуствима и најбољим праксама земаља у региону.
Усвојена је Информација о потреби куповине објекта „Дјечјег одјељења“ Института Игало А.Д. по Јавном позиву за продају непокретности путем прикупљања понуда од 27. фебруара 2025. године. Тим поводом, задужен је директор Управе за државну имовину да достави понуду за куповину објекта „Дјечјег одјељења“ у износу од 4.870.000 еура и да потпише Уговор о купопродаји по Јавном позиву за продају непокретности путем прикупљања понуда од 27. 02. 2025. године. Као предмет продаје означен је објекат бруто површине објекта у основи од 1.897,00m² и бруто расположивом површином објекта од 4.685 m², без припадајућег земљишта, а са искључивом намјеном, у складу са Планом реструктуирања Института Игало, изградње објекта од јавног интереса – школе. Потреба изградње школе у Игалу је већ годинама препозната као једно од приоритетнијих питања у области школске инфраструктуре у Црној Гори, чему свједочи и чињеница да већ годинама уврштена у капитални буџет. О томе говори и чињеница да је преко 120 ученика који су са територије Игала уписано у школу „Илија Кисић“, те да се за исте након престанка са радом подручног одјељења које је било организовано у Институту Игало, организује превоз до школе на Суторини за шта се издваја 39.875 еура годишње. Рјешавањем овог питања ће се омогућити квалитетни услови за образовање ученика ове школе као и још једног броја ђака из Игала који наставу похађају у другим школама на територији општине Херцег Нови, чиме ће се коначно растеретити мрежа образовних установа у овој општини, а ђацима омогућити бољи и безбједнији услови за наставу.
На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних линку.