Саопштење са 73. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 73. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о потврђивању Споразума о приступу високом образовању и пријему на студије на Западном Балкану. Споразум омогућава једнаке услове за студенте из свих држава потписница приликом уписа на високообразовне установе. То значи да ће студенти из једне државе моћи да конкуришу за упис на јавне универзитете и високе школе у другим државама потписницама под истим или еквивалентним условима као и домаћи кандидати. Тиме се смањују административне препреке и побољшава доступност високог образовања у региону. Друго кључно питање које Споразум регулише јесте признавање средњошколских квалификација у сврху наставка образовања. Свака држава потписница обавезује се да ће признавати дипломе и квалификације стечене у осталим државама чланицама, осим у случајевима када постоје значајне разлике у образовним стандардима. На овај начин се студентима омогућава лакши прелазак из једне образовне институције у другу, без додатних бирократских процедура или дуготрајних нострификација диплома. Трећа важна област коју овај међународни уговор уређује јесте оснивање Заједничке комисије за приступ високом образовању и пријем на студије. Ова комисија има задатак да надгледа спровођење Споразума, усклађује заједничке листе признатих образовних институција и разматра евентуалне спорове или изазове у његовој примјени. Комисија се састоји од представника сваке државе потписнице и редовно се састаје како би пратила ефикасност примјене Споразума и предлагала евентуалне измјене. Поред ових основних области, Споразум се бави и додатним аспектима, као што су транспарентност пријемних процедура, обавеза држава да обезбиједе информације о доступним програмима студирања, као и могућност даљег развоја заједничких студијских програма између високошколских установа из различитих држава потписница.

Утврђен је Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Владе Савезне Републике Њемачке о сарадњи у области културе, образовања, науке, младих и спорта. У циљу унапређења широке сарадње у области културе, образовања, науке, младих и спорта, Споразумом се предвиђа значајна културна размјена у циљу стицања нових знања о умјетности, књижевности, историји и сродним областима. Такође, предвиђају се различити облици сарадње у свим областима образовања, укључујући школе и високошколске установе у циљу унапређења учења језика. Споразумом ће се подржавати и научноистраживачке установе и научне институције, размјена научника, кроз реализацију научноистраживачких пројеката, као и докторанада и студената у оквиру студијских и научноистраживачких боравака, укључујући учешће на научним конференцијама и симпозијумима. Споразум ће подржати размјену младих и подстицати одржавање сусрета између спортиста, унаприједити сарадњу у области спорта у образовним установама. Потписивање Споразума допринијеће креирању правног оквира, који ће омогућити доношење програма сарадње у конкретним областима: култура, образовање, наука, млади и спорт у наредном периоду и самим тим интензивирање сарадње у овим областима.

Влада је донијела Одлуку о утврђивању висине новчане накнаде припаднику/ци Војске Црне Горе за вријеме учешћа у међународним снагама у оквиру мисија, операција и других активности Сјеверноатлантског савеза, Европске уније и Уједињених нација. Висина новчане накнаде припаднику/ци Војске Црне Горе за вријеме учешћа у међународним снагама, тренутно је прописана посебним одлукама за сваку мисију појединачно. Овакав приступ није у цјелости узимао у обзир сличност дужности и услова под којим се те дужности врше у мисијама, што је довело до непотребно великог броја прописа који уређују исту област. Такође, било је неопходно унифицирати висину новчане накнаде, узимајући у обзир сличност дужности и услова под којим се те дужности врше. Узимајући у обзир наведено, чињеницу да је у посљедњих неколико година дошло до повећања трошкова живота у државама гдје се припадници Војске упућују у састав међународних снага, као и безбједносне и географске услове у којима се спроводе ове активности, предложено је да новчана накнада за учешће у НАТО и ЕУ мисијама буде нето 115 еура дневно, а у УН мисијама нето 70 еура дневно за дужност војног посматрача, односно нето 115 еура дневно за дужност штабног официра/подофицира. Средства за спровођење ове одлуке планирана су Предлогом закона о буџету Црне Горе за 2025. годину.

Усвојени су амандмани на Предлог закона о измјени Закона о финансирању локалне самоуправе. Ријеч је о четири амандмана, од којих се амандмани 1, 3 и 4 односе на правно-техничко усклађивање, техничку корекцију, односно пренумерацију, док се Амандманом бр. 2 врши измјена законског рјешења које се односи на проценат уступања прихода по основу концесионе накнаде за коришћење аеродроме, лука и путева у циљу адекватне расподјеле овог прихода, имајући у виду специфичности предмета концесије. Наиме, у Предлогу закона о измјени Закона о финансирању локалне самоуправе члан 1 мијења се и гласи: “У Закону о финансирању локалне самоуправе ("Службени лист ЦГ", бр. 3/19, 86/22 И 5/24) у члану 13 став 1 мијења се и гласи: "Општини се уступа 70 % прихода од концесионих и других накнада (у даљем тексту: накнада) за коришћење добара од општег интереса која се налазе на њеној територији, осим прихода од концесионе накнаде за коришћење луке, путева и аеродрома, од којих се 20 % уступа општини у којој се налази лука, пут или аеродром која је предмет концесије."

Влада је  усвојила Информацију о формирању новог Оперативног тима Партнерства за отворену управу. С тим у вези, Влада је донијела Одлуку о измјенама Одлуке о образовању оперативног тима Партнерства за отворену управу, чији ће примарни задатак бити да води процес израде Националног акционог плана (НАП) путем инклузивне консултације са свим заинтересованим странама. Оперативни тим ће се формирати кроз процес јавног позива за предлагање представника невладиних организација и званичним делегирањем представника релевантних институција. Истим ће координирати министар јавне управе а остали чланови ће бити представници релевантних министарстава, релевантних агенција и представника невладиних организација чија су подручја дјеловања: антикорупција, учешће јавности у креирању јавних политика, дигитално управљање, родна политика, ширење грађанског простора, инклузија рањивих друштвених група и транспарентност јавних политика. Формирање новог оперативног тима и дефинисање јасног календара активности представља кључни корак у осигуравању транспарентног и инклузивног процеса израде новог Националног акционог плана за период 2026-2029. Активно укључивање свих заинтересованих страна и спровођење јавних консултација допринијеће стварању ефикаснијег и свеобухватнијег плана који ће унаприједити отвореност и одговорност јавне управе у Црној Гори.

Усвојена је Информација о закључењу уговора између Министарства туризма и Организације за индустријски развој Уједињених нација (UNIDO) у циљу реализације пројекта „Supporting the transition to Tourism Industry 4.0. in Montenegro driven by digital technologies”, и прихватила текст Уговора. Пројекат је усмјерен на јачање дигиталних вештина у Црној Гори и њихову примјену у секторима туризма, културе и повезаним привредним гранама. Кључни циљеви укључују:

  • Диверзификацију туристичке понуде кроз имплементацију дигиталних технологија и стварање иновативних туристичких производа.
  • Боље брендирање и промоцију дестинације коришћењем нових дигиталних алата и интерактивних платформи.
  • Подршку традиционалној и културној индустрији применом дигиталне трансформације у интерпретацији и очувању културне баштине.
  • Ангажовање нове публике и интересних страна путем дигиталних и хибридних туристичких искустава.
  • Повећање конкурентности црногорских МСП-а у области туризма и креативних индустрија.
  • Развој националног културног наслеђа и одрживог туризма, у складу са циљевима одрживог развоја ЕУ и Уједињених нација.
  • Отварање нових одрживих радних места и повећање прихода у туристичком и културном сектору.
  • Успостављање партнерстава са ЕУ институцијама и међународним мрежама попут Еуропеане. Додатно, пројекат има за циљ подршку малим и средњим предузећима која дјелују у сектору туризма и повезане привреде, омогућавајући им да унаприједе своје производе/услуге и ускладе их са очекивањима посјетилаца, чиме се доприноси побољшању економских резултата и добробити локалних заједница. Како се наводи у материјалу, Министарство економије, туризма и спорта Републике Словеније, Фонд за предузетништво Републике Словеније и UNIDO подржавају унапређење туристичке индустрије Црне Горе кроз дигиталне иновације. Ова иницијатива има за циљ имплементацију најбољих пракси из Словеније, развијених кроз пројекат „Дигитална иновација културне баштине“ (DICH), с фокусом на дигитализацију културне баштине и развој иновативних туристичких производа. Пројекат, вредан 298.680 еура, у потпуности је финансиран из донација, а планирани период реализације је 24 месеца од дана његовог отпочињања.

Прихваћен је Грански колективни уговор за социјалну дјелатност. Влада и Синдикат запослених у социјалној дјелатности су претходно постигли договор о повећању зарада запослених, што је предвиђено чл. 7 и 8 ГКУ. Чланом 10 наведеног Уговора прописани су додатни коефицијенти К2 за одређене категорије запослених с обзиром на сложеност послова, услова рада под којима се ти послови обављају и одговорности. Чланом 11 је прописано да се утврђују додатни коефицијенти за рад у установама за смјештај у којима је смјештено више од 50 % корисника I и II степена подршке у односу на пуни капацитет установе, због отежаних услова рада и то за медицинске сестре, његоватељице и спремачице. Овај договор постигнут је да би се смањила неједнакост зарада са другим системима у јавном сектору. У дискусији је наглашено да је жеља потписница уговора била повећање стандарда запослених у систему социјалне дјелатности и враћања угледа професијама стручних радника, запослених у овој области. То одсликава намјеру Владе да уважи напоре и пожртвовање свих запослених у систему социјалне и дјечје заштите. Гранским колективним уговором за социјалну дјелатност коефицијенти су увећани у просјеку за 14.5 % (у распону од 3,5 % до 37.5 % за социјалне раднике). За запослене у ЈУ Комански мост су посебно дефинисани коефицијенти, који су увећани у просјеку за 31.5 % (у распону од 21.1 % до 51.2 % - за  социјалне раднике). Такође, увећани су коефицијенти стручног медицинског кадра у цијљу уједначавања са коефицијентима запослених у здравственој дјелатности.

Влада је донијела Одлуку о преносу права располагања на непокретности Главном граду Подгорица ради остварења јавног интереса – изградње привременог паркинга са саобраћајном сигнализацијом, и то на дијелу катастарске парцеле број 2211/1 из листа непокретности број: 5690 КО Подгорица у површини од 22.244 m². У материјалу је истакнуто да је Главни град Подгорица, у свом допису Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине, навео да у циљу изградње паркинг простора са саобраћаном сигнализацијом и опремом на локалитету Касарна Морача са могућношћу проширења постојећих капацитета, Секретаријат за саобраћај израдио идејно рјешење привременог паркинга са саобраћајном сигнализацијом и опремом на дијелу катастарске парцеле која је уписана на Владу Црне Горе као субјект располагања, из којег разлога је неопходно ријешити имовинско правне односе, у складу са Законом о државној имовини.

Утврђен је Предлог основе за вођење преговора и закључивање Споразума између Владе Црне Горе и Владе Уједињених Арапских Емирата о економској сарадњи, и прихватила текст Споразума. Споразумом ће се, како је истакнуто у дискусији, успоставити правни оквир за наставак унапређивања економске сарадње у областима које су дефинисане као обострано корисне, укључујући, али не и искључиво: телекомуникације, сарадњу у области ваздухопловства, инвестиције и промоцију инвестиција, инфтаструктуру, изградњу, трговину робом и услугама, туризам, мала и средња предузећа, пољопривреду, електронску управа и друге области економске, техничке и трговинске сарадње које ће бити узајамо договорене. Наведене области сарадње ће се конкретизовати кроз посебне протоколе, споразуме, програме, аранжмане и/или различите уговоре између надлежних органа Страна. Као кључни разлози закључивања Споразума између Владе Црне Горе и Владе Уједињених Арапских Емирата о економској сарадњи издвајају се: предузимање неопходних мјера за јачање економске сарадње, промовисање сарадње између малих и средњих предузећа, промовисање повољне инвестиционе климе, размјена информација економским програмима, промовисање и размјене посјета привредних делегација, охрабривање учешћа физичких и правних лица приватног сектора на међународним сајмовима и изложбама. Надаље, препознају се стратешки пројекти од јавног интереса смислу да, након заједничких дискусија о приоритетима економског развоја и добробити својих грађана, стране потписнице могу идентификовати истражити конкретне стратеске пројекте од јавног интереса којл се сматрају важним за постизање цијева Споразума. Споразумом је предвиђено и оснивање Заједничке економске комисије која је састављена од представнка обију страна, када је то потребно, представника других субјеката јавног или приватног сектора, који ће координирати и промовисати економску, трговинску и техничку сарадању. Имаће задатак да прате спровођење Споразума, развијају сарадњу у областима које су предвиђене, као и да, у случају да се појаве одређена ограничења предлажу рјешења за његово превазилажење. Споразум се закључује на период од пет година и аутоматски ће се обнављати за узастопне периоде од пет година све док једна од страна не одлучи да га раскине. Такође стране, уз узајамну сагласност, могу допуњавати и мијењати овај споразум у форми посебних протокола који ће чинити саставни дио овог споразума.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних линку.

73. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

73. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији
2.Предлог закона о потврђивању Споразума о приступу високом образовању и пријему на студије на Западном Балкану Материјал
3.Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Владе Савезне Републике Њемачке о сарадњи у области културе, образовања, науке, младих и спорта Материјал
4.Предлог одлуке о утврђивању висине новчане накнаде припаднику/ци Војске Црне Горе за вријеме учешћа у међународним снагама у оквиру мисија, операција и других активности Сјеверноатлантског савеза, Европске уније и Уједињених нација Материјал
5.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Савјета за електронску управу Материјал
6.Предлог амандмана на Предлог закона о измјени Закона о финансирању локалне самоуправе Материјал
7.ИНТЕРНО
8.Кадровска питања
8.1Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за жељезнички саобраћај у Министарству саобраћаја Материјал
8.2Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за капиталне пројекте и међународну сарадњу у Министарству саобраћаја Материјал
8.3Предлог за разрјешење Одбора директора „Монте пут“ д. о. о. Подгорица Материјал
8.4Предлог за именовање Одбора директора „Монте пут“ д. о. о. Подгорица Материјал
8.5Предлог за разрјешење чланице и именовање члана Координационог тијела за усклађивање и праћење инспекцијских надзора Материјал
8.6Предлог за давање сагласности за постављење главног пореског инспектора у Пореској управи Материјал
8.7Предлог за одређивање пуномоћника – представника државног капитала, на XXVII ванредној Скупштини акционара „Жељезничка инфраструктура Црне Горе“ АД – Подгорица Материјал
8.8Предлог за разрјешење чланова Одбора директора једночланог акционарског друштва Пошта Црне Горе Материјал
8.9Предлог за избор чланова Одбора директора једночланог акционарског друштва Пошта Црне Горе Материјал
8.10Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за капиталне пројекте Материјал
8.11Предлог за постављење специјалног контролора за националну безбједност Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
9.Предлог одлуке о додјели Уговора о обавези пружања услуга превоза путника од јавног интереса за период 01. 02. - 31. 12. 2025. године с Предлогом уговора Материјал
10.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Оперативног тима за борбу против насиља у породици и насиља над женама Материјал
11.Предлог основе за закључивање Споразума о партнерству у имплементацији приоритета Техничка подршка у оквиру IPA III Програма прекограничне сарадње Црна Гора - Албанија 2021–2027 с Предлогом споразума Материјал
12.Предлог основе за закључивање Споразума о партнерству у имплементацији приоритета Техничка подршка у оквиру IPA III Програма прекограничне сарадње Босна и Херцеговина - Црна Гора 2021–2027 с Предлогом споразума Материјал
13.Информација о преносу својинских овлашћења над покретним стварима стеченим из претприступних фондова Европске уније (IPA фондови) Материјал
14.Информација о потреби закључења Споразума између Владе Црне Горе и Владе Републике Бугарске о научној и технолошкој сарадњи с Предлогом споразума Материјал
15.Информација о извршењу двије одлуке Европског суда за људска права Ковачевић и други против Црне Горе и Бајровић и други против Црне Горе, које су донијете 6. фебруара 2025. године, а објављене 6. марта 2025. године Материјал
16.Информација о извршењу пресуде Европског суда за људска права Новосел против Црне Горе и Одлуке Европског суда за људска права Вујовић и други против Црне Горе, које су донијете 23. јануара 2025. године, а објављене 13. фебруара 2025. године Материјал
17.ИНТЕРНО
18.Информација о потписивању Првог амандмана Споразума између Савезне Републике Њемачке, коју заступа Савезно министарство за одбрану Савезне Републике Њемачке, а које представља „Савезна канцеларија за опрему, информациону технологију и подршку у раду (BAAINBw) Ferdinand-Sauerbruch-Straße 1,56073 Koblenz“ (њемачка страна) и Црне Горе, коју заступа Министарство одбране Црне Горе (црногорска страна) с Предлогом првог амандмана Материјал
19.Информација у вези потребе добијања сагласности за одобравање исплате варијабилног дијела зараде за мјесец март 2025. године запосленима у Управи за извршење кривичних санкција Материјал
20.Информација о примјени института Кадровског планирања у органима државне управе и службама Владе Црне Горе за 2025. годину Материјал
21.Информација о стању Посебног програма улагања од посебног значаја за привредни и економски интерес Црне Горе на 28. фебруар 2025. године (финансијски аспект) Материјал
22.Информација о активностима на припреми Програма развоја Европске омладинске картице (European Youth Card - EYClat) 2025–2027 с Акционим планом имплементације за период 2025-2027 Материјал
23.Информација о стављању ван снаге Закључка Владе Црне Горе, број: 08-900/24-2854/2 од 04. јуна 2024. године Материјал
24.Информација о намјери учешћа на јавном надметању за куповину непокретности у Општини Жабљак Материјал
25.Информација о потписивању Меморандума о разумијевању између Министарства саобраћаја Чешке и Министарства саобраћаја Црне Горе о сарадњи у области саобраћаја с Предлогом меморандума Материјал
26.Информација о амандману на Партнерски споразум у оквиру пројекта Dialogue4Nature с Предлогом амандмана на Партнерски споразум Материјал
27.Информација о предлогу именовања ревизора Друштва са ограниченом одговорношћу „Регионални водовод Црногорско приморје“ Материјал
28.Информација о обезбјеђивању средстава за рад Јавног предузећа за Националне паркове Црне Горе с Предлогом уговора Материјал
29.Извјештај о реализацији Акционог плана за 2024. годину за имплементацију Индустријске политике Црне Горе 2024-2028. године Материјал
30.Извјештај о развоју тржишта електронских комуникација у Црној Гори за 2024. годину Материјал
31.Извјештај о спровођењу Националног програма сигурности ваздушног саобраћаја за 2024. годину Материјал
32.Извјештај о спровођењу Националног програма за олакшице у ваздушном саобраћају за 2024. годину Материјал
33.Извјештај о раду и стању у управним областима из надлежности Министартсва одбране за 2024. годину са Извјештајем о раду Дирекције за заштиту тајних података за 2024. годину Материјал
34.Извјештај о раду Канцеларије заступника Црне Горе пред Европским судом за људска права у Стразбуру, за 2024. годину Материјал
35.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе, коју предводи проф. др Анђела Јакшић-Стојановић, министарка просвјете, науке и иновација, на Глобалном министарском дијалогу о научној дипломатији, који ће се одржати 25. и 26. марта 2025. године, у Паризу, Република Француска Материјал
36.Предлог за коришћење дијела средстава Текуће буџетске резерве Материјал
37.Предлог за преусмјеравање средстава са Текуће буџетске резерве, у складу са Одлуком о утврђивању приоритетних области од јавног интереса и висине средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација у 2025. години Материјал
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
38.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 1 став 1 Закона о измјенама Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање („Службени лист ЦГ“, број 94/24), коју је поднио Јово Пајовић, из Подгорице Материјал
39.Предлог за давање сагласности за обезбјеђивање додатних средстава за спровођење отвореног поступка јавне набавке за избор извођача радова адаптације и модернизације нафтних складишта на терминалу у Бару Материјал
40.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Бошко Стругар“, Улцињ за давање у закуп непокретности уписане у листу непокретности број 3143 КО Улцињ, општина Улцињ у својини Црне Горе Материјал
41.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Браћа Рибар“, Никшић за давање у закуп непокретности уписаних у листу непокретности број 769 КО Никшић, општина Никшић у својини Црне Горе Материјал
42.Предлог за уступање на коришћење пословних простора ЈУ Центар за стручно образовање, без накнаде с Предлогом уговора Материјал
43.Предлог за давање сагласности за продају непокретности - кат. парцеле бр. 5219/6, површине 166 m², евидентиране у ЛН бр. 445, КО Занковићи - Општина Бар, у својини Црне Горе - субјекат располагања Влада Црне Горе, управљање Жељезничка инфраструктура Црне Горе, непосредном погодбом, ради комплетирања урбанистичке парцеле УП 2007 у захвату ДУП-а „Бјелила-Рутке-Горелац“ с Предлогом уговора о купопродаји непокретности Материјал
44.Питања и предлози
44.1Информација о формирању новог Оперативног тима Партнерства за отворену управу са предлогом Одлуке о образовању Оперативног тима Партнерства за отворену управу Материјал
44.2Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 10-040/24-7466/2, од 30. децембра 2024. године Материјал
44.3Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 10-040/24-7467/2, од 30. децембра 2024. године Материјал
44.4Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 10-040/24-7484/2, од 31. децембра 2024. године Материјал
44.5Предлог платформе о службеној посјети министарке туризма мр Симониде Кордић, са делегацијом, Организацији за индустријски развој Уједињених нација (UNIDO), 26 - 27. март 2025. године,Беч, Аустрија Материјал
44.6Информација о закључењу уговора између Министарства туризма и Организације за индустријски развој УН (UNIDO) у циљу реализације пројекта „Supporting the transition to Tourism Industry 4.0. in Montenegro driven by digital technologies” Материјал
44.7Предлог гранског колективног уговора за социјану дјелатност Материјал
44.8Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства спорта и младих Црне Горе и Министарства младих и спорта Републике Бугарске у области младих и спорта са Предлогом меморандума Материјал
44.9Предлог платформе за учешће потпредсједника Владе за економску политику Nika Gjeloshaja на Match Maker у Тирани, Република Албанија, 27. марта 2025. године Материјал
44.10Информација о потреби учешћа у поступку јавног надметања и куповине пословног простора за потребе Основног државног тужилаштва у Пљевљима Материјал
44.11Предлог одлуке о преносу права располагања на непокретности Главном граду Подгорица ради остварења јавног интереса - изградње привременог паркинга са саобраћајном сигнализацијом Материјал
44.12Предлог урбанистичко-техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса – соларне електране „Капино Поље Б1“ Материјал
44.13Предлог урбанистичко-техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса – соларне електране „Капино Поље Б2“ Материјал
44.14Извјештај о раду и стању у управним областима Министарства екологије, одрживог развоја и развоја сјевера са органима над којима Министарство врши надзор за период јануар-децембар 2024. године Материјал
44.15Предлог основе за вођење преговора и закључивање Споразума између Владе Црне Горе и Владе Уједињених Арапских Емирата о економској сарадњи с Предлогом споразума Материјал
NA UVID
-Извјештај о учешћу делегације, коју је предводила мр Симонида Кордић, министарка туризма, на 19. пленарној сесији Парламентарне скупштине Медитерана (PAM), Рим, Италија, од 17. до 22. фебруара 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу министра мр Marasha Dukaja на Конференцији за оснаживање локалних самоуправа Западног Балкана у контексту регионалне сарадње и ЕУ интеграције, 4. март 2025. године, у Тирани, Албанија Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?