Састанак Савјетодавног одбора пројекта „Квалитетно образовање за сву дјецу Црне Горе“

Објављено: 25.06.2024. 06:55 Аутор: Министарство просвјете, науке и иновација

У Министарству просвјете, науке и иновација данас је одржан први састанак Савјетодавног одбора пројекта ,,Квалитетно образовање за сву дјецу Црне Горе”. Пројекат се спроводи у сарадњи Министарства просвјете, науке и иновација, УНИЦЕФ-а и Делегације Европске уније у Црној Гори.

Циљ ове реформске иницијативе је развој свеобухватне Стратегије за реформу образовања (2025-2035), којом ће бити дефинисана визија образовања, главни циљеви као и активности које је потребно спровести да би они били постигнути. Стратегија ће обухватити све нивое образовања и дефинисати финансијски оквир за њену одрживу и дугорочну реализацију.

Министарка просвјете, науке и иновација, проф. др Анђела Јакшић-Стојановић, казала је да први пут имамо стратегију која се односи на десетогодишњи период, а која је од непроцјењивог заначаја за наш образовни систем.

,,У визији школе 2035.године развијена је инклузивна клима, школа је цјелодневна, безбједна и подстицајна, настава прати савремене трендове у образовању и савремене методе којима се постижу висока постигнућа, његују се висока очекивања, а школска инфраструктура је у служби корисника. Такву школу одликује висок ниво сарадње међу свим актерима, партиципација родитеља и њихова иницијатива се поштује и уважава, директор је препознат у струци и локалној заједници по својим квалитетима, а истовремено је ,,први ученик” у школи. Таква школа је мјесто за учење и развој свих, она се самоевалуира и развија, у њој нема дискриминације и стереотипа, насиља, злостављања или занемаривања, сви проблеми се на веме идентификују и колаборативно рјешавају , уз узајамну подршку, укључујући појаћану сручну службу школе. У таквој школи се образује кадар са пуним спектром компетенција за будућност и будуће потребе тржишта рада”, истакла је Јакшић- Стојановић.

Министарка је подсјетила да се истовремено ради на више закона и стратегија из области образовања и науке као и да су у претходном периоду идентификоване све слабости и недостаци нашег образовног система. 

Замјеница шефа Одјељења за сарадњу у Делегацији Европске уније у Црној Гори, Лиселотте Исакссон, сматра да су црногорским грађанима потребна различита знања и вјештине – “класично” академско знање, али и радозналост, критичко размишљање,  способност рјешавања проблема, дефинисање циљева и креирање иновативних стратегија.

 ,,Све ове способности се његују у школама. Дакле, реформа сектора образовања мора бити свеобухватна. Требало би да се фокусира на низ тема, укључујући методе учења у настави, унапређење садржаја курикулума, укључивање дјеце из рањивих група, професионални развој наставника, добро управљање и борбу против корупције”, навела је Лиселотте Исакссон.

Вршитељка дужности замјенице шефа УНИЦЕФ-а, Нада Ђуровић-Мартиновић, истакла је да је кјучни циљ заједничке реформске иницијативе развој свеобухватне Стратегије за реформу образовања за наредни десетогодишњи период кроз широк, консултативни процес са свим учесницима и актерима, а превасходно са дјецом и младима, наставницима и родитељима.

 ,,Ова стратегија треба да предложи системска и квалитетна рјешења, као и одрживи финансијски оквир за постизање постављених циљева. Једино кроз имплементацију оваквог стратешког документа можемо обезбиједити да дјеца и млади уче и одрастају у подстицајном окружењу и добију прилику да стекну знања и вјештине које су им потребне за даље учење, за запошљавање и, што је најважније, за општу животну добробит. Додатно, кроз конкретне интервенције на нивоу школа, кроз овај пројекат унаприједићемо квалитет и инклузивност образовања, са фокусом на најрањивије групе дјеце и младих", поручила је Ђуровић-Мартиновић.

unicef 2

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?