Вишеструка писменост за глобално грађанство

Објављено: 11.10.2024. 07:50 Аутор: Завод за школство

У организацији Европског центра за модерне језике, у Грацу је 17. и 18. септембра 2024. године одржан састанак за умрежавање, под називом „Плурилитерациес фор глобал цитизенсхип: Деепер леарнинг ин тхе фореигн лангуаге цлассроом“ (Вишеструка писменост за глобално грађанство: Дубље учење у настави страних језика). Састанку је присуствовала Снежана Булајић, професор енглеског језика и књижевности у Средњој економско-угоститељској школи Никшић.

Током дводневног семинара, разговарало се о значају вишеструке писмености у настави страних језика, различитим приступима, изазовима, глобалном грађанству. Креиране су смјернице за будуће наставнике/це, наставнике/це који предају стране језике, и за едукаторе. Стављен је акценат на дубље учење и развој вишеструке писмености у циљу подстицања креативног и одговорног глобалног грађанства. Учионица треба да буде простор за (интер)дисциплинарно учење који интегрише језике, културе и књижевност. Овај приступ има за циљ да побољша текстуалну и епистемичку течност, што доводи до дубљег разумијевања и емпатије међу ученицима/цама. Вишеструко писмен ученик/ца је онај који разумије како језик утиче на размишљање и учење, и има искуство у стварању значења, рјешавању проблема и испољавања креативности у више од једног језика. Гобално компетентни појединци могу да истражују локална, глобална и интеркултурална питања, разумију и цијене различите перспективе и погледе на свијет, да успјешно и с поштовањем комуницирају с другима, те да предузму одговорне радње према одрживости и заједничком благостању. Глобално грађанство у демократским контекстима захтијева широки спектар вриједности, ставова, вјештина и знања, критичко разумијевање; сарадњу, вјештину рјешавања сукоба, поштовање и отвореност према културној различитости.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?