Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Настава/учење у савременој школи

Објављено: 01.03.2012. 14:11
Наша школа "Настава учење у савременој школи" обједињава сет радова из различитих области које се међусобно допуњавају.

Различити односи наставника, ученика и садржаја учења у процесу настава/учење, о којима се говори у тексту Четири ситуације наставе/учења, представљају значајан потенцијал за извођење закључака важних за савремено конципирање наставе/учења.

Намјера текста Од хербартизма до конструктивизма је да читаоцу пружи сажет преглед идеја које су утицале на промјену друштвених и образовних парадигми.

У тексту Како ученик формира своје знање ауторка представља савремене погледе који се односе на увођење нових појмова у наставном процесу, као и улогу декларативних и процедуралних знања приликом рјешавања проблема.

Потреба да се ученицима омогући развијање кључних компетенција до краја иницијалног образовања, што је основ за даље учење, представља велики изазов за наш образовни систем.

Аутономија ученика је термин који се мора чути када говоримо о савременој настави страних језика. Овај термин се повезује са концептом доживотног учења, а посебно са компетенцијом „учити како се учи“.

Контекст наставе/учења се константно мијења. Развијене су нове алатке које помажу ученицима, као што су рецимо блогови који представљају један од начина на који се ученици могу укључити у рефлективно писање на различите теме и процес учења језика чине атрактивнијим, и, што је најважније, много ефикаснијим будући да су директно повезани са интересовањима ученика и њиховим свакодневним искуствима.

У циљу унапређења функционалне писмености ученика, Завод за школство је покренуо Пројекат Како ученицима помоћи да успјешно стварају усмене и писане, умјетничке и неумјетничке текстове. Пројекат се заснива на савременом приступу настави језика и књижевности који се препоручује у оквиру актуелних наставних програма намијењених тој настави и подршка је његовој функционалној примјени. Циљ пројекта јесте да се испитају и предложе најбољи начини на које се постиже изградња функционалне писмености и умјешност стварања усменог и писаног текста.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?