- Влада Црне Горе
Завод за школство Међународни семинар о професионалном развоју
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Међународни семинар о професионалном развоју
Објављено: 06.07.2012. • 13:33
У Норичу, Енглеска, у периоду од 25. до 29. јула 2012. године, реализован је семинар на тему професионалног развоја наставника у земљама Западног Балкана (Wест Балкан Траининг ‒ Цонтинуоус Профессионал Девелопмент Цоурс). Семинар је осмислио и реализовао НИЛЕ (Норwицх Институте фор Лангуаге Едуцатион), а радионице су водили Род Болитхо, директор Института, Тим Пхиллипс, стручњак за КПР Британског савјета и Амол Падwад. Реализацију семинара подржао је Британски савјет, тј. његова представништва у земљама Западног Балкана, као и Русије, Украјине и Јерменије. У раду је учествовао и представник Британског савјета Дамиан Росс.
Представници осам земаља (Црна Гора, Србија, Македонија, Хрватска, Босна и Херцеговина, Украјина, Русија и Јерменија) су, у оквиру својих презентација, представили активности на пољу професионалног развоја наставника у својим земљама истичући при томе разумијевање суштине континуираног професионалног развоја у својој средини, могућности за континуирани професионални развој, политике у односу на ову област, изазове и неријешена питања, као и резултате реализованих истраживања у овој области.
Теме о којима су предавачи говорили биле су: Континуирани професионални развој – преглед и опције, Повезаност стручног усваршавања (ИНСЕТТ) и КПР-а, Активности професионалног развоја (клубови наставника), Рефлексивна пракса и њена улога у професионалном развоју, Иницијална обука наставника (базичне студије) и КПР и сл.
Црну Гору на семинару представљале су др Душанка Поповић и мр Љиљана Суботић. Систем континуираног професионалног развоја наставника у Црној Гори процијењен је као модеран и утемељен на најновијим принципима из ове области, а учесници су посебно истакли модел професионалног развоја на ниову школе, као изванредну могућност континуираног развоја вјештина и знања наставника. И друге земље су имале занимљиве презентације, док су проблеми и препреке на које наилазимо готово исте.
Представници осам земаља (Црна Гора, Србија, Македонија, Хрватска, Босна и Херцеговина, Украјина, Русија и Јерменија) су, у оквиру својих презентација, представили активности на пољу професионалног развоја наставника у својим земљама истичући при томе разумијевање суштине континуираног професионалног развоја у својој средини, могућности за континуирани професионални развој, политике у односу на ову област, изазове и неријешена питања, као и резултате реализованих истраживања у овој области.
Теме о којима су предавачи говорили биле су: Континуирани професионални развој – преглед и опције, Повезаност стручног усваршавања (ИНСЕТТ) и КПР-а, Активности професионалног развоја (клубови наставника), Рефлексивна пракса и њена улога у професионалном развоју, Иницијална обука наставника (базичне студије) и КПР и сл.
Црну Гору на семинару представљале су др Душанка Поповић и мр Љиљана Суботић. Систем континуираног професионалног развоја наставника у Црној Гори процијењен је као модеран и утемељен на најновијим принципима из ове области, а учесници су посебно истакли модел професионалног развоја на ниову школе, као изванредну могућност континуираног развоја вјештина и знања наставника. И друге земље су имале занимљиве презентације, док су проблеми и препреке на које наилазимо готово исте.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?