- Влада Црне Горе
Завод за школство ПРОФЕСИОНАЛНИ РАЗВОЈ НАСТАВНИКА У ЦРНОЈ ГОРИ БР. 1...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
ПРОФЕСИОНАЛНИ РАЗВОЈ НАСТАВНИКА У ЦРНОЈ ГОРИ БР. 13
Објављено: 17.09.2014. • 11:51
Изашао је ПРНЦГ бр. 13, часопис Завода за школство посвећен професионалном развоју наставника. Од овог броја у редакцију смо укључили педагогицу Татајану Вујовић из ОШ „Блажо Јоков Орландић“ из Бара, као и професорице са Филозофског факултета у Никшићу доц. др Татјану Нововић и доц. др Биљану Масловарић. Тиме смо жељели да још једном утврдимо везу између кључних институција када је у питању образовање и професионални развој наставника.
У овом броју, између осталог, представљамо дио истраживања у којем је испитивано колико Завод за школство доприноси професионалном развоју наставника. Резултати истраживања показују да је ова институција важан чинилац наведене области живота и рада школе, те да квалитетом обуке и других активности које нуди даје значајан допринос професионалном развоју и напретку наставника.
Наше колегинице и сараднице представиле су вам програме обуке чије су ауторке и коауторке, а тичу се стицања вјештине читања и оцјењивања путем ученичког портфолија у настави црногорског-српског, босанског, хрватског језика и књижевности. У истој рубрици представљен је Путоказ ‒ приручник за потешкоће у читању и писању, који је прилог истоименом програму обуке.
Искуства из школа односе се на активности у оквиру којих су наставници промишљали о сврховитости свог посла, на којим увјерењима се он темељи, зашто је то важно и који је то коначни, свеобухватни циљ рада у школи, као и умрежавању наставника страних језика са циљем унапређења ове наставе на нивоу општине Никшић. У рубрици Из угла директора директор једне школе је на занимјив начин представио ПРНШ као сигурност и гаранцију компетентности и квалитета.
Наши наставници – учесници међународних скупова преносе вам своја искуства, а преносимо и искуства других када је у питању како осигурати квалитет у стручном усавршавању наставника, те како добити „наставника за сва времена“. Увели смо и нову рубрику у којој износимо промишљања наших колега о професионалном развоју наставника.
Позивамо све наставнке да, путем нашег заједничког часописа, размјењују искуства са својим колегама.
У овом броју, између осталог, представљамо дио истраживања у којем је испитивано колико Завод за школство доприноси професионалном развоју наставника. Резултати истраживања показују да је ова институција важан чинилац наведене области живота и рада школе, те да квалитетом обуке и других активности које нуди даје значајан допринос професионалном развоју и напретку наставника.
Наше колегинице и сараднице представиле су вам програме обуке чије су ауторке и коауторке, а тичу се стицања вјештине читања и оцјењивања путем ученичког портфолија у настави црногорског-српског, босанског, хрватског језика и књижевности. У истој рубрици представљен је Путоказ ‒ приручник за потешкоће у читању и писању, који је прилог истоименом програму обуке.
Искуства из школа односе се на активности у оквиру којих су наставници промишљали о сврховитости свог посла, на којим увјерењима се он темељи, зашто је то важно и који је то коначни, свеобухватни циљ рада у школи, као и умрежавању наставника страних језика са циљем унапређења ове наставе на нивоу општине Никшић. У рубрици Из угла директора директор једне школе је на занимјив начин представио ПРНШ као сигурност и гаранцију компетентности и квалитета.
Наши наставници – учесници међународних скупова преносе вам своја искуства, а преносимо и искуства других када је у питању како осигурати квалитет у стручном усавршавању наставника, те како добити „наставника за сва времена“. Увели смо и нову рубрику у којој износимо промишљања наших колега о професионалном развоју наставника.
Позивамо све наставнке да, путем нашег заједничког часописа, размјењују искуства са својим колегама.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?