- Влада Црне Горе
Завод за школство Одржана дводневна радионица за фасилитаторе у окви...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Одржана дводневна радионица за фасилитаторе у оквиру пилот пројекта УНЕСЦО мреже придружених школа
Објављено: 21.09.2017. • 13:11
У оквиру међународног пилот пројекта УНЕСЦО мреже придружених школа „Примјена свеобухватног институционалног приступа са фокусом на климатске промјене“, 20. и 21. септембра у Министарству просвјете, одржана је обука за фасилитаторе која је била намијењена представницима девет образовних установа АСПнет мреже које учествују у пројекту.
Првог дана радионице учеснике су поздравили Невена Чабрило, национални координатор за образовање за одрживи развој у Заводу за школство и Марко Вукашиновић, начелник Одјељења за међународну сарадњу и европске интеграције у министарству.
Циљ ове обуке био је пружање подршке образовним установама и фасилитаторима у разумијевању и споровођењу приступа који ће допринијети повећању активности очувања климе и ублажавања ефеката климатских промјена, укључивању садржаја климатских промјена у све предмете, изради и имплементацији акционих планова, учешћу свих актера установе у планирању и активностима, размјени знања и искустава, међународној презентацији добре праксе кроз интернет платформу УНЕСЦО мреже школа др.
Сагледавајући активности са четири аспекта: управљања, наставе и учења, средине за наставу и учење и сарадње са локалном заједницом, школе учеснице ће уз помоћ одабраних фацилитатора, на основу анализе стања и дефинисања потреба са институционалног нивоа, кроз инклузивни, холистички и интегративни приступ осмислити и реализовати активности за свеобухватније унапређење установе на плану очувања климе.
Радионицу су организовали Министарство просвјете у сарадњи са Заводом за школство, а ментори на радионици су били Невена Чабрило, национални координатор за образовање за одрживи развој у Заводу за школство, национални координатор за УНЕСЦО мрежу школа Милена Рогановић, Мајлинда Дураку, помоћница директора СМШ „Братство-јединство“ из Улциња и психолошкиња Милена Рачета. Три ментора, из школа и министарства, прошли су Међународну обуку за тренере за свеобухватни приступ установе климатским промјенама која се одржала у мају 2017. године у Мароку у организацији међународне канцеларије УНЕСЦО АСПнет.
Овај пројекат се спроводи у контексту глобалне имплементације Глобалног акционог програма за образовање за одрживи развој, односно подршке његовом Приоритету 2–трансформисање средина за наставу и учење, и подржан је финансијски од стране Владе Јапана уз подршку УНЕСЦО-а и УНЕСЦО мреже придружених школа, уз подршку на националном нивоу Црногорске националне комисије за УНЕСЦО.
Образовне установе које учествују у пилотирању УНЕСЦО иновативног алата обухватају све образовне нивое, то су:
ЈПУ „Наша радост“ Херецег Нови
ОШ „Павле Ровински“ Подгорица
ОШ „Сутјеска“ Подгорица
ОШ „Душан Кораћ“ Бијело Поље
Гимназија „Танасије Пејатовић“ Пљевља
СМШ „17. септембар“ Жабљак
Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“ Подгорица
СМШ „Братство-јединство“ Улцињ
Филозофски факултет, Одсјек за географију Никшић
На радионици је представљен и Водич за школе „Спремамо се за климатске промјене“ који пружа смјернице за свеобухватни институционални приступ.
Првог дана радионице учеснике су поздравили Невена Чабрило, национални координатор за образовање за одрживи развој у Заводу за школство и Марко Вукашиновић, начелник Одјељења за међународну сарадњу и европске интеграције у министарству.
Циљ ове обуке био је пружање подршке образовним установама и фасилитаторима у разумијевању и споровођењу приступа који ће допринијети повећању активности очувања климе и ублажавања ефеката климатских промјена, укључивању садржаја климатских промјена у све предмете, изради и имплементацији акционих планова, учешћу свих актера установе у планирању и активностима, размјени знања и искустава, међународној презентацији добре праксе кроз интернет платформу УНЕСЦО мреже школа др.
Сагледавајући активности са четири аспекта: управљања, наставе и учења, средине за наставу и учење и сарадње са локалном заједницом, школе учеснице ће уз помоћ одабраних фацилитатора, на основу анализе стања и дефинисања потреба са институционалног нивоа, кроз инклузивни, холистички и интегративни приступ осмислити и реализовати активности за свеобухватније унапређење установе на плану очувања климе.
Радионицу су организовали Министарство просвјете у сарадњи са Заводом за школство, а ментори на радионици су били Невена Чабрило, национални координатор за образовање за одрживи развој у Заводу за школство, национални координатор за УНЕСЦО мрежу школа Милена Рогановић, Мајлинда Дураку, помоћница директора СМШ „Братство-јединство“ из Улциња и психолошкиња Милена Рачета. Три ментора, из школа и министарства, прошли су Међународну обуку за тренере за свеобухватни приступ установе климатским промјенама која се одржала у мају 2017. године у Мароку у организацији међународне канцеларије УНЕСЦО АСПнет.
Овај пројекат се спроводи у контексту глобалне имплементације Глобалног акционог програма за образовање за одрживи развој, односно подршке његовом Приоритету 2–трансформисање средина за наставу и учење, и подржан је финансијски од стране Владе Јапана уз подршку УНЕСЦО-а и УНЕСЦО мреже придружених школа, уз подршку на националном нивоу Црногорске националне комисије за УНЕСЦО.
Образовне установе које учествују у пилотирању УНЕСЦО иновативног алата обухватају све образовне нивое, то су:
ЈПУ „Наша радост“ Херецег Нови
ОШ „Павле Ровински“ Подгорица
ОШ „Сутјеска“ Подгорица
ОШ „Душан Кораћ“ Бијело Поље
Гимназија „Танасије Пејатовић“ Пљевља
СМШ „17. септембар“ Жабљак
Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“ Подгорица
СМШ „Братство-јединство“ Улцињ
Филозофски факултет, Одсјек за географију Никшић
На радионици је представљен и Водич за школе „Спремамо се за климатске промјене“ који пружа смјернице за свеобухватни институционални приступ.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?