- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Реализовани семинари: Примјена водича за рад с дје...
Реализовани семинари: Примјена водича за рад с дјецом с интелектуалним сметњама
Спроведене су обуке за представнике 30 основних школа из цијеле Црне Горе у којима се образује највећи број дјеце са интелектуалним сметњама. Обуке су реализоване за преко 120 наставника основних школа: 13, 14, 19, 20. и 21. јуна.
Едукација представља дио Програма ,,Јачање инклузивног образовања кроз асистивне услуге и промоцију НЕдискриминације“. Циљ је да се на овај начин оснажи наставни кадар да флексибилније и компетентније раде са дјецом с интелектуалним сметњама, како у погледу одређивања приступа, потом прилагођавања, индивидуализације, постављања циљева, оцјењивања… Поред одређених прилагођавања услова и простора, потребно је прилагодити садржаје, наставне методе и материјале.
Самим тим учешће на обуци су узели из сваке школе два наставника разредне наставе и два наставника предметне наставе (представника актива математике и црногорског- српског, босанског и хрватског језика и књижевности), који имају искуство у раду са ученицима са интелектуалним сметњама.
Радионица је понудила опис функционисања дјетета с интелектуалним сметњама и приступа у раду; разумијевање адаптивних способности као битног концепта у разматрању интелектуалних сметњи; развијање компетенција за пружање подршке дјеци са интелектуалним сметњама, тј. прилагођавање поједином дјетету; упознавање са поступцима прилагођавања наставног процеса дјеци са интелектуалним сметњама кроз примјере добре праксе; подстицање индивидуализације наставног процеса кроз припрему прилагођеног и циљаног наставног и радног материјала.
Активности су засноване на Водичу за рад с дјецом с интелектуалним сметњама који је намијењен наставницима и стручним сарадницима као помоћ у раду с ђецом с интелектуалним сметњама која су укључена у редован образовни процес. У првом дијелу, даје појашњење новог, мултидимензионалног концепта интелектуалних сметњи и нових класификација, које као главни критеријум имају функционисање особе у свакодневном животу и подршку која јој је потребна. У другом дијелу, понуђене су стратегије за ублажавање или превазилажење могућих тешкоћа или отежавајућих околности које можемо уочити радећи са конкретним ђететом. Дата су конкретна практична упутства за прилагођавање, те мноштво примјера из праксе. Такође су, у трећем дијелу, дати поједини примјери реализације часа и провјере знања, као и примјер ИРОП-а.