Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Промоција публикације “Пут ствараоца – радост писања”

Објављено: 11.04.2019. 10:44

Завод за школство је јуче на 14. Међународном подгоричком сајму књига и образовања представио књигу “Пут ствараоца - радост писања” публиковану у оквиру едиције „Наша школа”. О књизи су говориле др Јасмина Никчевић, др Дијана Вучковић и др Душанка Поповић, која је и уредница издања.

Књига “Пут ствараоца - радост писања” је још један продукт вишегодишње успјешне примјене пројекта “Како ученицима помоћи да успјешно стварају усмене и писане, умјетничке и неумјетничке текстове”, који Завод за школство подржава као дио активности усмјерених на унапређење компетенција наших ученика на пољу функционалне писмености. Пројекат се од 2011. године реализује у 12 основних школа у Црној Гори и окупио је 52 наставника.

Пројекат је осмишљен са циљем да се испитају и препоруче ефикасни методички приступи у области успјешног стварања усменог и писаног текста, тј. у области усменог и писаног изражавања. Методички поступак представљен у књизи „Пут ствараоца – радост писања” заснован је на процесном приступу у подучавању и стварању текста.

У првој цјелини књиге, у којој се разматра теоријско-практични оквир, у првом тексту је дат преглед примјене методског приступа Пут ствараоца са посебним акцентом на комплексност активности писања и његову свеобухватност када је настава језика и књижевности у питању. Такође, у овој цјелини се износи и дио резултата истраживања наставе писаног изражавања и разматрају ученичка виђења на основу којих је могуће предложити одређена побољшања. У наредном тексту разматра се феномен даровитости ученика – како га препознати и како подржати током редовне наставе. Дакле, пут ствараоца намијењен је свим ученицима, али откривање и подршка даровитости посебан је задатак за сваког наставника.

У другом дијелу књиге изложена су искуства наставника из праксе – од тога како је примјена поменутог приступа помогла да се ученици припреме за израду првог писменог задатака, затим анализе како прихватају процесни приступ или пут ствараоца, до писања неумјетничког текста и општег утиска о свему што се, током протеклих неколико година, дешавало на овом пољу у настави.

Публикацију “Пут ствараоца – радост писања” можете погледати овдје

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?