Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Шеховић са предсједником Академије наука Кине: Искористити потенцијал за сарадњу у образовању

Објављено: 25.09.2019. 19:49

Црна Гора и Народна Република Кина имају значајан потенцијал за сарадњу у просвјети који се може реализовати кроз даље унапређење система размјене академског особља, а размотриће се и потписивање споразума у наредном периоду, закључено је, између осталог, на данашњем састанку министра просвјете др Дамира Шеховића са предсједником Академије наука НР Кине Баи Чунлијем са сарадницима. Шеховић је најавио и узвратну посјету Кини до краја године. Надлежне службе двије стране задужене су за даљу операционализацију данашњих договора, те разматрање конкретних области за потенцијалну сарадњу.

PR služba Ministarstva prosvjete

Министар Шеховић истакао је да је за Црну Гору част и задовољсто да у области образовања за партнера има НР Кину односно кинеску Академију наука, која је дала кључни допринос технолошком напретку те земље, која у својој надлежности има чак три универзитета са бројним иностраним студентима, а окупља 70 000 научних радника. Министар је истакао и да су у припреми два споразума у области образовања и то: споразум о сарадњи између два Министарства, те споразум о међусобном признавању високообразовних исправа, те да вјерује да ће планирана посјета црногорске делегације Кини у наредним мјесецима бити продуктивна.

PR služba Ministarstva prosvjete

Предсједник Чунли представио је Међународну алијансу научних институција, те истакао отвореност НР Кине за сарадњу у области технологија.

PR služba Ministarstva prosvjete

У посљедње три године додијељено је око 60 стипендија за студије у НР Кини. Кинеска Академија наука основана је 1949. године, те сада слави 70 година постојања и водећа је институција у науци и технологији у тој земљи. У оквиру Академије функционишу три Универзитета и 104 истраживачка института.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?