- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Додијењене награде за 526 ђака и наставника: Ви пр...
Додијењене награде за 526 ђака и наставника: Ви преносите бакљу знања
„Ваша ширина духа и блистав ум, које вам је знање донијело, биће искра која ће распламсавати ватре наредних генерација. Од ваше искре разгорјеће се бакља знања, и остаћете упамћени код оних који ће је сјутра преузети. Тако ће још једном ваша прегнућа превазићи један животни вијек. И тако ћете ви, иако сте сувише скромни да то видите, оставити нови траг у времену и постати нова свијетла тачка наше историје“, поручио је данас министар просвјете др Дамир Шеховић на додјели 526 награда најбољим ђацима и наставницима из Фонда за квалитет и таленте. Награде је, поред министра Шеховића, додијелио и проф. др Љубиша Санковић, потпредсједник ЦАНУ, који је био на челу комисије за додјелу награда, али и Ђорђе Борозан, предсједник Националног савјета за образовање.
Фонд за квалитет и таленте успостављен је посљедњом реформом образовања из 2017. године, како би се развило системско, годишње награђивање најбољих наставника и ђака, а прошле школске године додијељене су прве награде. Награде у просјеку износе 1 000 еура.
Министар Шеховић се у обраћању осврнуо на важност ове награде, али и потребу да сви граде систем вриједноси у коме ће се радовати успјесима других и у коме неће дозволити да признањима пресудно обликују мишљење о себи: „Мудрост да уочите историјска постигнућа, да уважавате искуство старијих, те да се радујете успјеху својих пријатеља и колега, даје једну посебну ширину духа. А само ћовјек широког духа, који цијени друге, знаће да цијени и самог себе. И умјеће да, том широкогрудошћу, али и радном етиком и храброшћу, искује свој карактер.
Такав унутрашњи врједносни кодекс и карактер који је упорношћу и храброшћу изграђен, онда ће се радовати признањима попут данашњег, али никад неће дозволити да га она пресудно обликују. Јер зна да награде не увећавају вриједност човјека, нити је њихов изостананак умањује.
И ми смо, са друге стране, препознали свој дио одговорности да Фонд не учинимо мјестом раздора међу онима који су награду добили и онима који нијесу, већ мјестом сусрета оних који су је добили и оних који ће је тек добити. А то смо учинили формирањем петнесточлане комисије, која је консензусом донијела сваку одлуку. Та комисија је била и остала гарант наше посвећености томе да Фонд буде примјер заједничког, отвореног, темељног и поштеног процеса вредновања невјероватних 2 500 пристиглих пријава“.
Присутнима се обратила и Љиљана Ражнатовић, наставница школе „Павле Ровински“ и представница награђених: „Хвала вам што сте учинили да данас осјећам неисказиви понос. Ова награда враћа важност просвјетном раднику у нашем друштву. Јер ми, наставници, хероји смо модерног доба. Мисијом знања и живе ријечи боримо се против пошасти површности. Запала нас је, додуше, срећа да се свакодневно, на свом радном мјесту, огледамо у лицу будућности, у узрастању наших ученика. Отуд је слава ученика увијек и слава његовог наставника!
Признање за заслуге постигнуте радом, упорношћу и талентом, представља уједно и отворено изражавање захвалности. А то смо ево, успјели и да осјетимо. Ово је прилика да и ми наше Министарство просвјете наградимо са оцјеном Одличан 5 за идеју у вези са оснивањем Фонда за таленте!“
Награду из Фонда је ове године, од 2 500 пријављених, добило 526 наставника и ђака. Прецизније, из Фонда је награђено 17 ученика умјетничких школа; 16 наставника умјетничких школа; 111 ученика основних школа; 107 наставника основних школа; 93 ученика средњих школа; 85 наставника средњих школа. Укупно 429 добитника по Конкурсу за додјелу награде из Фонда за квалитет и таленте.
Додатно, из Фонда су, као и прошле године, додијељене награде за 97 ученика које је награда сљедовала, јер су освојили неко од прва три мјеста на државном такмичењу у организацији Испитног центра и Центра за стручно образовање, те на међународном такмичењу у координацији Испитног центра. Што значи да је 526 укупан број награђених из Фонда.
Ове године добитници долазе из 21 општине и то: Андријевице, Бара, Берана, Бијелог Поља, Будве, Цетиња, Даниловграда, Херцег Новог, Колашина, Котора, Мојковца, Никшића, Плава, Пљеваља, Подгорице, Рожаја, Шавника, Тивта, те Тузи, Улциња и Жабљака. Највећи број добитника долази из Главног града, а затим и из Никшића, Бара, Пљеваља и Берана.
Награде су додјељиване у 6 категорија: за наставнике умјетничких школа; наставнике средњих школа; наставнике основних школа; ученике умјетничких школа; ученике средњих школа; ученике основних школа. Најбољи у свакој од ових категорија, којима је награду додијелио предсједник Националног савјета за образовање Ђорђе Борозан, били су: Богдан Асановић из школе „Андре Навара“ најбољи је у категорији наставника умјетничких школа. Највише бодова међу наставницима средњих школа имала је Сања Огњановић, наставница подгоричке гимназије „Слободан Шкеровић“. Највише бодова у категорији наставника основних школа имала је Сњежана Бошковић из основне школе „Олга Головић“ у Никшићу. Василије Басараб из школе „Андре Навара“ је најбољи у категорији ученика умјетничких школа. Душица Кушљевић из пљеваљске гимназије „Танасије Пејатовић“ је, међу ученицима средњих школа, имала највише бодова. Међу ученицима основних школа највише бодова имала је Јелена Јововић из школе „Његош“ у Даниловграду.