- Влада Црне Горе
Управа полиције - Сектор за финансијско-обавјештајне послове ФАТФ-Државе под појачаним надзором – 21. фебруар 2...
ФАТФ-Државе под појачаним надзором – 21. фебруар 2020. године
Државе које су под појачаним надзором активно раде са ФАТФ-ом на уклањању стратешких недостатака у својим режимима за борбу против прања новца, финансирања тероризма и финансирања пролиферације. Када ФАТФ стави државу под појачани надзор, то значи да се та држава обавезала да ће брзо да уклони утврђене стратешке недостатке у оквиру договореног временског периода и иста подлијеже појачаном надзору. Ова листа се често назива ‘сива листа’. *
ФАТФ и регионална тијела која функционишу по узору на ФАТФ (ФАТФ-стyле регионал бодиес - ФСРБс) настављају да раде са доље наведеним државама и да извјештавају о напретку који је остварен по питању уклањања утврђених недостатака. ФАТФ позива ове државе да ефикасно спроводе своје договорене акционе планове и то у предложеним временским оквирима. ФАТФ поздравља њихову посвећеност и веома помно ће пратити њихов напредак. ФАТФ не позива на примјену продубљене провјере и праћења пословања клијента у вези са овим државама, али подстиче своје чланице да приликом својих анализа ризика узму у обзир информације наведене у даљем тексту.
ФАТФ ће наставити да идентификује додатне земље, континуирано, које имају стратешке недостатке у својим режимима за борбу против прања новца, финансирања тероризма и финансирања пролиферације. Један број држава још увијек није разматран од стране ФАТФ-а и ФСРБс.
Државе са стратешким недостацима |
Државе које више не подлијежу надзору |
Албанија |
Албанија
У фебруару 2020. године, Албанија се на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и МОНЕYВАЛ-ом на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о напретку након евалуације у јулу 2018. године, Албанија је напредовала у односу на више препорука из Извјештаја које се односе на техничку усклађеност и дјелотворност, укључујући унапређење разумијевања ризика од финансирања тероризма од стране релевантних органа у циљу ефикаснијег гоњења ФТ и успостављања правног оквира за спровођење циљаних финансијских санкција у вези са финансирањем пролиферације. Албанија ће радити на спровођењу свог Акционог плана, укључујући: (1) спровођење додатне дубинске анализе ради довољног разумијевања ПН и других ризика, и унапеђење институционалне координације и сарадње; (2) унапређење благовременог поступања по захтјевима за међународну правну помоћ; (3) успостављање дјелотворних механизама за откривање и спрјечавање криминалне инфилтрације у привреду, укључујући јачање овлашћења надлежних органа да предузму потребне мјере; (4) обезбјеђивање благовременог приступа тачним и важећим основним подацима и подацима о стварном власништву; (5) повећање броја и побољшање софистицираности гоњења и одузимања имовине за ПН, посебно у случајевима која укључују предикатна кривична дјела почињена у иностранству или ПН од стране трећег лица; (6) унапређење имплементације циљаних финансијских санкција, посебно кроз појачане надзорне акције и циљано проактивно дјеловање.
У октобру 2018. године, Бахами су се на високом политичком нивоу обавезали да ће сарађивати са ФАТФ и ЦФАТФ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ и отклонити све техничке недостатке, Бахами су предузели кораке у циљу унапређења свог система СПН/ФТ. ФАТФ је првобитно утврдио да су Бахами у значајној мјери испунили свој акциони план и гарантују процјену на лицу мјеста како би провјерили да ли је имплементација реформе система за СПНФТ почела и да ли је одржива, и да неопходна политичка посвећеност и даље постоји како би се имплеметација одржала у будућности. Конкретно, Бахами су извршили сљедеће кључне реформе: (1) развијање свеобухватног система електронског управљања предметима за међународну сарадњу; (2) покретање надзора заснованог на ризику у односу на не-банкарске финансијске институције; (3) обезбјеђивање благовременог приступа адекватним, тачним и важећим информацијама о стварном валсништву; (4) унапређење квалитета резултата рада ФОС у циљу пружања помоћи органима за спровођење закона код спровођења истрага које се односе на ПН/ФТ, посебно комплексних случајева ПН/ФТ и истрага у односу на кривично дјело самостално прање новца; (5) приказивање да надлежни органи спроводе истраге и гоњење за све врсте кривичног дјела прање новца, укључујући комплексне случајеве ПН/ФТ, као самостално кривично дјело и случајеве који обухватају стредства стечена од кривичног дјела почињеног у иностранству; (6) приказивање да се поступци одузимања имовине покрећу и закључују за све типове случајева који се односе на прање новца; (7) отклањање недостатака у законодавном оквиру који се односе на финансирање тероризма, финансирање пролиферације и циљане финансијске санкције, као и доказ да се ови закони примјењују.
Барбадос
У фебруару 2020. године, Барбадос се на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ и ЦФАТФ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о напретку након евалуације у новембру 2017. године, Барбадос је напредовао у односу на више препорука из Извјештаја које се односе на техничку усклађеност и дјелотворност, укључујући ажурирање Националне процјене ризика и развијање мјера ублажавања. Барбадос ће радити на спровођењу свог Акционог плана, укључујући: (1) приказивање дјелотворног примјењивања надзора заснованог на ризику за финансијске институције и нефинансијске институције и професије које су законом утврђене као обвезници; (2) предузимање одговарајућих мјера у циљу спрјечавања злоупотребе правних лица и аранжмана у криминалне сврхе, и обезбјеђивање благовременог приступа тачним и важећим основним подацима и информацијама о стварном валсништву; (3) повећање капацитета ФОС у циљу побољшања квалитета својих финансијских информација у циљу пружања помоћи органима за спровођење закона код спровођења истрага које се односе на ПН и ФТ; (4) приказивање да су истраге и гоњење које се односе на прање новца у складу са профилом ризика државе и смањивање заосталих предмета како би се довршила гоњења која резултирају санкцијама када је то потребно; (5) даље спровођење одузимања имовине повезане са ПН, укључујући тражење помоћи од страних партнерских служби.
Боцвана
Од октобра 2018. године, када се Боцвана на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и ЕСААМЛГ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ и отклонити све техничке недостатке, Боцвана је предузела кораке у циљу унапређења свог система СПН/ФТ, укључујући развијање националне стратегије СПН/ФТ и операционализацију регистра компанија како би се чували подаци о власништву. Боцвана треба да настави са примјеном свог акционог плана како би испунила ове циљеве, укључујући: (1) процјену ризика у вези са правним лицима, правним аранжманима и непрофитним организацијама (НПО); (2) спровођење приручника за надзор СПН/ФТ засноване на процјени ризика; (3) унапређење анализа и просљеђивање финансијско обавјештајних података од стране ФОС-а; (4) примјену стратегије за борбу против финансирања тероризма, и осигуравање капацитета органа за спровођење закона у односу на истраге финансирања тероризма; (5) омогућавање примјене мјера у односу на циљане финансијске санкције у вези са финансирањем тероризма и финансирањем пролиферације, без одлагања; и (6) примјену приступа заснованог на процјени ризика код надзора непрофитних организација.
Од фебруара 2019. године, када се Камбоџа на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и АПГ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ и отклонити све техничке недостатке, Камбоџа је предузела кораке у циљу унапређења свог система СПН/ФТ и отклањању техничких недостатака укључујући приказивање пораста у домаћој координацији и сарадњи како би се унаприједиле истраге које се односе на прање новца. Камбоџа треба да настави да ради на примјени свог акционог плана како би отклонила своје стратешке недостатке, укључујући: (1) обезбјеђивање широких правних основа за пружање међународне правне помоћи (МПП) и спровођење одговарајућих обука за органе за спровођење закона; (2) примјену надзора заснованог на процјени ризика код сектора некретнина и казина; (3) примјену надзора заснованог на ризику у односу на банке, укључујући и примјену правовремених, пропорционалних и одвраћајућих активности примјене закона, гдје је то потребно; (4) допуњавање Закона о СПН/ФТ како би се отклонили преостали недостаци који се односе на техничку усклађеност; (5) унапређење њене анализе извјештаја о сумњивим трансакцијама и повећање броја прослијеђених информација органима за спровођење закона; (6) демонстрирање повећања броја истрага и гоњења за ПН; (7) приказивање повећања замрзавања и одузимања одговарајуће вриједности средстава, имовинске користи и имовине стечене од криминала; (8) успостављање и имплементација законодавног оквира који се односи на примјену санкција УН циљаним финансијским санкцијама које се односе на финансирање пролиферације, и унапређење разумјевања код избјегавања примјене ових санкција.
Од октобра 2018. године, када се Гана на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и ГИАБА на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ, Гана је предузела одређене кораке у циљу унапређења свог система СПН/ФТ, укључујући подизање нивоа свијести надзорних органа и обвезника о идентификованим ризицима од ПН/ФТ. Гана треба да настави да ради на примјени свог акционог плана како би како би отклонила своје стратешке недостатке, укључујући: (1) спровођење свеобухватне националне политике СПН/ФТ засноване на ризицима утврђеним у НПР, укључујући мјере да се умање ризици од ПН/ФТ који су повезани са правним лицима; (2) унапређење надзора заснованог на процјени ризика кроз унапређење капацитета регулатора и подизање нивоа свијести приватног сектора; (3) омогућавање правовременог приступа одговарајућим, тачним и важећим основним информацијама и информацијама о стварном власништву; (4) омогућавање циљаних активности ФОС-а у складу са ризицима утврђеним у НПР, и одговарајућу додјелу средстава ФОС-у; (5) примјену приступа заснованог на процјени ризика код надзора непрофитних организација.
Од октобра 2019. године, када се Исланд на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ, Исланд је наставио да предузима значајне кораке ка унапређењу свог система СПН/ФТ, укључујући повећање људских ресурса ФОС-а за рјешавање обима СТР и јачања стратешке анализе као и обезбјеђивање дјелотворног надзора за примјену мјера у односу на циљане финансијске санкције и успостављање довољних ресурса и надзорних процедура за процјену ризика од ФТ у НВО сектору. Исланд треба да настави са спровођењем свог акционог плана како би отклонио своје стратешке недостатке, укључујући: (1) финализирање прикупљања тачних података о стварном власништву и демонстрирање изрицање одговарајућих санкција за неусклађеност и (2) завршни рад за увођење аутоматизованог система за вођење евиденције о сумњивим трансакцијама.
Јамајка
У фебруару 2020. године, Јамајка се се на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и ЦФАТФ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о напретку након евалуације у новембру 2016. године, Јамајка је напредовала у односу на више препорука из Извјештаја које се односе на техничку усклађеност и дјелотворност, укључујући измјене које се односе на ЦДД обавезе. Јамајка ће наставити са спровођењем свог акционог плана како би отклонила своје стратешке недостатке, укључујући: (1) развијање свеобухватнијег разумијевања својих ризика који се односе на ПН/ФТ; (2) укључивање свих финансијских институција и нефинансијских институција и професија које су законом утврђене као обвезници у систему СПН/ФТ и обезбјеђивање адекватног надзора заснованог на ризику у свим секторима; (3) предузимање одговарајућих мјера у циљу спрјечавања злоупотребе правних лица и аранжмана у криминалне сврхе, и обезбјеђивање благовременог приступа тачним и важећим основним подацима и информацијама о стварном валсништву; (4) предузимање одговарајућих мјера како би се повећала употреба финансијских информација и како би се повећао број истрага и гоњења за ПН, у складу са профилом ризика државе; (5) обезбјеђивање примјене мјера у односу на циљане финансијске санкције у вези са финансирањем тероризма, бед одлагања; и (6) имплементирање приступа заснованом на ризику за надзор НВО сектора како би се спријечила злоупотреба у сврхе ФТ.
Маурицијус
У фебруару 2020. године, Маурицијус се на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ и ЕСААМЛГ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о напретку након евалуације 2018. године, Маурицијус је напредовао у односу на више препорука из Извјештаја које се односе на техничку усклађеност и дјелотворност, укључујући измјене законодавног оквира како би се од правних лица и правних аранжмана захтијевало откривање података о стварном власништву и побољшање процеса идентификовања и одузимање прихода стечених кривичним дјелима. Маурицијус ће наставити са спровођењем свог акционог плана, укључујући: (1) приказивање да супервизори глобалног пословног сектора и нефинансијске институције и професије које су законом утврђене као обвезници спроводе надзор заснован на ризику; (2) обезбјеђивање надлежним органима благовремени приступ тачним основним подацима и подацима о стварном власништву; (3) приказивање да органи за спровођење закона имају капацитете да спроводе истраге прања новца, укључујући паралелне финансијске истраге и сложене случајеве; (4) имплементирање приступа заснованом на ризику за надзор НВО сектора како би се спријечила злоупотреба у сврхе ФТ и (5) приказивање адекватне примјене мјера у односу на циљане финансијске санкције путем информисања и надзора.
Монголија
Од октобра 2019. године, када се Монголија на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и АПГ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ, Монголија је наставила да предузима значајне кораке ка унапређењу свог система СПН/ФТ, укључујући приказивањене повећања санкција и корективних радњи од стране финансијских супервизора за утврђене прекршаје и даљу заплијену и конфискацију лажног/непријављеног новца. Монголија треба да настави са спровођењем свог акционог плана како би отклонила своје стратешке недостатке, укључујући: (1) побољшање разумијевања ризика од ПН/ФТ по секторима од стране супервизора нефинансијских институција и професија које су законом утврђене као обвезници, примјењујући надзор заснован на ризику, посебно у вези са трговцима племенитим металима и драгим камењем; (2) демонстрирање повећања броја истрага и гоњења који се односе на разне типове активности прања новца у складу са идентификованим ризицима и (3) надзор усклађености финансијских институција и нефинансијских институција и професија које су законом утврђене као обвезници са њиховим обавезама у односу на циљане финансијске акције у вези са финансирањем пролиферације, укључујући примјену сразмјерних и одвраћајућих санкција.
Мјанмар
У фебруару 2020. године, Мјанмар се на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ и АПГ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о напретку након евалуације у септембру 2018. године, Мјанмар је проактивно напредовао у односу на више препорука из Извјештаја које се односе на техничку усклађеност и дјелотворност, укључујући увођење различитих законодавних мјера и успостављање регулаторног оквира за регистрацију хунди[1] оператора. Мјанмар ће наставити са спровођењем свог акционог плана, укључујући: (1) приказивање побољшаног разумјевања ризика од ПН у кључним областима; (2) обезбјеђујући да надзорни орган за нефинансијске институције и професије које су законом утврђене као обвезници има довољно ресурса, да су посредне и непосредне инспекције засноване на ризику и да су хунди оператори регистровани и под надзором; (3) приказ побољшања у употреби обавјештајних података у истрагама надлежних органа за спровођење закона, и повећање оперативних анализа и просљеђивања података од стране ФОС-а; (4) обезбјеђивање да се ПН истражује/гони у складу са ризицима; (5) приказ истрага о транснационалним случајевима ПН уз међународну сарадњу; (6) приказ повећања замрзавања/ одузимања и конфискације одговарајуће вриједности средстава, имовинске користи и имовине стечене од криминала; (7) управљање одузетом имовином ради очувања вриједности одузете имовине до конфискације; (8) приказ имплементације циљаних финансијских санкција које се односе на финансирање пролиферације, укључујући обуке о избјегавању примјене ових санкција.
Никарагва
У фебруару 2020. године, Никарагва се на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и ГАФИЛАТ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о напретку након евалуације у јулу 2017. године, Никарагва је напредовала у односу на више препорука из Извјештаја које се односе на техничку усклађеност и дјелотворност, укључујући повећање употребе финансијских података у истрагама и гоњењу кривичног дјела ПН и кориговање свог правног оквира у односу на криминализацију ФТ. Никарагва ће наставити са спровођењем свог акционог плана, укључујући: (1) развијање свеобухватнијег разумијевања својих ризика који се односе на ПН/ФТ; (2) проактивније тражење међународне сарадње за подршку у истрагама ПН, посебно у циљу идентификације и тражења имовине у сврхе конфискације и репатријације; (3) спровођење дјелотворног надзора заснованог на ризику; (4) предузимање одговарајућих мјера у циљу спрјечавања злоупотребе правних лица и аранжмана у криминалне сврхе, и обезбјеђивање благовременог приступа тачним и важећим основним подацима и информацијама о стварном валсништву;
Пакистан
Од јуна 2018. године, када се Пакистан на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ и АПГ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ и отклонити своје стратешке недостатке у борби против финансирања тероризма, политичка посвећеност Пакистана довела је до напретка у једном броју области из акционог плана, укључујући надзор заснован на ризику и остваривање унутрашње и међународне сарадње у циљу идентификовања кеш курира. Пакистан треба да настави да ради на примјени свог акционог плана како би се отклонили стратешки недостаци, укључујући: (1) приказ да се радње на отклањању недостатака и санкције примјењују у случајевима кршења мјера СПН/ФТ, у односу на управљање ризиком од ФТ и обавезе ЦФС; (2) приказ да надлежни државни органи сарађују и предузимају активности за идентификацију и предузимање мјера против нелеглног пружања услуга преноса новца или вриједности (МВТС); (3) приказ имплементације контроле прекограничног преноса готовине и преносивих инструмената који гласе на доносиоца на свим улазима, укључујући примјену дјелотворних, пропорционалних и одвраћајућих казни; (4) приказ да органи за спровођење закона идентификују и спровде истрагу у односу на најшири обим активности финансирања тероризма и да су истраге финансирања тероризма и гоњења за ово дјело усмјерени на означена физичка лица и субјекте, и физичка лица и субјекте који поступају у име или према упутствима означених физичких лица и субјеката; (5) приказ да гоњења за финансирање тероризма као резултат имају дјелотворне, пропорционалне и одвраћајуће санкције; (6) приказ дјелотворне примјене циљаних финансијских санкција (које се ослањају на свеобухватне законске обавезе) против свих терориста, означених у складу са Резолуцијама Уједињених нација број 1267 и 1373, и оних који у/за њихово име дјелују,укључујући спречавање подизања и преноса средстава, идентификовање и замрзавање имовине ( покретне или непокретне) и забрану приступа средствима и финансијским услугама; (7) доказ да спровођење закона у односу на кршења циљаних финансијских санкција, укључујући администативне и кривичне санкције, и да покрајински и федерални органи сарађују на случајевима спровођења закона; (8) доказ да су објекти и услуге које посједује или контролише означено лице ускраћени за своје ресурсе и коришћење истих.
Сви рокови за акциони план су истекли. Иако је уочио знатне напретке који су остварени у скорије вријеме, ФАТФ поново изражава забринутост због тога што Пакистан није успио да реализује свој акциони план у договореном року, узимајући у обзир ризике од финансирања тероризма који проистичу из ове државе. До данас, Пакистан је у већој мјери отклонио недостатке које се односе на 14 од 27 активности из Акционог плана, са различитим нивоима напретка у односу на остали дио Акционог плана. ФАТФ захтијева од Пакистана да веома брзо реализује свој акциони план до јуна 2020. године. У супротном, ако се не оствари значајан и одрживи напредак, нарочито у односу на гоњење и кажњавање ФТ, до следећег пленарног засиједања, ФАТФ ће предузети радње, које могу подразумијевати позивање својих чланица и захтијевање од свих држава да савјетују своје финансијске институције да обрате посебну пажњу на пословне односе и трансакције са Пакистаном.
Панама
Од јуна 2019. године, када се Панама на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и ГАФИЛАТ на јачању дјелотворности свог система СПН/ФТ, Панама је предузела неке кораке у циљу унапређења свог система СПН/ФТ, укључујући израду процјене ризика по секторима за корпоративни сектор, сектор нефинансијских институција и професија које су законом утврђене као обвезници (ДНФБП) и зону слободне трговине. Панама треба да настави са спровођењем свог Акционог плана како би отклонила стратешке недостатке, укључујући: (1) унапређење разумијевања својих националних и секторских ризика од ПН/ФТ и укључивање информација о утврђеним ризицима у националне политике како би се ублажили идентификовани ризици; (2) проактивно предузимање радњи на идентификовању не-лиценцираних пружалаца преноса новца, примјењујући приступ заснован на ризику код надзора ДНФБП сектора и осигуравање дјелотворних, пропорционалних и одвраћајућих казни за поновно кршење прописа из области СПН/ФТ; (3) осигуравање одговарајуће провјере и ажурирања података о стварном власништву од стране обвезника, успостављање дјелотворних механизама праћења активности оф-шор субјеката, процјена постојећих ризика од злоупотребе правних лица и аранжмана како би се дефинисале и примијениле специфичне мјере ради спречавања злоупотребе именованих акционара и директора, и осигурао правовремени приступ одговарајућим и тачним подацима о стварним власницима; и (4) осигуравање дјелотворне употребе резултата рада ФОС за истраге ПН, показивање способности да се истражи и гони за кривично дјело прање новца које обухвата пореска кривична дјела у иностранству и да се обезбиједи конструктивна и правовремена међународна сарадња у оваквим случајевима, и наставак фокусирања на истраге за ПН у односу на високо ризичне области утврђене у НПР и МЕР-у.
Сирија
Од фебруара 2010. године, када се Сирија на високом политичком нивоу обавезала да сарађује са ФАТФ и МЕНАФАТФ на отклањању својих стратешких недостатака у систему СПН/ФТ, остварен је напредак у унапређењу свог система СПН/ФТ. У јуну 2014.године, ФАТФ је утврдио да је Сирија у значајној мјери спровела свој акциони план на техничком нивоу, укључујући инкриминсање финансирања тероризма и успостављање процедура за замрзавање имовине терориста. Иако је ФАТФ утврдио да је Сирија завршила свој акциони план по договору са ФАТФ, због безбједоносне ситуације, ФАТФ није у могућности да спроведе посјету на лицу мјеста како би провјерио да ли је процес примјене потребних реформи и активности почео и да је одржив. ФАТФ ће наставити да нагледа ситуацију и обавиће посјету на лицу мјеста чим то буде могуће.
Уганда
У фебруару 2020. године, Уганда се на високом политичком нивоу обавезала да ће сарађивати са ФАТФ и ЕСААМЛГ како би унаприједила дјелотворност свог система СПН/ФТ. Од завршетка Извјештаја о узајамној евалуацији Уганде 2016. године, Уганда је постигла напредак у односу на број активности препоручених у Извјештају како би унаприједила техничку усклађеност и дјелотворност укључујући израду своје прве националне процјене ризика од ПН/ФТ и измјене и допуне релевантних законодавних оквира како би уклонила техничке недостатке у односу на кривична дјела ПН и ФТ. Уганда ће да ради на имплементацији свог акционог плана, укључујући: (1) усвајање националне стратегије СПН/ФТ; (2) настојање да спроводи међународну сарадњу у складу са профилом ризика државе; (3) развијање и имплементација надзора заснованог на ризику над финансијским институцијама и нефинансијским институцијама и професијама које су законом утврђене као обвезници; (4) омогућавање благовременог приступа надзорним органима тачним основним подацима и информацијама о стварном власништву за правна лица; (5) показивање да полицијски и правосудни органи примјењују кривично дјело ПН у складу са утврђеним ризицима; (6) успостављање и примјена политика и процедура за утврђивање, праћење, заплијену и конфискацију имовине и средстава кривичног дјела; (7) показивање да полицијски органи спроводе истраге ФТ и гоњења пропорционално Угандином профилу ризика од ФТ; (8) уклањање техничких недостатака у законодавном оквиру како би се, у вези са ФП и ЦФС, имплементирао надзор над НПО заснован на ризику у циљу спречавања злоупотребе у сврхе ФТ.
Јемен
Од фебруара 2010. године, када се Јемен на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ и МЕНАФАТФ на отклањању својих стратешких недостатака у систему СПН/ФТ, Јемен је остварио напредак у унапређењу свог система СПН/ФТ. У јуну 2014. године, ФАТФ је утврдио да је Јемен у значајној мјери приступио спровођењу акционог плана на техничком нивоу, укључујући и: (1) адекватно инкриминсање прања новца и финансирања тероризма; (2) успостављање процедура за откривање и замрзавање имовине терориста; (3) унапређење обавеза провјере и утврђивања идентитета и праћења пословања клијента и пријављивања сумњивих транскција; (4) доношење смјерница; (5) развијање капацитета за праћење и надзор код органа који надзиру финансијски сектор и финансијско-обавјештајне службе; и (6) успостављање потпуно оперативне и дјелотворно функционалне финансијско обавјештајне службе. Иако је ФАТФ утврдио да је Јемен испунио свој договорени акциони план, због безбједоносне ситуације, ФАТФ није у могућности да спроведе посјету на лицу мјеста како би провјерио да ли је процес примјене захтјеваних реформи и активности почео и да је одржив. ФАТФ ће наставити да нагледа ситуацију и обавиће посјету на лицу мјеста чим то буде могуће.
Зимбабве
Од октобра 2019. године, када се Зимбабве на високом политичком нивоу обавезао да ће сарађивати са ФАТФ и ЕСААМЛГ како би ојачао дјелотворност свог режима СПН/ФТ и уклонио све релевантне техничке недостатке, Зимбабве је предузео иницијалне кораке у унапређењу свог режима СПН/ФТ укључујући и успостављање законодавног оквира за прикупљање информација о стварном власништву правних лица и аранжмана. Зимбабве би требало да настави да ради на имплементацији свог акционог плана, између осталог, путем следећих активности:
(1) побољшањем схватања кључних ризика од ПН/ФТ међу релевантним учесницима у систему и примјеном националне политике СПН/ФТ о утврђеним ризицима; (2) спровођењем надзора заснованом на ризику за финансијске институције и нефинансијске институције и професије које су законом утврђене као обвезници, укључујући повећање капацитета код надзорног органа; (3) обезбјеђивањем развоја одговарајућих мјера за ублажавање ризика међу финансијским институцијама и нефинансијским институцијама и професијама које су законом утврђене као обвезници, укључујући примјену пропорционалних и одвраћајућих санкција за кршење; (4) развијањем свеобухватног правног оквира и механизма за прикупљање и чување тачних и ажурираних података о стварном власништву за правна лица и аранжмане, и омогућавање правовременог приступа од стране надлежних органа; и (5) уклањањем преосталих недостатака везаних за циљане финансијске санкције који се односе на финансирање тероризма и пролиферацију оружја и демонстрирањем спровођења.
Државе које висе не подлијежу појачаном надзору од стране ФАТФ-а
Тринидад и Тобаго
ФАТФ поздравља значајни напредак који је остварила држава Тринидад и Тобаго у унапређењу свог режима СПН/ФТ и наводи да је Тринидад и Тобаго ојачала дјелотворност свог режима СПН/ФТ и уклонила релевантне техничке недостатке како би испунила обавезе из свог акционог плана у вези са стратешким недостацима које је ФАТФ утврдио у новембру 2017. године. Стога, Тринидад и Тобаго више не подлијеже процесу појачаног надзора од стране ФАТФ-а . Тринидад и Тобаго ће наставити да ради са ЦФАТФ како би даље унаприједила свој режим СПН/ФТ.
* Ово саопштење се претходно звало "Унапређење усклађености система СПН/ФТ на глобалном нивоу".
хттп://www.фатф-гафи.орг/публицатионс/хигх-риск-анд-отхер-мониторед-јурисдицтионс/доцументс/инцреасед-мониторинг-фебруарy-2020.хтмл
[1] Хунди је безусловни писмени налог који је издала особа која налаже другом да уплати одређену суму новца особи која је наведена у налогу.