- Влада Црне Горе
Управа полиције - Сектор за финансијско-обавјештајне послове Израђена је друга Национална процјена ризика од пр...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Израђена је друга Национална процјена ризика од прања новца и финансирања тероризма
Објављено: 21.02.2021. • 00:50 Аутор: ССПНФТ
Као резултат рада у оквиру Међуинституцијалног тима формираног на националном нивоу, у који је било укључено 84 представника из 25 институција, уз подршку Савјета Европе, израђена је друга Национална процјена ризика од прања новца и финансирања тероризма. Међуинституционалним тимом састављеним од осам радних група (укључујући и групу за процјену ризика од финансирања тероризма), координирала је Финансијско обавјештајна јединица Црне Горе.
Међународни стандарди кроз ревидирану препоруку број 1 ФАТФ-а (Финанциал Ацтион Таск Форце) дефинишу обавезу израде НПР.
НПР је рађена по методологији Свјетске банке, на основу података прикупљених за период 2014-2019. године и представља свеобухватан процес прикупљања и анализе релевантних података са циљем да се процијени степен изложености појединачних сектора и система у цјелини, прању новца и финансирању тероризма, у циљу планског ефикасног ангажовања расположивих финансијских, техничких и људских ресурса у борби против прања новца и финансирања тероризма.
Дакле, НПР представља систематичан процес прикупљања и анализе релевантних података са циљем да се процијени степен изложености државе ризицима од прања новца и финансирања тероризма. Њена сврха је детаљно сагледавање тренутног стања како би се унаприједио систем спрјечавања прања новца и финансирања тероризма у земљи, у смислу ефикасног ангажовања и координације расположивих финансијских, техничких и људских ресурса у борби против прања новца и финансирања тероризма и расподјеле - преусмјеравања расположивих ресурса са оних области гдје се утврди нижи ризик на области утврђеног већег ризика.
Након извршене анализе прикупљених релевантних података ова Национална процјена ризика дала је генералну оцјену - средњи степен ризика од прања новца и низак степен ризика од финансирања тероризма.
До опште оцјене ризика се дошло на основу оцјена пријетњи и рањивости, како појединачних сегмената система, тако и система у цјелини.
У односу на процјене степена рањивости цјелокупног система, може се закључити да су у највећем дијелу утврђене исте рањиве области као у претходној НПР, те да је неопходно у континуитету радити на нормативним организационим и техничким побољшањима, унапрјеђењу сарадње између државних органа, каои сарадње државних органа са обвезницима, едукацији људских ресурса и унапријеђењу статистике и система извјештавања.
Међународни стандарди кроз ревидирану препоруку број 1 ФАТФ-а (Финанциал Ацтион Таск Форце) дефинишу обавезу израде НПР.
НПР је рађена по методологији Свјетске банке, на основу података прикупљених за период 2014-2019. године и представља свеобухватан процес прикупљања и анализе релевантних података са циљем да се процијени степен изложености појединачних сектора и система у цјелини, прању новца и финансирању тероризма, у циљу планског ефикасног ангажовања расположивих финансијских, техничких и људских ресурса у борби против прања новца и финансирања тероризма.
Дакле, НПР представља систематичан процес прикупљања и анализе релевантних података са циљем да се процијени степен изложености државе ризицима од прања новца и финансирања тероризма. Њена сврха је детаљно сагледавање тренутног стања како би се унаприједио систем спрјечавања прања новца и финансирања тероризма у земљи, у смислу ефикасног ангажовања и координације расположивих финансијских, техничких и људских ресурса у борби против прања новца и финансирања тероризма и расподјеле - преусмјеравања расположивих ресурса са оних области гдје се утврди нижи ризик на области утврђеног већег ризика.
Након извршене анализе прикупљених релевантних података ова Национална процјена ризика дала је генералну оцјену - средњи степен ризика од прања новца и низак степен ризика од финансирања тероризма.
До опште оцјене ризика се дошло на основу оцјена пријетњи и рањивости, како појединачних сегмената система, тако и система у цјелини.
У односу на процјене степена рањивости цјелокупног система, може се закључити да су у највећем дијелу утврђене исте рањиве области као у претходној НПР, те да је неопходно у континуитету радити на нормативним организационим и техничким побољшањима, унапрјеђењу сарадње између државних органа, каои сарадње државних органа са обвезницима, едукацији људских ресурса и унапријеђењу статистике и система извјештавања.
На крају документа је представљен акциони план који прати документ, са предлогом мјера и радњи за надлежне органе из система спрјечавања и сузбијања прања новца и финансирања тероризма. Наведене мјере имају за циљ смањење или елиминацију слабости које су утврђене у анализама рањивости система, као и едукацију службеника који учествују у систему борбе против прања новца и финансирања тероризма.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?