60. сједница Владе Црне Горе - 24.02.2022.

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је, на 60. сједници одржаној 24. фебруара 2022. године којом је предсједавао премијер проф. др Здравко Кривокапић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о енергетици с Извјештајем са јавне расправе. Доношењем предложеног прописа успоставља се обавеза маркирања течног горива нафтног поријекла и биогорива који се стављају на тржиште Црне Горе, у циљу даље регулације и развоја тржишта и стварају се услови за његово боље функционисање. У дискусији је наглашено да ће нови правни оквир омогућити боље праћење и контролу трговине овим горивом јер је обезбијеђен систем контроле у свакој фази прометног ланца. Самим тим, спречава се и нелојална конкуренција, чиме ће се допринијети да учесници на тржишту који послују у складу са законом, односно редовно измирују своје фискалне обавезе, имају већи промет и учешће на тржишту, а истовремено се кроз сузбијање нелегалне трговине елиминишу негативни ефекти пословања компанија које у процесу набавке и промета течног горива не измирују своје пореске обавезе. Предложеним измјенама је прописан и поступак избора лица које врши маркирање течног горива нафтног поријекла и биогорива, услови за учешће у поступку јавног надметања и критеријуми за вредновање понуда, као и избор овлашћене лабораторије која провјерава концентрацију  маркера, уколико се у претходном поступку анализе утврди да концентрација маркера није у складу са овим законом. Предвиђена су и додатна права, дужности и овлашћења тржишног инспектора у дијелу који се односи на маркирање ових горива. Поред осталог, предвиђена је и обавеза регистрације односно уписа складишта нафтних деривата и биогорива за сопствене потребе капацитета преко двије тоне и станица за снабдијевање сопствених превозних средстава за које се не издаје лиценца.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о акцизама. У циљу обезбјеђења стабилности цијена нафтних деривата као и заштите животног стандарда грађана усљед њиховог повећања на свјетском тржишту, одредбама предложеног закона даје се могућност Влади да донесе одлуку о умањењу износа акцизе до 20 одсто, за безоловни бензин и гасна уља, на период од мјесец дана. Поред наведеног, предложеним законским рјешењем се редефинише опорезивање бездимних дуванских производа за које би се акциза плаћала по килограму дуванске смјесе, чиме би се осигурала регионална усклађеност, као и стабилност прихода по овом основу. Наиме, висина акцизе на ове производе у периоду од 1. јуна 2022. до 31. децембра 2022. године износила би 100,00 еура по kg, од 1. јануара 2023. до 31. децембра 2023. године 145,00 еура по kg, док би од 1. јануара 2024. године акциза износила 190,00 еура по kg. Предложеним законским рјешењем предвиђа се и увођење акцизе на дуван за жвакање и шмркање чија висина акцизе је планирана у износу од 40,00 еура по kg. Поред наведеног, предложеним законом се уводе у систем опорезивања и нови дувански производи за које се предлаже висина акцизе у износу од 35,00 еура по килограму. Предлаже се и увођење акцизе за производа од пластике за једнократну употребу, у циљу смањења негативних утицаја које њихова употреба има на животну средину.

У оквиру реализације обавеза из процеса приступања Европској унији, Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о патентима с Извјештајем са јавне расправе којим се унапређује правни оквир у области сертификата о додатној заштити за љекове. Предложеним измјенама и допунама се уводи исти ниво заштите носиоца сертификата о додатној заштити за лијекове у Црној Гори као у државама чланицама Европске уније, што ће подстицајно дјеловати на иновације и слободу конкуренције на тржишту. Доношењем овог Закона испуњавају се обавезе предвиђене чланом 75 Споразума о стабилизацији и придруживању и Заједничком позицијом са ЕУ за преговарачко поглавље VII - Право интелектуалне својине.

Донијета је Уредба о условима, начину и динамици спровођења мјера аграрне политике за 2022. годину – АГРОБУЏЕТ. Средства опредијељена Агробуџетом за 2022. годину износе 50,9 милиона еура од чега су издвајања из националног буџета 35,9 милиона еура, што је за 33 одсто више у односу на претходну годину, односно 47 одсто више у односу на 2020. годину.

Влада је донијела Одлуку о престанку важења Одлуке о Измјенама и допунама Детаљног урбанистичког плана „Рекреативно - културна зона на обали ријеке Мораче - јужни дио” у Подгорици. У доношењу Одлуке пошло се од иницијатива Инжењерске коморе ЦГ и удружења архитеката КАНА у којима је наведено да је овај плански документ донијет прије скоро 10 година, под околностима које су 2015. године проблематизоване од стране заинтересоване јавности у вријеме изградње стакленог солитера висине 13 спратова. Инспектор за урбанизам је актом од 7. марта 2016. године утврдио да плански документ није донијет у складу са тада важећим Законом о уређењу простора и изградњи објеката, да грађевинска дозвола инвеститору Нормал тоурс није издата на основу ваљане документације, да урбанистичко-технички услови нијесу издати у складу са планском документацијом и Законом. Поред осталог, оцијењено је и да се овим планским документом уводи преизграђеност и новограња на штету јавног парка, те да се не препознају објекти од значаја за градитељско насљеђе, као што је Хотел Подгорица који је у међувремену добио статус непокретног културног добра од националног значаја.  

Усвојена је Информација о потреби фромирања робних резерви. У Информацији се наводи да Црна Гора од 2003. године нема робне резерве након укидања Закона о робним резервама који је замијенио Закон о интервентним набавкама.  Такође, наводи се да су, у поступку евентуалног поновног формирања робних резерви, могућа два рјешења, односно треће које би било комбинација та два. Прво рјешење би се односило на формирање робних резерви у иностранству. Основна предност овог рјешења огледа се у чињеници да се не би морала основати институција, односно ангажовати људи и значајна средства. Недостатак оваквог рјешења се односи на проблем правовременог допремања и снабдијевања тржишта у случају непредвиђених околности (земљотрес, пандемија, ратно стање и др.) уколико се државне робне резерве налазе у иностранству. Друго рјешење би било оно какво је Црна Гора имала до 2003. године, дакле робне резерве би се набављале унапријед и затим складиштиле на локацијама унутар државе. У том случају би се морала ангажовати додатна квалификована радна снага, која би се у оквиру посебне институције бавила овим питање, и обезбиједити цјелокупна инфраструктура. Највећа предност оваквог рјешења је централизовано вођење робних резерви на државном нивоу, односно постојање самих резерви на територији Црне Горе, што би гарантовало њихову дистрибуцију на најбржи начин. Треће рјешење би се односило на комбинацију два претходна, при чему складишта резерви не би била у самој земљи али би се цјелокупни поступак водио из Црне Горе. У складу са тим задужено је Министарство економског развоја да припреми детаљан пројектни задатак за израду Студије о оправданости формирања робних резерви и достави Влади на одлучивање с обзиром да би евентуална одлука о поступку формирања робних резерви захтијевала измјену законодавства.

У циљу побољшања финансијског положаја пензионера у Црној Гори који је погоршан растом цијена основних животних намјерница, Влада је усвојила Информацију о обезбјеђивању средстава за исплату једнократне помоћи пензионерима у Црној Гори чија је пензија испод просјечне пензије. Укупан износ средстава који је издвојен за ову намјену је 3.887.650,00 еура, чиме би се обезбиједила једнократна помоћ за 77.753 пензионера чија је висина пензије испод просјечне, што је 63,03 одсто од укупног броја пензионера.

Влада је усвојила Информацију о Финансијском плану са програмом рада за 2022. годину ДОО „Скијалишта Црне Горе" Мојковац и дала сагласност на Финансијски план. У Информацији се наводи да су приходи, односно расходи, овог Друшта за 2022. годину планирани у износу од 1,64 милона еура.

Усвојена је Информација о реализацији Закључка број 04-6596/2 од 16. децембра 2021. године. Влада је на сједници одржаној 16. децембра 2021. године, усвојила Информацију о реализацији јавних конкурса за расподјелу средстава за пројекте и програме невладиних организација у 2021. години. Закључком је задужено Министарство јавне управе, дигиталног друштва и медија и Министарство финансија и социјалног старања да до краја јануара текуће године припреме и Влади доставе информацију о реализацији закључака, као и да предложе начин финансирања преосталих обавеза по основу јавних конкурса. На основу добијених података од стране органа државне управе од укупно опредијељених средстава од 3.713.205,40€, износ од 1.009.989,60€, није реализован у претходној години, те је закључено да се износ од 1.009.989,60€ обезбиједи преусмјеравањем и плаћањем из Текуће буџетске резерве.

Влада је усвојила Информацију о учешћу Црне Горе на 59. Бијеналу умјетности у Венецији и закључивању Уговора о закупу изложбеног простора за период 2022- 2024. године и прихватила текст Уговора. У дискусији је наглашено да је претходни уговор истекао, па је неопходно закључити нови за наредне двије године, како би се стекли услови за несметану организацију и реализацију представљања Црне Горе на Венецијанском бијеналу умјетности (2022. година) и архитектуре (2023. година). Уговор предвиђа уплату годишње накнаде за закуп простора у износу од 28.500,00 еура, која се уплаћује у двије једнаке транше. Наведени трошкови, заједно са онима који се односе на уплату накнада за електричну енергију, воду и комуналне услуге, планирани су предлогом буџета Министарства просвјете, науке, културе и спорта за 2022. годину. Потписивањем овог Уговора стварају се услови у за презентацију црногорске савремене умјетности на Бијеналу на којем изложбе организује преко сто држава и које има преко пола милиона посјетилаца.

Ради реализације Програма оспособљавања за рад код послодавца у текућој години, Влада је Заводу за запошљавање одобрила износ од 825.105 еура из Текуће буџетске резерве за 250 лица у трајању од шест мјесеци.

Поред осталог, Влада је донијела Дјелимични Кадровски план органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину.

60. sjednica Vlade Crne Gore (24.02.2022.)

60. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о енергетици с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о акцизама Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о патентима с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
4.Предлог одлуке о одређивању подручја значајно угрожених од поплава Закључци
5.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о измјенама и допунама Детаљног урбанистичког плана „Рекреативно - културна зона на обали ријеке Мораче - јужни дио“ у Подгорици Материјал Закључци
6.Предлог дјелимичног Кадровског плана органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
7.Информација о потреби формирања робних резерви Материјал Закључци
8.Информација о обезбјеђивању средстава за исплату једнократне помоћи пензионерима у Црној Гори чија је пензија испод просјечне пензије Материјал Закључци
9.Информација о Финансијском плану са програмом рада за 2022. годину ДОО „Скијалишта Црне Горе“ Мојковац Материјал Закључци
10.Информација о реализацији Закључка Владе Црне Горе, број: 04-6596/2, од 16. децембра 2021. године Материјал Закључци
11.Информација о учешћу Црне Горе на 59. Бијеналу умјетности у Венецији и закључивању Уговора о закупу изложбеног простора за период 2022-2024 с Предлогом уговора о закупу изложбеног простора за период 2022-2024 Материјал Закључци
12.Кадровска питања Закључци
12.1Предлог за престанак мандата члану Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
12.2Предлог за именовање чланице Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
12.3Предлог за престанак мандата члану Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
12.4Предлог за именовање члана Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки Материјал
12.5Предлог за разрјешење члана Националног савјета за борбу против корупције на високом нивоу Материјал
12.6Предлог за опозив почасног конзула Црне Горе у Кајлу – Велико Војводство Луксембург Материјал
12.7Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за Европску унију у Министарству вањских послова Материјал
12.8Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за ефикасну имплементацију добре јавне управе у Министарству јавне управе Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
13.Предлог закона о потврђивању Споразума о измјенама и допунама Споразума између Владе Црне Горе и Вијећа министара Босне и Херцеговине о граничним прелазима за погранични саобраћај (без расправе) Закључци
14.Предлог уредбе о престанку важења Уредбе о одложеном плаћању пореза на добит правних лица Материјал Закључци
15.Предлог одлуке о образовању Радне групе за припрему и вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији за област правне тековине Европске уније која се односи на преговарачко поглавље 18 – Статистика (без расправе) Материјал Закључци
16.Предлог одлуке о расподјели добити Друштва са ограниченом одговорношћу „Црногорски оператор тржишта електричне енергије“ - Подгорица за 2019. годину и Предлог одлуке о расподјели добити Друштва са ограниченом одговорношћу „Црногорски оператор тржишта електричне енергије“ – Подгорица за 2020. годину (без расправе) Материјал Закључци
17.Извјештај са XI састанка Одбора за стабилизацију и придруживање, који је одржан у форми видео конференције 26. јануара 2022. године (без расправе) Материјал Закључци
18.Извјештај о раду Агенције за инвестиције Црне Горе за 2021. годину (без расправе) Материјал Закључци
19.Извјештај о резултатима преговора ради закључивања Споразума између Црне Горе и Републике Чешке о избјегавању двоструког опорезивања и спрјечавању избјегавања плаћања пореза на доходак с Предлогом споразума (без расправе) Материјал Закључци
20.Предлог платформе за посјету министарке јавне управе, дигиталног друштва и медија мр Тамаре Срзентић Косову, од 27. фебруара до 1. марта 2022. године (без расправе) Материјал Закључци
21.Предлог за преусмјерење буџетских средстава (без расправе) Материјал Закључци
22.Предлог за преусмјерење средстава с потрошачке јединице Министарство финансија и социјалног старања – Текућа буџетска резерва на потрошачку јединицу Управа за статистику (без расправе) Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
23.Предлог мишљења на Предлог закона о измјени и допуни Закона о репрограму пореског потраживања (предлагачи посланице: Јелена Божовић, Јованка Богавац и Милосава Пауновић) (без расправе) Материјал Закључци
24.Захтјев за давање сагласности за исплату накнаде за рад Комисије за контролу насипа од пијеска, израде пјешчане дине на локацији плаже Ада Бојана - Улцињ (без расправе) Материјал Закључци
25.Питања и предлози
25.1Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-4967, од 6. новембра 2020. године Материјал Закључци
25.2Информација о потреби обезбјеђења средстава из Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
25.3Предлог уредбе о условима, начину и динамици спровођења мјера аграрне политике за 2022. годину – АГРОБУЏЕТ Материјал Закључци
25.4Предлог одлуке о измјени Одлуке о утврђивању приоритетних области од јавног интереса и висине средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација у 2022. години Материјал Закључци
25.5Предлог платформе за учешће предсједника Владе Црне Горе проф. др Здравка Кривокапића на V инвестиционом самиту за Западни Балкан у организацији EBRD-а, Лондон, 28. фебруар 2022. године Закључци
Напомена:Материјал за тачке: 4, 13 и 25.5 биће објављен након техничке редакције.

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?