- Влада Црне Горе
Завод за школство Презентација уџбеника „Италијански за међујезичке ...
Презентација уџбеника „Италијански за међујезичке и међукултурне посреднике у Црној Гори”
У организацији Завода за школство, 13. фебруара је одржана презентација уџбеника „Италијански за међујезичке и међукултурне посреднике у Црној Гори”, за професоре италијанског језика у средњим школама и другу заинтересовану стручну јавност. Присутне је уводним обраћањем поздравила директорица Раба Хоџић. Како Завод за школство обавља стручне послове, праћење, анализу и развој образовног система, у свим нивоима општег доуниверзитетског образовања, веома добру сарадњу остварујемо и са факултетским јединицама Универзитета Црне Горе, нагласила је директорица. Захваљујући тој сарадњи, реализовани су бројни пројекти који су умногоме утицали на унапређење и квалитет наставе. Једна таква продуктивна сарадња остварена је са Студијским програмом за италијански језик и књижевност Филолошког факултета Универзитета Црне Горе, која је допринијела унапређењу наставе италијанског језика у школама, додала је она. На крају свог излагања се захвалила свим колегиницама са тог студијског програма које су својим знањем, стручношћу, ентузијазмом, посвећеношћу допринијеле обагаћивању наставног процеса и подизању стандарда учења страних језика.
О уџбенику и начину његовог настанка нешто више су рекле ауторке доц. др Деја Пилетић и др Гордана Лубурић и лекторка мр Сања Богојевић, професорица италијанског језика у ЈУ Гимназија “Слободан Шкеровић”. Како је настао уџбеник, у оквиру којег пројекта се јавила идеја да се креира, о мотивима његовог настанка и који су његови главни циљеви, објаснила је доц. др Деја Пилетић. Нагласила је да је уџбеник настао у оквиру пројекта који је финансирала Европска комисија (Ерасмус+ Рефламе) и који је трајао три године, завршивши се у јуну 2023. године. Циљ његовог покретања је реформа наставе италијанског језика струке на универзитетском нивоу образовања. Рађена су истраживању гдје су студенти нагласили шта они очекују од уџбеника и наставног процеса, како би били способни да започну свој рад на тржишту уз добро познавање језика струке.
О структури уџбеника, његовим дјеловима који доприносе побољшању квалитета наставе, могућностима употребе у настави на средњошколском нивоу, кроз неколико наставних јединица, нешто више је предочила др Гордана Лубардић, једна од ауторки уџбеника. Током излагања нагласила је да су ауторке спремне за све врсте сарадње у виду сугестија, примједби, похвала, како би уџбеник у правом смислу ријечи нашао своје мјесто у образовном систему. Као лектор о својим импресијама и значају уџбеника говорила је мр Сања Богојевић, професорица италијанског језика у ЈУ Гимназији “Слободан Шкеровић”. Она је истакла да је графички, табеларно јасно и прецизно урађен уз коришћење пастелних боја које су пријатне за читање, што је веома важно за ученике и студенте. Додала је како је у књизи савршено интегрисан граматички и лексички дио.
Рецензију уџбеника су урадили: проф. Јулијана Вучо (Универзитет у Београду); проф. Ариела Фабрио (Универзитет у Загребу); проф. Роберто Долце (Университà пер Страниери ди Перугиа). Издавач: Универзитет Црне Горе. Присутнима су ауторке подијелиле и одређени број примјерака уџбеника.