Саопштење са 13. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је, на данас одржаној 13. сједници којом је предсједавао премијер др Дритан Абазовић, утврдила Предлог закона о електронском документу. Одредбама Предлога закона дефинисано је да се интегритет и аутентичност електронског документа осим електронским потписом може потврдити и електронским печатом. Такође, прописан је и поступак претварања документа који није у електронској форми у дигитализовани документ, који као такав може послужити у процесима који се воде код правних и физичких лица и надлежних органа у смислу овог закона и једнак је електронском документу. Предлог закона дефинише дигитализовани документ и начин његове дигитализације и овјере, као и комуникацију између надлежних органа и странака. Овим законом доприноси се додатном унапређењу правног оквира, како би се кроз повећање повјерења у електронски документ, створили услови за његову ширу примјену у правном промету, управним, судским и другим поступцима, што ће резултирати развојем нових електронских сервиса високог нивоа софистицираности.

Донијета је Одлука о Савјету за владавину праваИмајући у виду промјене у организацији државне управе након конституисање нове Владе и кадровске промјене у институцијама надлежним за реализацију обавеза које проистичу из преговарачких поглавља 23 – Правосуђе и темељна права и 24 – Правда, слобода и безбједност, јавила се потреба за доношењем нове Одлуке о Савјету за владавину права на чијем челу ће бити предсједник Владе. У састав Савјета, поред осталих, биће укључен и представник НФ ,,Грађанска алијанса'', који је изабран на основу резултата Јавног позива невладиним организацијама. Одлуком се дефинишу задаци Савјета који проистичу из актуелне фазе преговарачког процеса и то: праћење реализације обавеза из поглавља 23 и 24 у процесу приступања Црне Горе Европској унији, праћење испуњења привремених и завршних мјерила у тим поглављима, као разматрање разлога за кашњење у реализацији обавеза и давање препорука државним органима, органима државне управе и другим органима и институцијама за хитно поступање у циљу реализације обавеза.

Влада је донијела Одлуку о Савјету за сарадњу органа државне управе и невладиних организацијаС обзиром на то да је мандат претходног Савјета истекао у септембру 2021. године, било је неопходно доношење нове Одлуке, како би ово тијело наставило с радом, узимајући у обзир значај његове улоге у процесу припреме и реализације стратегија, прописа и других докумената која су у вези са унапређењем сарадње органа државне управе и невладиних организација и пројеката у овој области. Предсједник Савјета је министар јавне управе, а, осим њега, Савјет чини 12 чланова међу којима су представници органа државне управе, као и представници невладиних организација који се именују се на предлог невладиних организација чија су подручја дјеловања: развој невладиних организација, волонтеризам, заштита лица са инвалидитетом, социјално предузетништво, јавна управа и дигитализација и европске интеграције.

Донијета је Одлука о давању шума у државној својини на коришћење продајом дрвета у дубећем стању у подручним јединицама Пљевља, Гусиње, Петњица, Плав, Беране и Жабљак (санитарна сјеча у 2022. години). У циљу обезбјеђења одрживости газдовања шумама, Одлуком је обухваћено уклањање опожарене дрвне масе настале усљед шумских пожара током прошле године, као и стабала која су оборена у временским непогодама и представљају потенцијалну опасност за оштећење и оболијевање здравих стабала. Продаја дрвета у дубећем стању (санитарна сјеча) спровешће се у поступку јавног надметања (аукцијска продаја) путем Јавног позива.

Влада је донијела Одлуку о продаји дрвних сортимената на шумским стовариштима „Шула“ и „Љубишња“ у подручној јединици Пљевља, „Планиница“ и „Матешево“ у подручној јединици Колашин и „Жупаница“ у подручној јединици Рожаје. Ријеч је о продаји дрвне масе добијене сјечом стабала ради реализације инфраструктурних и инвестиционих пројеката у тим подручним јединицама. Сагласно важећим прописима, спецификоване дрвне сортименте је неопходно што прије продати због могућности настајања штетних посљедица и губљења њихове тржишне вриједности. Продаја ће се спровести у поступку јавног надметања (аукцијска продаја) путем Јавног позива.

Донијета је Одлука о добровољној ликвидацији Друштва са ограниченом одговорношћу „Montenegro Works“. Након детаљних анализа, процијењено је да претежна дјелатност Друштва није у складу са позитивним законским прописима Црне Горе, да је приходно неодрживо, те да је добровољна ликвидација најбољи начин да Држава сачува дио основног капитала који је укупно износио 490.000 еура, с обзиром да Друштво од оснивања није имало прихода и да је за кратко вријеме постојања (од 12. новембра 2021. када је регистровано у ЦРПС) половину почетног капитала утрошило на зараде запослених, а да притом није остварило нити један циљ због ког је основано. Констатовано је и да би Друштво, уколико би му наставило са пословањем, ризиковало да до краја наредне године постане неликвидно. Сходно наведеном, Држава ће, системом добровољне ликвидације сачувати скоро трећину уложеног капитала, док ће дио бити утрошен на исплате отпремнина извршном и финансијском директору, сходно уговорима, као и на формализацију добровољне ликвидације.

Влада је усвојила Информацију о праћењу фискалних ризика привредних друштава у већинском власништву државе. У Информацији се наглашава да је у сарадњи са међународним партнерима јасно идентификована потреба да се редовно праћење пословања привредних друштава у већинском власништву државе мора реформисати. Оцијењено је да улагање у „Montenegro Works“ није резултирало бенефитима са неупитним реформским потенцијалом који би Влади обезбиједио законски модел праћења пословања ових привредних друштава. Стога, одлучено је да се успостави модел заокруженог, регулаторно утемељеног праћења њиховог пословања, као и да се селекција чланова управљања, који вишедеценијским чињењима не обезбјеђују развој привредних друштава, системски измјести из сфере политичких и нетранспарентних утицаја. Предложено је да се макро-механизам за унапређење у овој области реализује формирањем Фискалног савјета Црне Горе, у агенди поступања након усвајања новог Закона о фискалној одговорности. У том смислу, Влада је подржала Министарство финансија у процесу припреме унапређења организационог модела, а с циљем да се унутар ресорног директората реформише Дирекција за праћење фискалних ризика компанија у већинском државном власништву. Поред осталог, задужена су министарства у чијем су ресору ове компаније да, у сарадњи са Министарством финансија, до половине децембра 2022. године припреме процедуру одговорног управљања избором чланова органа управљања привредних друштава у већинском власништву државе и материјал доставе Влади на разматрање и усвајање.

Утврђен је Амандман на Предлог закона о допунама Закона о финансирању политичких субјеката и изборних кампања којим је извршена техничка допуна текста Закона који је већ упућен у скупштинску процедуру.

Влада је размотрила Предлог закона о Црногорској развојној банци, који је Скупштини Црне Горе поднио посланик проф. др Бранко Радуловић и с тим у вези закључила да Скупштини Црне Горе достави Мишљење у тексту који је припремило Министарство финансија. Имајући у виду ставове свих релевантних институција, те питања која су отворена, Влада је закључила да би предложени текст Закона морао бити значајније унапријеђен. Такође је сагласна да треба наставити са јачањем регулаторних и институционалних капацитета и реформом кредитне политике ИРФ-а, а идеју о његовој трансформацији и стварању нове институције на тржишту размотрити у неком од наредних циклуса креирања економске политике, док рјешења треба тражити у сарадњи између Владе и Скупштине.

Усвојен је Извјештај о раду и стању Министарства капиталних инвестиција за 2021. годину.

Влада је усвојила и Извјештај о раду и пословању Јавне установе Службени лист Црне Горе у 2021. години са Извјештајем независног ревизора о ревизији финансијских исказа за годину завршену 31. децембра 2021. године. У Извјештају о раду и пословању у 2021. години дат је сажет приказ стања и постигнутих резултата у протеклој години. У овом извјештајном периоду издато је 146 бројева "Службени лист Црне Горе" у којима је објављено укупно 1962 прописа и других аката, 8 бројева Међународних уговора у којима је објављено 26 аката и 48 бројева Општинских прописа у којима је објављено 2363 аката органа локалне самоуправе. Независни ревизор дао је позитивно мишљење на ревизију финансијских исказа за претходну годину.

Влада је одобрила преусмјеравање средстава у укупном износу од 47.177,90 еура са потрошачке јединице Министарство унутрашњих послова на потрошачку јединицу Управа за катастар и државну имовину. Управа за катастар и државну имовину ће за потребе Министарства унутрашњих послова спровести поступак набавке и уградње намјештаја за потребе ГП Ранче и за потребе адаптираног објекта у Рожајама за потребе Станице граничне полиције Рожаје.

Дата је сагласност за коришћење средстава из Текуће буџетске резерве у износу од 25.000,00 € за реализацију активности утврђених Планом припреме љетње туристичке сезоне за 2022. годину. У захтјеву Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде се наводи да је током туристичке сезоне због изузетно великог броја новоотворених објеката сезонског карактера неопходно појачати инспекцијски надзор Управе за безбједност хране, ветерину и фитосанитарне послове. Усљед недовољног броја инспектора, нужно је њихово прераспоређивање у друге општине, као и ангажовање већег броја службеника и начелника из администрације који испуњавају услове за вршење инспекцијског надзора, што захтијева и обезбјеђивање финансијских средстава за трошкове смјештаја, дневица, горива и опреме за узорковање.

Влада је донијела Одлуку о измјенама и допуни Одлуке о увођењу међународних рестриктивних мјера утврђених одлукама Савјета Европске уније у односу на дјеловања која подривају или угрожавају територијални интегритет, суверенитет и независност Украјине. Доношењем Одлуке Црна Гора се у дијелу заједничке вањске и безбједносне политике у потпуности усклађује са одлукама Савјета Европске уније.

Донијета је Одлука о преносу права располагања на земљишту - непокретности Општини Колашин, без накнаде, ради оставривања јавног интереса - адаптације постојећих и изградње нове каптаже за водоснабдијевање у Мушовића Ријеци - Општина Колашин.

Влада је усвојила Информацију о обавези плаћања трошкова шпедиције, складиштења, лежарине и друго за интервентну набавку 10.500 тона пшенице из 2020. године, односно продату извезену пшеницу. Влада је сагласна да се средства за ову намјену у износу од 148.173,70 еура обезбиједе из текуће буџетске резерве.

Утврђени су амандмани на Предлог закона о измјени и допуни Закона о планирању простора и изградњи објеката којима је извршено правно-техничко усклађивање текста Закона који је већ упућен у скупштинску процедуру.

Влада је донијела Одлуку о престанку важења Одлуке о начину и условима расподјеле новчаних средстава прикупљених донацијама ради ублажавања и сузбијања посљедица насталих усљед епидемије заразне болести COVID-19. Одлуком је предвиђено да се неутрошена новчана средства у износу од 5.160.000 еура преусмјере на Главни рачун државног трезора, а да Министарство финансија изврши њихову расподјелу у оквиру потрошачке јединице Фонд за здравствено осигурање, по спецификацији Министарства здравља и то: ДЗ Цетиње за реконструкцију 330.000 еура, ОБ Котор и ОБ Беране за набавку мамографа укупно 387.200 еура, КЦЦГ за видео ендоскопски стуб са 4К монитором 60.516 еура, ОБ Котор и ОБ Беране за набавку ангио сале 2.202.200 еура, ОБ Бијело Поље за дигитални РТГ и санитетско возило 259.640 еура, СБ Рисан за РТГ апарат, Ц лук и реанимобил 325.246 еура, КЦЦГ за комору за цитостатике и софтвер са лиценцама за докторе 463.000 еура, ОБ Бар за магнетну резонанцу 758.809 еура, КЦЦГ за скрининг за новорођенчад 121.421 еура и ОБ Бар за набавку хитне опреме 251.966 еура.

Влада је усвојила Информацију о потреби обезбјеђивања додатних финансијских средстава за реализацију IPA 2018 програма за област здравства. У Информацији је наведено да, усљед значајног раста цијена грађевинског материјала на тржишту, све приспјеле понуде за двије тендерске процедуре „Извођење радова на изградњи Клинике за инфективне болести и Клинике за дерматовенерологију КЦЦГ“ и „Изградња зграде Центра за контролу и превенцију заразних болести са Оперативним центром за ванредне ситуације“ прекорачују процијењене вриједности, односно опредијељена средства за уговарање и реализацију предметних пројеката. Имајући у виду да је крајњи рок за уговарање за IPA 2018 2. децембар 2022. године, наведени недостатак средстава би могао да угрози благовремену реализацију, тј. Управа јавних радова не може да настави са процесом уговарања док се не обезбиједе недостајућа средства. Након прелиминарне процјене укупан износ средстава који недостаје за реализацију предметних пројеката износи минимум 2 милиона, док ће се тачан износ утврдити након потписивања уговора. С тим у вези, Влада је задужила Министарство финансија да наведена финансијска средства обезбиједити у Капиталном буџету за 2023. и 2024. годину.

Донијета је Одлука о оснивању Националног савјета за анализу и праћење сигурности снабдијевања енергијом и енергентима. Задаци Савјета, сходно Одлуци, су да координира активности ради праћења стања производње и потрошње енергије и резерви енергената, као и да предлаже мјере за несметано снабдијевање енергијом.

Влада је усвојила Информацију о потреби формирања Комисије за утврђивање испуњености обавеза Обавезног радног програма из Уговора о концесији за производњу угљоводоника за блокове 4118-4; 4118-5; 4118-9; 4118-10. У складу са Уговором, компаније Eni Montenegro BV Холандија (Eni) и Novatek Montenegro BV Холандија биле су дужне да доставе Влади безусловну и неопозиву банкарску гаранцију за добро извршење Уговора, издату од пословне банке која је прихватљива за Владу, у износу од по 42.500.000 еура (укупан износ банкарске гаранције је 85.000.000 еура). У складу са одредбама Уговора којим је утврђено да, када се обавезни радни програм за неки период истраживања испуни на начин задовољавајући за орган управе, онда се тај дио Гаранције за обавезни радни програм за период истраживања који је у питању умањује или враћа Концесионарима. Тим поводом, закључено је да се формира Комисија састављена од стручних лица која ће утврдити да ли су Концесионари извршили и у којој мјери обавезе Обавезног радног програма из Уговора.

Поводом учешћа мушке кошаркашке репрезентације на Европском првенству Влада је подржала предлог Министарства спорта и младих да обезбиједи финансијску подршку Савезу, односно сениорској репрезентацији, што ће у редовној процедури бити формализовано на сљедећој сједници Владе.

Поред осталог, Влада је одлучила о више кадровских питања доступних на линку: https://www.gov.me/clanak/saopstenje-o-kadrovskim-pitanjima-sa-13-sjednice-vlade.

13. sjednica Vlade Crne Gore (22.07.2022.)


13. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о електронском документу Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о Савјету за владавину права Материјал Закључци
4.Предлог одлуке о Савјету за сарадњу органа државне управе и невладиних организација Материјал Закључци
5.Предлог одлуке о давању шума на коришћење продајом дрвета у дубећем стању у подручним јединицама Пљевља, Гусиње, Петњица, Плав, Беране и Жабљак (санитарна сјеча у 2022. години) Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о продаји дрвних сортимената на шумским стовариштима „Шула“ и „Љубишња“ у подручној јединици Пљевља, „Планиница“ и „Матешево“ у подручној јединици Колашин и „Жупаница“ у подручној јединици Рожаје Материјал Закључци
7.Предлог одлуке о добровољној ликвидацији Друштва са ограниченом одговорношћу "Montenegro Works" Материјал Закључци
8.Информација о праћењу фискалних ризика привредних друштава у већинском власништву државе Материјал Закључци
9.Предлог амандмана на Предлог закона о допуни Закона о финансирању политичких субјеката и изборних кампања Материјал Закључци
10.Предлог мишљења на Предлог закона о Црногорској развојној банци (предлагач посланик проф. др Бранко Радуловић) Материјал Закључци
11.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства одбране Материјал Закључци
12.Извјештај о раду и стању Министарства капиталних инвестиција за 2021. годину Материјал Закључци
13.Извјештај о раду и пословању Јавне установе Службени лист Црне Горе у 2021. години и Годишњи обрачун Јавне установе Службени лист Црне Горе за 2021. годину са Извјештајем независног ревизора о ревизији финансијских исказа за 2021. годину Материјал Закључци
14.Предлог за преусмјерење средстава с потрошачке јединице Министарство унутрашњих послова на потрошачку јединицу Управа за катастар и државну имовину Материјал Закључци
15.Захтјев за одобрење средстава из Текуће буџетске резерве у износу од 25.000,00 € за реализацију активности утврђених Планом припреме љетње туристичке сезоне за 2022. годину Материјал Закључци
16.Кадровска питања Закључци
16.1Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за извршење кривичних санкција Материјал
16.2Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за извршење кривичних санкција Материјал
16.3Предлог за именовање Савјета за иновације и паметну специјализацију Материјал
16.4Предлог за постављење генералног инспектора у Агенцији за националну безбједност Материјал
16.5Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за спорт у Министарству спорта и младих Материјал
16.6Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства културе и медија Материјал
16.7Предлог за именовање савјетнице предсједника Владе Црне Горе – руководитељке Службе за односе с јавношћу Материјал
16.8Предлог за одређивање пуномоћника представника државног капитала на редовној Скупштини акционара "Castello Montenegro" АД Пљевља Материјал
16.9Предлог за избор чланова Одбора директора "Castello Montenegro" АД Пљевља Материјал
16.10Предлог за разрјешење и именовање два члана Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
17.Предлог одлуке о измјени и допунама Одлуке о увођењу међународних рестриктивних мјера утврђених одлукама Савјета ЕУ у односу на дјеловања која подривају или угрожавају територијални интегритет, суверенитет и независност Украјине (без расправе) Материјал Закључци
18.Предлог одлуке о именовању независног ревизора за ревизију финансијских исказа Агенције за цивилно ваздухопловство за 2021. годину (без расправе) Материјал Закључци
19.Извјештај о стању на тржишту осигурања у Црној Гори за 2021. годину (без расправе) Материјал Закључци
20.Предлог платформе за радну посјету др Јоване Маровић, потпредсједнице Владе за спољну политику, европске интеграције и регионалну сарадњу и министарке европских послова Истанбулу, од 20. до 23. јула 2022. године (без расправе) Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
21.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Владимир Назор“ из Подгорице за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 620 КО Подгорица II, Главни град Подгорица у својини Црне Горе (без расправе) Материјал Закључци
22.Предлог за давање сагласности за установљење права службености на непокретности у својини Црне Горе у корист правног лица „Браћа Деспот“ д.о.о. Подгорица и то на дијелу катастарске парцеле број 2549, уписане у листу непокретности број 287, КО Гољемади, Главни град Подгорица с Предлогом уговора о установљењу права службености (без расправе) Материјал Закључци
23.Питања и предлози
23.1Предлог одлуке о преносу права располагања на земљишту - непокретности Општини Колашин, без накнаде, ради оставривања јавног интереса - адаптације постојећих и изградње нове каптаже за водоснабдијевање у Мушовића Ријеци - Општина Колашин Материјал Закључци
23.2Информација о обавези плаћања трошкова шпедиције, складиштења, лежарине и друго за интервентну набавку 10.500 т пшенице из 2020. године, односно продату извезену пшеницу, коју је Министарству финансија доставила Управа за катастар и државну имовину Материјал Закључци
23.3Предлог амандмана на Предлог закона о измјени и допуни Закона о планирању простора и изградњи објеката Материјал Закључци
23.4Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о начину и условима расподјеле новчаних средстава прикупљених донацијама ради ублажавања и сузбијања посљедица насталих усљед епидемије заразне болести COVID-19 Материјал Закључци
23.5Информација о потреби обезбјеђивања додатних финансијских средстава за реализацију IPA 2018 програма за област здравства Материјал Закључци
23.6Предлог платформе за радну посјету министра вањских послова Црне Горе Ранка Кривокапића Републици Италији, 25 – 29. јула 2022. године Материјал Закључци
23.7Предлог одлуке о оснивању националног савјета за анализу и праћење сигурности снабдијевања енергијом и енергентима Материјал Закључци
23.8Информација о потреби формирања комисије за утврђивање испуњености обавеза обавезног радног програма из уговора о концесији за производњу угљоводоника за блокове 4118-4; 4118-5; 4118-9; 4118-10 Материјал Закључци
23.9Усмена информација о потребама Министарства одбране у вези ангажмана на гашењу пожара
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?