Саопштење са 23. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је на данас одржаној 23. сједници, којом је предсједавао предсједник Владе др Дритан Абазовић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о техничким захтјевима за производе и оцјењивању усаглашености. Измјенама се приступило због ускладивања са европским прописима којима се утврђује заједнички оквир за трговину производима, чиме се испуњава једно од три мјерила за привремено затварање преговарачког поглавља 1 – Слобода кретања роба. Измјене се односе на допуну терминологије која је у основном тексту Закона дјелимично усклађена, као и уношењу ‚‚мултилатералне клаузуле" којом се прихвата да се без додатних ограничења на тржиште Црне Горе испоручују производи који су испоручени на заједничко тржиште ЕУ, Републике Турске и земаља потписница EFTA Споразума. Доношењем овог Закона се повећавају могућности пласирања производа црногорских производача на заједничко тржиште, чиме се стварају повољни услови за директне стране инвестиције и развој постојеће индустријске производње.

Утврђен је Предлог закона о потврђивању споразума између Владе Црне Горе и Владе Републике Кореје о економској сарадњи. Потписивањем Споразума се омогућава интензивирање сарадње у специфичним економским областима које су означене као обострано корисне, чиме се успоставља адекватан правни оквир за њено јачање. Као један од кључних разлога за закључивање Споразума истиче се стварање услова за даљи развој сарадње у области индустрије, пољопривреде, шумарства и рибарства, енергетике, истраживања и развоја, грађевинске индустрије, саобраћаја, бродоградње и логистике, заштите животне средине, туризма, промоције инвестиција, сарадње малих и средњих предузећа, информационе технологије, обуке у подручјима од заједничког интереса, као и другим областима. Споразум се заснива, како на јачању постојеће билатералне економске сарадње, тако и на идентификовању новог пословнг и институционалног амбијената.

Влада је утврдила Предлог закона о потврђивању измјена Мултилатералног споразума између Европске заједнице и њених држава чланица, Републике Албаније, Босне и Херцеговине, Републике Бугарске, Републике Хрватске, бивше Југословенске Републике Македоније, Републике Исланд, Црне Горе, Краљевине Норвешке, Румуније, Републике Србије и Мисије привремене управе Уједињених нација на Косову о успостављању заједничког европског ваздухопловног подручја (ECAA Споразум). Имајући у виду динамичан развој ваздушног саобраћаја који за посљедицу има честе измјене постојећих и доношење нових регулатива којима се уређују питања из области цивилног ваздухопловства, Европска комисија је донијела нови ажурирани Анекс I ECAA Споразума. Циљ закључивања Споразума је обједињавање прописа и правила међународног цивилног ваздухопловства и формирање заједничког европског ваздухопловног подручја које подразумијева обавезу примјене заједничких и са европском регулативом усаглашених прописа из области сигурности ваздухопловства, управљања ваздушним саобраћајем, животне средине и буке, социјалних аспеката, заштите корисника и питања опорезивања енергетских производа и електричне енергије. Доношењем предложеног Закона, Црна Гора ће ускладити националну регулативу са прописима у Анексу I ECAA Споразума.

Донијета је Одлука о допуни Одлуке о специјалном додатку. У складу са Законом о зарадама запослених у јавном сектору, допуна Одлуке предвиђа повећање у висини од 30% основне зараде за полицијског службеника у финансијско-обавјештајној јединици.

Влада је донијела Одлуку о измјенама Одлуке о образовању Националног савјета за одрживи развој. Измјенама Одлуке приступило се ради усклађивања са новом организацијом државне управе. Савјет ће умјесто 34, сада имати 39 чланова.

Донијета је Одлука о измјени и допуни Одлуке о давању шума на коришћење продајом дрвета у дубећем стању у подручним јединицама Пљевља, Гусиње, Петњица, Плав, Беране и Жабљак (санитарна сјеча у 2022. години). Измјена и допуна Одлуке је урађена из разлога што је у току 2022. године извршена дознака санитарних стабала у наведеним подручним јединицама у којима је дошло до штета изазваних сњегом. Основ за утврђивање почетне цијене дрвета које је предмет продаје у дубећем стању, чине квалитет дозначене бруто дрвне масе санитарних стабала, отвореност шумских путева, дужина транспортних дистанци и други параметри дефинисани Законом о шумама. Давање шума на коришћење продајом дрвета у дубећем стању спровешће се у поступку јавног надметања путем Јавног позива (тендерском продајом). Доношењем ове Одлуке Управа за газдовање шумама и ловиштима моћи ће да благовремено изврши продају дрвета и тиме избјегне могуће ризике са аспекта заштите шума као и могућност пропадања вриједности дрвних сортимената усљед стајања у шуми.

Влада је донијела Одлуку о изради измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Пљевља и Одлуку о одређивању руководиоца израде измјена и допуна ПУП-а Општине Пљевља и висини накнаде за руководиоца и стручни тим. Измјене и допуне ПУП-а ће се радити за цјелокупну територију Пљеваља, а за ту намјену ће се из Буџета обезбиједити 75.000 еура. Основни циљ израде измјена и допуна ПУП-а је стварање планског и формалног основа за обезбјеђење одрживог развоја који представља један од најважних изазова политике уређења простора. Ово се првенствено односи на прецизно и јасно дефинисање природних и створених развојних потенцијала, планирање рационалног коншћења простора, у складу са економским, социјалним, еколошким и културно историјским развојем, те прописивање смјерница за унапређење квалитета изграђеног простора и јасних правила грађења.

Донијета је Одлука о изради измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Жабљак и Одлуку о одређивању руководиоца израде измјена и допуна ПУП-а Општине Жабљак и висини накнаде за руководиоца и стручни тим. Документом, за чију израду ће се из Буџета издвојити 75.000 еура, биће обухваћена читава територија Општине. Програмским задатком је предвиђено да се, након свеобухватне анализе постојећег стања, створе плански предуслови за одрживи развој природних и других добара као најзначајнијег потенцијала, што подразумијева да буду у функцији развоја конкурентне и препознатљиве локалне економије - туризма, пољопривреде, шумарства, услуга и других компатибиних дјелатности, као и ревитализације укупне демографске структуре.

Влада је донијела Одлуку о изради измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Сутоморе – Центар, општина Бар и Одлуку о одређивању руководиоца израде измјена и допуна ДУП-а Сутоморе – Центар, општина Бар и висини накнаде за руководиоца и стручни тим. Измјене и допуне се раде у границама постојећег плана, а за ту сврху из Буџета ће се исплатити 40.000 еура. Измјенама се приступа у циљу преиспитивања цјелокупног обухвата и изналажења бољег урбанистичког рјешења, посебно у дијелу инфраструктуре, као и отклањање одређених недостатака који су констатовани током спровођења Плана, а који утичу на његову функционалну примјену.

Утврђен је Нацрт локалне студије локације "Доњи Штој" Општина Улцињ са Програмом одржавања јавне расправе, у трајању од 15 радних дана. Подручје планског документа припада приобалном подручју Општине површине 2690 ha и обухвата насеље Доњи Штој, Велику плажу и Аду Бојану. Према Програмском задатку, циљ израде ЛСЛ је стварање просторно планских предуслова за развој туризма, легализацију постојећих нелегалних објеката, сузбијање неконтролисаног ширења насеља, формирање идентитета насеља, побољшање садржаја друштвеног стандарда и комуналне инфраструктуре. Основне концепцијске поставке развоја подручја базиране су на принципима рационалног коришћења природних ресурса, ограничавањем даље изградње, формирања насељске структуре са свим потребним садржајима и функцијама и утврђивање режима коришћења простора који подржава слику и урбани контекст окружења. С тим у вези, задужено је Министарство екологије, просторног планирања и урбанизма да јавну расправу о Нацрту организује у складу са утврђеним Програмом и да након тога припреми и Влади достави Предлог ЛСЛ, с Извјештајем о спроведеној јавној расправи.

Влада је усвојила Извјештај Групе земаља за борбу против корупције (GRECO) о евалуацији за Црну Гору у оквиру V круга евалуације на тему Спречавање корупције и унапређивање интегритета у оквиру органа централне власти (на највишим извршним функцијама) и агенција за спровођење закона. Извјештај, како се наводи има за циљ да идентификује слабости које треба ријешити, добре стандарде који постоје или су у изради, као и да помогне органима власти у Црној Гори да ојачају своје напоре на превенцији корупције, у складу са GRECO стандардима. Имајући у виду налазе Извјештаја, GRECO је упутио конкретне препоруке Црној Гори, уз позив органима власти да до 31. децембра 2023. године поднесу извештај о предузетим мјерама за спровођење препорука.

Усвојена је Информација о начину и процедурама за набавку и дистрибуцију производа у складу са предвиђеним Планом интервентних набавки. У Информацији се наводи да је Влада на сједници од 17. марта 2022. године, доњела План интервентних набавки, у условима озбиљних поремећаја на тржишту за 2022. годину, којим се омогућава стварање неопходних претпоставки за обезбјеђење континуитета снабдијевања тржишта Црне Горе пшеницом, основним пшеничним производима, јестивим уљем, шећером и другим производима који су неопходни за задовољење основних потреба становништва.

Влада је усвојила Информацију о процесу приступања Црне Горе Програму Европске уније „Дигитална Европа“. У оквиру дугорочног буџета Европске уније за период 2021-2027, Европска комисија је предложила нови програм "Дигитална Европа", за изградњу дигиталних капацитета и инфраструктуре, те подршку дигиталном јединственом тржишту, са планираним укупним буџетом од 7,5 милијарди еура. Програм "Дигитална Европа" је фокусиран на увођење дигиталне технологије у јавну управу, за грађане и за привреду, са циљем да убрза економски опоравак и обликује дигиталну трансформацију европског друштва и привреде, доносец́и користи свима. Како се наводи у Информацији, Програм "Дигитална Европа" ц́е обезбиједити стратешко финансирање, као одговор на конкретне изазове, подржавајуц́и пројекте у пет кључних области, и то сајбер безбједности, дигиталне вјештине, супер рачунарства, вјештачке интелигенције и обезбјеђивања широке употребе дигиталних технологија у привреди и за грађане, укључујуц́и и дигиталне иновативне хуб-ове. У циљу интензивирања активности приступања Црне Горе овом Програму, задужено је Министарство јавне управе да формира Преговарачки тим  који би чинили представници министарстава економског развоја и туризма, европских послова, науке и технолошког развоја и вањских послова.

Донијети су кадровски планови за Министарство правде и Генерални секретаријат Владе за 2022. годину. У дискусији је наглашено да правилници о систематизацији представљају израз реалних потребе за одређеним бројем запошљених службеника и намјештеника, док се кадровским плановима утврђују могућности попуњавања радних мјеста за текућу годину, у складу са планираним буџетом и стогом законском процедуром.

Влада је дала сагласност за коришћење средстава Текуће буџетске резерве. Тим поводом, задужено је Министарство финансија да из средстава Текуће буџетске резерве, за покриће дијела трошкова, уплати 10.000 еура Џудо клубу „Црногорац’’ за организацију Међународног џудо турнира ‚‚Трофеј Пријестонице’’ и 30.000 еура Боксерском савезу за организацију Европског првенства за жене сениорке, у складу са правилима помоћи мале вриједности.

Усвојена је Информација о спровођењу преговарачког поступка без претходног објављивања позива за јавно надметање за набавку горива за потребе државних органа. У Информацији је наведено да се Управа за катастар и државну имовину, усљед сајбер напада, сусријеће са низом потешкоћа у раду јер јој је у дужем периоду био онемогућен приступ Електронском систему јавних набавки. Такође, Управа је у обавези да након усвајања ребаланса буџета измијени План централизованих јавних набавки, што изискује додатне рокове, па све наведено додатно пролонгира рокове за спровођење отворених поступака јавних набавки, што би проузроковало озбиљне блокаде у раду државне управе. У дискусији је истакнуто да набавка енергената представља један од приоритетних поступака, а њено одлагање би могло довести до немогућности функционисања рада државних органа, са посебним акцентом на рад васпитно-образовних установа на сјеверу, с обзиром да почиње сезона гријања. Тим поводом задужена је Управа за катастар и државну имовину да спроведе преговарачки поступак без претходног објављивања позива за јавно надметање, у складу са Законом о јавним набавкама, уз поштовање начела конкурентности и изврши набавку горива за потребе државних органа, процијењене вриједности 1.094.363,81 еура са урачунатим ПДВ-ом.

Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку: https://www.gov.me/clanak/saopstenje-o-kadrovskim-pitanjima-sa-23-sjednice-vlade-crne-gore.

https://flic.kr/s/aHBqjAaY5c

23. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о техничким захтјевима за производе и оцјењивању усаглашености Материјал Закључци
3.Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Владе Републике Кореје о економској сарадњи Материјал Закључци
4.Предлог закона о потврђивању измјена Мултилатералног споразума између Европске Заједнице и њених држава чланица, Републике Албаније, Босне и Херцеговине, Републике Бугарске, Републике Хрватске, Бивше Југословенске Републике Македоније, Републике Исланд, Црне Горе, Краљевине Норвешке, Румуније, Републике Србије и Мисије привремене управе Уједињених нација на Косову о успостављању заједничког европског ваздухопловног подручја (ECAA Споразум) Материјал Закључци
5.Предлог одлуке о допуни Одлуке о специјалном додатку Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о образовању Националног савјета за одрживи развој („Службени лист ЦГ“, број 11/22) Материјал Закључци
7.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о давању шума на коришћење продајом дрвета у дубећем стању у подручним јединицама Пљевља, Гусиње, Петњица, Плав, Беране и Жабљак (санитарна сјеча у 2022. години) Материјал Закључци
8.Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Пљевља и Предлог одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Пљевља и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Материјал Закључци
9.Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Жабљак и Предлог одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Жабљак и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Просторно - урбанистичког плана Материјал Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Жабљак и Предлог одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Жабљак - закључци
10.Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Сутоморе-центар“, општина Бар и Предлог одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Сутоморе-центар“, општина Бар и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Материјал Закључци
11.Нацрт локалне студије локације „Доњи Штој“ Општина Улцињ са Предлогом програма одржавања јавне расправе Материјал Закључци
12.Информација о начину и процедурама за набавку и дистрибуцију производа у складу са предвиђеним Планом интервентних набавки Материјал Закључци
13.Информација о процесу приступања Црне Горе Програму Европске уније „Дигитална Европа“ ("Digital Europe") Материјал Закључци
14.Нацрт појединачног кадровског плана за Министарство правде за 2022. годину Материјал Нацрт појединачног кадровског плана за Министарство правде за 2022. годину - закључци
15.Нацрт појединачног кадровског плана за Генерални секретаријат Владе за 2022. годину Материјал Закључци
16.Предлог правилника о измјени Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства науке и технолошког развоја Материјал Закључци
17.Кадровска питања Закључци
17.1Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за међународну трговинску и економску сарадњу у Министарству економског развоја и туризма Материјал
17.2Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за европске интеграције и ЕУ фондове у Министарству економског развоја и туризма Материјал
17.3Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за управни поступак и израду прописа из области туризма и угоститељства у Министарству економског развоја и туризма Материјал
17.4Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за биомедицину и трансплантацију у Министарству здравља Материјал
17.5Предлог за именовање Савјета за права дјетета Материјал
17.6Предлог за престанак мандата генералног директора Генералног директората за НАТО и политику безбједности у Министарству вањских послова Материјал
17.7Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералног директора Директората за ЕУ интеграције, међународну сарадњу и климатске промјене у Министарству екологије, просторног планирања и урбанизма Материјал
17.8Предлог за престанак мандата генералног директора Директората за инвестиције у туризму у ранијем Министарству економског развоја Материјал
17.9Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за инвестиције и развој конкурентности у туризму у Министарству економског развоја и туризма Материјал
17.10Предлог за одређивање вршитељке дужности директорице Управе за инспекцијске послове Материјал
17.11Предлог за разрјешење државног секретара у Министарству здравља
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
18.Информација о припреми Предлога пројекта са Међународном организацијом рада (МОР) ESAP 2 у вези евалуације ефеката нове пореске политике, која је наступила са измјенама минималне зараде, усвојеним кроз Закон о буџету Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
19.Извјештај о реализованим инвестиционим и другим активностима по основу Уговора о дугорочном закупу локалитета острво Ластавица са тврђавом „Мамула“, Херцег Нови за 2020. и 2021. годину Материјал Закључци
20.Извјештај о реализованим инвестиционим и другим активностима по основу Уговора о закупу и изградњи, који се односи на „Луштица Development“ АД Тиват, општина Тиват – пројекат Луштица Bay за 2020. и 2021. годину Материјал Закључци
21.Извјештај о реализованим инвестицијама за 2020. и 2021. годину у вези са дугорочним закупом локалитета планинског центра „Колашин 1600“ Материјал Закључци
22.Предлог платформе за учешће министарке науке и технолошког развоја проф. др Биљане Шћепановић на Cross Border Coworking конференцији, 10. и 11. октобра 2022. године, Јахорина, Босна и Херцеговина Материјал Закључци
23.Предлог платформе за учешће министра вањских послова Црне Горе Ранка Кривокапића на састанку министара вањских послова у оквиру Берлинског процеса, Берлин, Савезна Република Њемачка, 21. октобар 2022. године Материјал Закључци
24.Предлог за преусмјерење средстава са потрошачке јединице Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде на потрошачку јединицу Управа за катастар и државну имовину Материјал Закључци
25.Предлог за коришћење средстава Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
26.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 15 Закона о парничном поступку („Службени лист Републике ЦГ“, бр. 22/04 и 76/06 и „Службени лист ЦГ“, бр. 48/15, 51/17, 34/19 и 76/20), коју су поднијели Богдан Малавразић, Блага Јововић Шћепановић, Александра Лучић, Гордана Разић, Ена Нокић, Јелена Јовановић, Балша Кнежевић, Малик Ковачевић, Сара Мартиновић и Ања Тичић, из Подгорице Материјал Закључци
27.Предлог програма рада и финансијског плана ДОО „Project-Consulting“ за 2022. годину Материјал Закључци
28.Захтјев за давање сагласности за покретање поступка попуне радних мјеста у Управи за безбједност хране, ветерину и фитосанитарне послове, која нису предвиђена Дјелимичним кадровским планом органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
29.Предлог за давање сагласности ЈУ Средња мјешовита школа „Братство-јединство“ из Улциња за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 4225 КО Улцињ, општина Улцињ у својини Црне Горе Материјал Закључци
30.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Лука Симоновић“ из Никшића за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 771 КО Никшић, општина Никшић у својини Црне Горе Материјал Закључци
31.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Радојица Перовић“ из Подгорице за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 1771 КО Толоши, Главни град Подгорица у својини Црне Горе Материјал Закључци
32.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Штампар Макарије“ из Подгорице за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 4336 КО Подгорица I, Главни град Подгорица у својини Црне Горе Материјал Закључци
33.Питања и предлози
33.1Предлог платформе за учешће делегације Министарства спорта и младих Црне Горе коју ће предводити министар Василиие Лалошевић на Седамнаестој конфетенцији министара надлежних за област спорта коју организује Савјет Европе у сарадњи са Министарством омладине и спорта Турске, од 25. до 27. октобра 2022. године, у Анталији, Турска Материјал Закључци
33.2Информација о спровођењу преговарачког поступка без претходног објављивања јавног позива за јавно надметање за набавку горива за потребе државних органа, коју је Министарству финансија доставила Управа за катастар и државну имовину Материјал Закључци
33.3Предлог платформе за учешће министра унутрашњих послова Филипа Аџића, на састанку министара унутрашњих послова у оквиру Берлинског процеса, Берлин, 20. октобар 2022. године Материјал Закључци
33.4Информација у вези уписа три кандидата припадника мањинских националних заједница и кандидаткиње на Полицијској академији у Даниловграду Материјал Закључци
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?