Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Учешће Заступнице на округлом столу на тему "СКY апликација - појава и изазови у пракси"

Дана 7. и 8. јула 2023. године, у хотелу „Палас“ у Петровцу, у оквиру пројекта Сузбијање тешких облика криминалитета на Западном Балкану ИПА 2019, који је кофинансиран од стране Европске уније, одржава се округли сто на тему „SKY апликација - појава и изазови у пракси“, у организацији Министарства правде Црне Горе, а уз подршку Деутсцхе Геселлсцхафт фüр Интернатионале Зусамменарбеит („GIZ“), Министарства унутрашњих послова Републике Италије и Центра за међународну правосудну сарадњу („CILC“), на којем учествује и г-ђа Валентина Павличић, Заступница Црне Горе пред Европским судом за људска права.

Заступница је у оквиру панел дискусије, представила учесницима релевантне међународне стандарде поступања са доказима, у складу са праксом Европског суда за људска права и истакла да је у досадашњој пракси Суд у Стразбуру развио неколико критеријума односно мјера заштите приликом тајног надзора комуникација, који морају бити предвиђени унутрашњим правом како би се избјегле злоупотребе.

У том смислу, Европски суд испитује да ли домаће законско рјешење на основу кога је одређен тајни надзор јасно дефинише: природу и врсту кривичних дјела у погледу којих је одређен надзор; категорију лица чија комуникација може бити надзирана; трајање надзора; поступак за приступ, испитивање, коришћење и чување прибављених података; мјере предострожности које треба предузети приликом преношења података другим субјектима; околности под којима прибављени подаци могу или морају бити избрисани или уништени. У скоријој пракси, ови критеријуми су додатно проширени захтјевима за: контролом примјене тајног надзора од стране независног тијела; обавјештавањем лица која су била под надзором; постојањем ефикасног правног средства којим би се оспоравала основаност надзора.

Коначно, неспорно је да је откривање и пресријетање комуникационих платформи EncroChat i Sky ECC допринијело откривању и спрјец̌авању многих кривиц̌них дјела, с̌то у складу са ставом 2 ц̌лана 8 Конвенције ц̌ини оправданим задирање јавних власти у право појединаца на неповредивост комуникације. Јасно је и да су мјерама надзора остварени легитимни циљеви зас̌тите националне и јавне безбједности, спрјец̌авања нереда и криминала, права и слобода других. Оно с̌то је спорно јесте да ли је ово „задирање“ обављено у складу са законом и захтјевима које је Европски суд дефинисао у својој досадас̌њој пракси, посебно имајуц́и у виду да примијењеним мјерама није само пресријетана комуникација припадника организованих криминалних група, вец́ и свих корисника EncroChat и Sky ECC апликација.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?