57. сједница Владе Црне Горе - 02.02.2022.

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је, на 57. сједници одржаној 2. фебруара 2022. године којом је предсједавао премијер проф. др Здравко Кривокапић, утврдила Предлог закона о структурним мјерама и додјели државне помоћи у рибарству и аквакултури. Доношење овог Закона је неопходно ради усклађивања са правном тековином Европске уније, у циљу примјене програма подршке за сектор рибарства, уз подјелу надлежности и успостављање процедура какве су дефинисане прописима ЕУ. Оцијењено је да ће предложена законска рјешења допринијети развоју рибарског сектора и створити боље услове за додјелу средстава подстицаја корисницима. Закон дефинише и државну помоћ која се базира на подршци из националног буџета и буџета локалних самоуправа, као и начин и услове додјеле и вођење евиденције. 

У складу са Законом о концесијама, Влада је донијела Уредбу о начину утврђивања концесионе накнаде за привредно друштво или правно лице које користи водну акумулацију и/или водоток за производњу електричне енергије у хидроелектранама. Доношењем овог прописа се стварају услови за оцјену поднијетих захтјева за давање концесије и за закључење уговора о концесији са привредним друштвима или правним лицима, која користе водну акумулацију и/или водоток за производњу електричне енергије у хидроелектранама, а која нијесу у режиму концесија. Примјеном Уредбе ће се привредни субјекти који немају закључен уговор о концесијама за коришћење природних богастава увести у систем концесија и плаћања концесионе накнаде и изједначиити са статусом постојећих и будућих концесионара, чиме се  спречава нелојална конкуренција у овој области. Ова обавеза се односи на друштва у којима држава и/или општина има већинско власништво, као и на друштва у којима већинско власништво има привредно друштво или правно лице у већинском власништву државе и/или општине. 

Влада је усвојила Информацију о статусу реализације пројекта обилазнице око Будве на траси Брзе саобраћајнице дуж црногорског приморја. У Информацији се наводи да су, кроз механизам Инвестиционог оквира за Западни Балкан, за израду Идејног пројекта и Елабората процјене утицаја на животну средину и друштво за цијелу обилазницу у дужини од око 30 км, и израду Главног пројекта и Елабората процјене утицаја на животну средину и друштво и тендерске документације за средишњу дионицу у дужини од око 11,3 км, обезбијеђена бесповратна средства у вриједности од 4.614.200 еура, чија реализација је започела 8. јула 2019. године. Констатује се да индикативни рокови за завршетак појединих фаза не могу бити испоштовани јер су преамбициозно постављени, имајући у виду досадашњу динамику и потребу сагледавања приоритета реализације капиталних инфраструктурних пројеката у предстојећем средњорочном периоду, што је посебно актуелизовано посљедицама пандемије COVID-19. Због тога је Европска комисија обавијестила да се повлаче бесповратна новчана средства, намијењена за кофинансирање изградње обилазнице око Будве, уз напомену да се може поново аплицирати онда када се стекну услови, и то за 40 % од процијењене вриједности изградње, у складу са садашњом Методологијом Инвестиционог оквира за Западни Балкан. Ранијом Метологијом је било предвиђено одобравање 20 % од процијењене вриједности изградње. Приближнија процијењена вриједност изградње ће се знати по завршетку израде Идејног пројекта обилазнице око Будве. 

Усвојена је Информација о захтјеву за одобрење промјене кредитних услова - продужења грејс периода по Уговору о кредиту између „Монте-пут-а“ д.о.о. Подгорица и Инвестиционо развојног фонда Црне Горе А.Д., бр. 3160 од 20.05.2019. године. Влада је компанији „Монте-пут“ повјерила праћење изградње система за трајно напајање електричном енергијом дионице Смоковац-Матешево аутопута Бар-Бољаре, за што се компанија кредитно задужила код ИРФ-а, у износу од 38.232.451 еура, са грејс периодом од 36 мјесеци и 96 мјесеци за отплату кредита. Изградња система за трајно напајање везана је за динамику радова компаније CRBC, као главног извођача радова, те је због кашњења ових радова каснила и реализација наведеног пројекта. Такође, на динамику извођења електро радова утицали су и неријешени имовинско правни односи на појединим позицијама радова. Динамика радова у протеклом периоду је значајно побољшана, па се завршетак радова на реализацији пројекта електро напајања очекује до краја фебруара 2022. године, а у току су тестирања и завршна испитивања опреме. Имајући у виду наведене разлоге, Влада је дала сагласност да „Монте-пут“ поднесе захтјев ИРФ-у за продужење грејс периода до 31.12.2022. године, до када би требало да се заврши поступак примопредаје објеката електроенергетске инфраструктуре ЦЕДИС-у и ЦГЕС-у, те самим тим, а сходно потписаним уговорима, и преузимање кредита код ИРФ-а од стране поменутих привредних субјеката. 

Влада је усвојила Информацију о спроведеним активностима у поступку давања концесије за коришћење воде из акумулације Отиловићи за изградњу мале хидроелектране. У поступку давања концесије Електропривреди Црне Горе за коришћење воде из акумулације Отиловићи, у складу са Закључком Владе од 26. новембра 2021. године, Тендерска комисија је констатовала да ЕПЦГ понуду није доставила у форми прописаној Тендерском документацијом, те је понуду одбацила као неисправну. С тим у вези, задужено је Министарство капиталних инвестиција да затражи од ЕПЦГ да поново достави понуду у складу са Законом о концесијама и усвојеним Концесионим актом, како би се створили услови да се овај пројекат реализује. 

Усвојена је и Информација о начину одређивања финансијских средстава неопходних за израду планских докумената и стратешке процијене утицаја на животну средину. 

Влада је донијела План обука државних и локалних службеника и намјештеника за 2022. годину. У расправи је наглашено да су државни органи по први пут самостално планирали потребе за даљим стручним оспособљавањем и усавршавањем службеника и намјештеника. Извјештај о спроводеној анализи потреба за обуком доставило је 39 органа, односно 66% органа, од укупно 59 државних органа који су били обухваћени овом анализом. Активност је спроведена након утврђивања предлога буџета за 2022. годину што је онемогућило квалитетно планирање стварних потреба за обуком. С обзиром на наведено, Управа за кадрове ће спроводити обуке сходно расположивим финансијским средствима, у складу са утврђеним Планом обука државних службеника и намјештеника, а према приоритетним областима и приоритетним циљним групама. За обуке државних органа у организацији Управе за кадрове, које буду излазиле из оквира опредијељених буџетских средстава, Управа за кадрове ће тражити од Владе трансфер новчаних средстава са ставке Буџета тог органа која се односи на стручно оспособљавање и усавршавање државних службеника, или да се посебним уговором регулишу обавезе тог органа и обавезе Управе за кадрове, када је у питању реализација обуке. 

Усвојена је измјена Закључка од 29. децембра 2021. године, којом се задужује Министарство финансија и социјалног старања да, у циљу помоћи превозницима по спецификацији коју достави МКИ, уплати износ од по 500 еура по лиценцираној возној јединици (аутобуси) са текуће буџетске резерве. Плаћање ће се извршити након спроведеног поступка по јавном позиву за једнократну помоћ превозницима у друмском саобраћају. Тиме се опредјелјују додатна средства поред претходно обезбјеђених 330.000 еура, које је МКИ на основу остварених уштеда у 2021. години пренијело у Буџет. 

Влада је донијела Уредбу о повјеравању дијела послова из надлежности Министарства капиталних инвестиција Јавној установи Завод за геолошка истраживања. Имајући у виду да, у складу са Уредбом о организацији и начину рада државне управе, Министартсво капиталних инвестиција између осталог врши и послове припреме прописа из области рударства, геологије, угљоводоника, концесија из надлежности Министарства, а да се с обзиром на природу наведених послова, чије обављање захтијева специјализована и стручно профилисана знања којима располаже ЈУ Завод за геолошка истраживања, мора обезбиједити континуитет у њиховом вршењу, Влада је одлучила да послове наведене у Уредби повјери ЈУ Завод за геолошка истраживања. 

Усвојена је Одлука о измјенама Одлуке о предузимању привремених мјера усљед појаве епидемије заразне болести COVID-19 од већег епидемиолошког значаја. 

Влада је усвојила Информацију о закључивању Споразума о сарадњи на реализацији програма образовања и пројеката у области ИТ сектора, између Министарства јавне управе, дигиталног друштва и медија, Универзитета Црне Горе и ICT Cortex. У Информацији се наводи да је сарадња између Министарства и Универзитета успостављена Меморандумом закљученим 2021. године, који представља примјер добре сарадње академске заједнице и јавне управе коју карактерише партнерство засновано на међусобном разумијевању и садржајној сарадњи на принципима заједничког дјеловања у областима научно­образовне, истраживачке дјелатности и стручног савјетовања. Наставак успостављене сарадње проширује се на приватни сектор, потписивањем Споразума о сарадњи на реализацији програма образовања и пројеката у области ИТ сектора. Сарадња на коју се овај Споразум односи обухвата између осталог: креирање програма цјеложивотног учења, са циљем преквалификације и доквалификације кадрова, те усвајања кључних компетенција у дијелу дигиталне трансформације, управљања пројектима, оптимизације процеса, организације пословања и слично; ангажовање стручњака са Универзитета, из Министарства и Компаније у реализацији програма/пројеката, који су предмет овог Споразума; ангажовање домаћих и/или иностраних партнерских организација и/или појединаца; заједничку припрему и реализацију научноистраживачких пројеката са акцентом на информационо-комуникационе дјелатности и развој напредних дигиталних технологија. Очекивани резултат програма образовања кроз цјеложивотно учење је повећање броја квалитетно оспособљених стручњака у оквиру ИКТ сектора, са употребљивим практичним знањима и компетенцијама које су неопходне савременом тржишту рада. 

Поред осталог, Влада је донијела Дјелимични Кадровски план органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину.

57. sjednica Vlade Crne Gore (02.02.2022.)


57. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о структурним мјерама и додјели државне помоћи у рибарству и аквакултури Материјал Закључци
2.Предлог уредбе о начину утврђивања концесионе накнаде за привредно друштво или правно лице које користи водну акумулацију и/или водоток за производњу електричне енергије у хидроелектранама Материјал Закључци
3.Информација о статусу реализације пројекта обилазнице око Будве на траси Брзе саобраћајнице дуж црногорског приморја Материјал Закључци
4.Информација о захтјеву за одобрење промјене кредитних услова - продужења грејс периода по Уговору о кредиту између „Монте-пут-а“ д.о.о. Подгорица и Инвестиционо развојног фонда Црне Горе А.Д., бр. 3160 од 20.05.2019. године Материјал Закључци
5.Информација о спроведеним активностима у поступку давања концесије за коришћење воде из акумулације Отиловићи за изградњу мале хидроелектране Материјал Закључци
6.Информација о подршци за уступање вишкова производа ДОО MILMARC GROUP и ФМЛ ДОО - МЉЕКАРА НИКА Закључци
7.План обука државних и локалних службеника и намјештеника за 2022. годину Материјал Закључци
8.Информација о начину одређивања финансијских средстава неопходних за израду планских докумената и стратешке процијене утицаја на животну средину Материјал Закључци
9.Предлог за измјену Закључака Владе Црне Горе, број: 04-6928/2, са сједнице од 29. децембра 2021. године Материјал Закључци
10.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе, на челу са министром економског развоја мр Јаковом Милатовићем, на EXPO 2020, у циљу обиљежавања Националног дана (6. фебруар) као и учешћа на Пословном форуму у оквиру EXPO 2020 (7. фебруар), Дубаи, од 5. до 8. фебруара 2022. године Материјал Закључци
11.Кадровска питања Закључци
11.1Предлог за постављење генералне директорице Директората за рурални развој у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Материјал
11.2Предлог за разрјешење предсједника и члана Савјета ЈУ Музички центар Црне Горе Материјал
11.3Предлог за именовање предсједника и члана Савјета ЈУ Музички центар Црне Горе Материјал
11.4Предлог за разрјешење и именовање чланице Управног одбора ЈУ Дом старих "Грабовац" Рисан Материјал
11.5Предлог за разрјешење Савјета Јавне установе Центар за очување и развој културе мањина Црне Горе Материјал
11.6Предлог за именовање Савјета Јавне установе Центар за очување и развој културе мањина Црне Горе Материјал
11.7Предлог за постављење генералне директорице Директората за људска права у Министарству правде, људских и мањинских права Материјал
11.8Предлог за постављење генералног директора Директората за сарадњу са вјерским заједницама у Министарству правде, људских и мањинских права Материјал
11.9Предлог за постављење генералне директорице Директората за заштиту и једнакост лица са инвалидитетом Материјал
11.10Предлог за постављење генералног директора Директората за међународну сарадњу у Министарству правде, људских и мањинских права Материјал
11.11Предлог за постављење генералног директора Директората за правосуђе у Министарству правде, људских и мањинских права Материјал
11.12Предлог за постављење секретарке Министарства правде, људских и мањинских права Материјал
11.13Предлог за именовање чланова Комисије за жалбе Материјал
11.14Предлог за разрјешење државног секретара у Министарству екологије, просторног планирања и урбанизма Материјал
11.15Предлог за разрјешење савјетнице замјеника главног преговарача - националног ИПА координатора Материјал
11.16Предлог за именовање савјетнице главног преговарача - руководитељке Сектора за европске фондове у Канцеларији за европске интеграције Материјал
11.17Предлог за именовање савјетнице предсједника Владе Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
12.Предлог одлуке о именовању независног ревизора Друштва са ограниченом одговорношћу „Црногорски оператор тржишта електричне енергије“ – Подгорица Материјал Закључци
13.Предлог финансијског плана Контроле летења Србије и Црне Горе SMATSA доо Београд, за 2022. годину (без расправе) Материјал Закључци
14.Информација о реализацији консултантских уговора у оквиру пројекта „Унапређење енергетске ефикасности у јавним зградама“ са предлозима анекса уговора (без расправе) Материјал Закључци
15.Извјештај о спровођењу Програма за реализацију препорука за унапређење образовне политике 2019-2021 на основу резултата студије PISA 2015, за 2020. годину (без расправе) Материјал Закључци
16.Информација о приступању као посматрач Црне Горе у Европску организацију поморских лука ESPO (European Sea Ports Organization) (без расправе) Материјал Закључци
17.Предлог за коришћење дијела средстава Текуће буџетске резерве за 2022. годину (без расправе) Материјал Закључци
18.Предлог за преусмјеравање средстава са потрошачке јединице Министарство финансија и социјалног старања - Текућа буџетска резерва на потрошачку јединицу Управа за спорт и младе Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
19.Предлог мишљења на Предлог закона о допуни Закона о слободном приступу информацијама (предлагач посланик Марко Милачић) Материјал Закључци
20.Предлог мишљења на Предлог закона о допунама Закона о локалној самоуправи (без расправе) Материјал Закључци
21.Предлог за давање сагласности Универзитету Црне Горе за давање у закуп непокретности уписане у листу непокретности број 974 КО Подгорица I, Главни град Подгорица у својини Црне Горе Материјал Закључци
22.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Олга Головић“ из Никшића за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 773 КО Никшић, општина Никшић у својини Црне Горе Материјал Закључци
23.Предлог за давање сагласности ЈУ СМШ „Вуксан Ђукић“ из Мојковца за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 576 КО Мојковац, општина Мојковац у својини Црне Горе Материјал Закључци
24.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Кекец“ из Сутомора за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 797 КО Сутоморе, општина Бар у својини Црне Горе Материјал Закључци
25.Предлог за давање сагласности ЈУ Гимназија Цетиње за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 419 КО Цетиње I, општина Цетиње у својини Црне Горе Материјал Закључци
26.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Браћа Лабудовић“ из Никшића за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 267 КО Рубежа, општина Никшић у својини Црне Горе Материјал Закључци
27.Захтјев за исплату накнаде члановима Радне групе за израду Програма економских реформи Црне Горе за период 2022 - 2024. године Материјал Закључци
28.Захтјев за давање сагласности за плаћање накнада Радном тиму за праћење и имплементацију Програма стручног оспособљавања лица са стеченим високим образовањем у складу са чланом 26 Закона о зарадама запослених у јавном сектору (без расправе) Материјал Закључци
29.Питања и предлози
29.1Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Управе поморске сигурности и управљања лукама Материјал Закључци
29.2Предлог уредбе о повјеравању дијела послова из надлежности Министасртва капиталних инвестиција Јавној установи Завода за геолошка истраживања Материјал Закључци
29.3Предлог одлуке о измјенама Одлуке о предузимању привремених мјера усљед појаве епидемије заразне болести COVID-19 од већег епидемиолошког значаја Материјал Закључци
29.4Информација о закључивању Споразума о сарадњи на реализацији програма образовања и пројеката у области ИТ сектора, између Министарства јавне управе, дигиталног друштва и медија, Универзитета Црне Горе и ICT Cortex Материјал Закључци
29.5Предлог дјелимичног Кадровског плана органа државне управе и служби Владе Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
НАПОМЕНА:Материјал за тачку 6. (Информација о подршци за уступање вишкова производа ДОО MILMARC GROUP и ФМЛ ДОО - МЉЕКАРА НИКА) биће објављен након техничке редакције.

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?